Kennisbank

De KPN TV app

  • 30 March 2022
  • 0 reacties
  • 2172 keer bekeken
De KPN TV app
Reputatie 7
Badge +19

Overal onderweg TV kijken? Dat doe je met de KPN TV app op je smartphone of tablet. Download gemakkelijk de app en kijk binnen de hele EU naar je favoriete TV programma's.

 

Wat kan ik met de KPN TV app?

Met de KPN TV app op jouw telefoon of tablet kan je deze functies gebruiken: 

  • Live TV kijken
  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • Begin Gemist 
  • Live pauzeren 
  • Opnames inplannen en terugkijken (hiervoor heb je het Opnemenpakket nodig)
  • De app gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning
  • Tv kijken in de hele EU 
  • Gebruik maken van het On Demand aanbod

 

Waar vind ik de KPN TV app?

Download de app voor Apple iPhone of iPad
Download de app voor Android telefoons of tablets

Je kijkt ook gemakkelijk naar iTV online op jouw laptop of pc, via onze KPN TV website.

 

Hoe log ik in op de KPN TV app?

De makkelijkste manier om in te loggen is met jouw KPN account, waaraan je Internet en Interactieve TV abonnement gekoppeld is. Dit is hetzelfde account dat je gebruikt voor MijnKPN. Ben je het wachtwoord voor je KPN account vergeten? Geen probleem. Stel dan een nieuw wachtwoord in.

Je kunt ook inloggen met jouw abonnementsnummer en pincode. Met deze nummers heb je ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers.

Inloggen op Apple iOS

Bij het inloggen in de KPN TV app heb je voortaan de keuze of je (afhankelijk van het gebruikte toestel) wilt inloggen met Touch ID of met gezichtsherkenning (Face ID). Je kan je voorkeur aanpassen in de instellingen binnen ‘Profiel’ in de app.

 

Gebruik de KPN TV app via Chromecast of AirPlay

Wil je streamen naar je TV? Dat kan!

Met Chromecast of AirPlay is het makkelijk. Klik op het 'cast'-icoon rechtsboven en kies voor Chromecast of Airplay. Daarna kies je het apparaat waarmee je verbinding wilt maken.

Let op: de KPN TV App ondersteunt alleen AirPlay 2.

 

Veelgestelde vragen

De KPN TV app geeft aan dat mijn besturingssysteem niet meer ondersteund wordt.

We bieden geen updates meer voor apparaten met iOS 11 of ouder, en Android 6 of ouder. Heb je een verouderd device, dan kan je online tv kijken via onze KPN iTV website. Daarnaast kan je tv kijken via de KPN TV box. 

 

Ik krijg een foutmelding als ik wil inloggen, wat nu?

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom het inloggen niet lukt. Bij de meeste foutmeldingen wordt ook een foutcode vermeld. Je kunt de volgende foutcodes zien:

  • 403-3161: Je hebt meer dan vijf keer verkeerde gegevens ingevuld bij het inloggen. Je account is dan voor 24 uur geblokkeerd.
  • 403-3162: De ingevoerde inloggegevens zijn niet goed. Controleer of je de juiste inloggegevens gebruikt.

Kom je er niet uit? Kijk hier of je het probleem met tv kijken via de app kan oplossen.

 

Wat als de KPN TV app hapert?

Is je app traag in gebruik, of loopt ie vast? Start eerst je telefoon opnieuw op. Als dat niet helpt, installeer de KPN TV app dan opnieuw.

Is het niet opgelost? Waarschijnlijk heb je een slechte internetverbinding. Of heeft je apparaat moeite met het afspelen van hoge beeldkwaliteit. Volg deze stappen:

  • Ga in de app naar je profiel
  • Klik op ‘Instellingen’
  • Kies ‘Beeldkwaliteit’
  • Verlaag hier je beeldkwaliteit voor wifi of 3G/4G

 

Met hoeveel mensen kan ik tegelijk online tv-kijken?

Je kunt met 3 mensen tegelijk tv kijken. Dit betekent dat er 3 mensen op hetzelfde moment gebruik kunnen maken van de KPN TV app. De tv-ontvanger telt niet mee.

 

Welke zenders kan ik kijken met de KPN TV app?

Er zit verschil in wat je kunt zien op verschillende apparaten. Dit heeft te maken met de rechten die beschikbaar zijn voor deze apparaten. Deze verschillen zitten voornamelijk op het aantal zenders. Op de KPN TV app en webapp heb je toegang tot +/- 60 zenders (ipv de totale +/- 70 zenders). Hierbij heb je buitenhuis met de app toegang tot +/- 40 zenders. 

Het zenderoverzicht voor Online tv-kijken (thuis) en Online tv-kijken (onderweg) vind je op de zenderpagina onder ‘Welke zender zoek je’. Zenders die je met het kinderslot hebt geblokkeerd zie je ook niet in de app.


Waar kan ik mijn abonnementsnummer en pincode vinden?

Nadat je Interactieve TV hebt besteld, heb je een brief of e-mail ontvangen met daarin het abonnementsnummer en de pincode. Met deze nummers heb je ook de eerste keer Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers. Met deze nummers kun je inloggen. Kun je je abonnementsgegevens niet meer terugvinden? Klik dan op 'Inloggegevens vergeten' op de inlogpagina of kijk hier: Abonnementsnummer en pincode opvragen

 

Waarom moet ik mijn locatie delen als ik iets wil kijken via 3G/4G?

We willen alleen weten of je in de EU bent. Het bepalen van je locatie gebeurt buiten de app om in het besturingssysteem van je telefoon (Android of iOS). KPN weet dus niet waar jij bent; we weten alleen dat je in Europa bent. Je locatie onthouden we niet en gebruiken we niet voor andere doeleinden.
 

Waarom krijg ik in de KPN TV app de melding dat het niet mogelijk is video’s te kijken buiten de EU?

Je kunt de KPN TV app overal openen en de gids bekijken, maar tv-kijken en video’s afspelen kan alleen in landen die bij de EU horen. Dat betekent dat het afspelen van video’s bijvoorbeeld niet kan in het Verenigd Koninkrijk (sinds 1 januari 2021 in verband met de Brexit), Noorwegen of Zwitserland. De landen van de EU zijn te vinden op de website van de Rijksoverheid.   


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.