Kennisbank

TV+ Bekende bevindingen

  • 24 February 2023
  • 0 reacties
  • 21121 keer bekeken
TV+ Bekende bevindingen
Reputatie 7
Badge +25

We hebben de behoefte aan een overzicht van bekende bevindingen gelezen. Daarom zijn de meest voorkomende bekende bevindingen waar je mogelijk mee te maken kunt krijgen hier verzameld.

 

De TV+ Box krijgt regelmatig software-updates.

Voor elke update maken wij een nieuw topic in onze Product Updates. Je kunt je daar op abonneren met de blauwe knop. Je krijgt dan een mail zodra er een nieuwe Product Update geplaatst wordt. Zo blijf je goed op de hoogte. 


Dit overzicht met bekende bevindingen wordt ook door ons bijgehouden. 

Heb je wensen, feedback, idee of loop je ergens tegenaan na een update? Dan kun je reageren in de bijbehorende Product Update. 

Voor individuele vragen of hulp is het verzoek om een eigen topic voor je vraag aan te maken. Vermeld daar alle relevante informatie zodat er zo goed mogelijk met je meegedacht kan worden, vanuit ons en onze Community!

 

Laatste update: 13-02-2024

Toelichting Oplossing Opgelost in update
Beeld en geluid
Bluetooth headset/speaker gekoppeld, maar geluid werkt niet bij live tv. Wel bij opnames/Terugkijken. Opgelost. KPN TV+ firmware 0.20.8
Stereo geluid ipv Dolby bij Terugkijken en Opnames.

Opgelost.

(Sommige zenders hebben dit niet, deze zenden alleen in stereo uit)

KPN TV+ app update 1.115.6
Lip-sync: geluid en beeld lopen niet gelijk.

Grotendeels opgelost. Blijft op de radar.
Heb je hier nog wel last van, probeer een van de volgende dingen:

  • Experimenteer met de geluidsvertraging instellingen
  • Zet je geluid op passthrough of eventueel stereo
  • Als je tv HDMI poorten heeft die een verschillend Hz hebben (60 of 120), zorg er dan voor dat zowel TV+ Box als je geluidsapparatuur op een poort met dezelfde waarde zijn aangesloten.
  • Zap naar een ander kanaal en weer terug
  • Herstart de TV+ Box
HDMI CEC werkt niet altijd goed met LG tv's. TV en TV+ Box gaan wel aan, maar TV geeft dan melding over geen signaal.

Opgelost voor (naar verwachting) de meeste gevallen.

Is het bij jou nog niet opgelost, zie dan hieronder.

KPN firmware 0.21.2
HDMI issues in het algemeen (zwart/gekleurd beeld bij opstarten, CEC meldingen e.d.)

Aan overige issues rondom HDMI met andere merken wordt nog gewerkt. Het team weet dat die issues er zijn. Hier wordt volop op ingezet om dit zo snel en zo goed mogelijk te kunnen verhelpen.

Workarounds

  • Zet de Box op Eco stand.
  • Maak de Box even stroomloos
  • Zet HDMI CEC uit
.
Geluid dat bij het starten van de ontvanger een periode hapert/wegvalt. Waarschijnlijke oorzaak bekend. Er wordt aan gewerkt om dit te verbeteren.   
Verschil in geluidsniveau (volume) tussen radio/tv zenders en streamingdiensten. Oorzaak bekend. Er wordt aan gewerkt om dit te verbeteren. Soms kan er in de audio apparatuur wat bijgesteld worden aan de geluidsinstellingen. Eerste stap: aanpassingen in audiovolume voor verschil Dolby en stereo zijn gedaan in KPN TV+ firmware 0.16.4
Geluidsdippen tijdens tv-kijken. Hier wordt aan gewerkt om dit te verbeteren. Verbeteringen hierin in KPN TV+ firmware 0.17.5 en KPN TV+ app 1.97.1
Geen geluid bij het afspelen van content van apps (Netflix, YouTube etc.).

Opgelost.

KPN TV+ firmware 0.19.4 & TV+ app 1.103.1
Krakend/ruisend geluid bij starten van content op Netflix.

Opgelost.

KPN TV+ firmware 0.15.0 & KPN TV+ app 1.91.4
Met Netflix ervaar ik stotterend beeld (en geen geluid).

Opgelost.

KPN TV+ firmware 0.19.4 & TV+ app 1.103.1
TV kijken
Delen van menu niet goed zichtbaar (zoals laagste regel in de gids) Het ‘eraf vallen’ van de onderste regel ontstaat doordat de TV een andere manier van weergave toepast en zelf dingen vergroot. 

Via Instellingen -> Apparaat -> Apparaatvoorkeuren -> Weergave en geluid -> Schermvergroting kan met Scherm inzoomen/uitzoomen de schaling worden aangepast. Let op: hiermee schaalt ook het video signaal. Daarom is het advies om niet te ver te schalen (maximaal 93%).
 

Ondertiteling houdt zich niet aan de instellingen

Opgelost voor Opnames en Terugkijken. 

Opgelost waar mogelijk voor live tv.

In KPN TV+ app 1.109.8 opgelost voor Opnames en Terugkijken.

 In de update naar 0.24.24 zit de aanpassing dat lettergrootte instellen ook daadwerkelijk werkt. Wel is het zo dat bij ondertiteling voor live tv de verschillende kleuren niet aangepast kunnen worden, noch de zwarte achtergrondbalk.

Ondertiteling loopt niet gelijk met beeld. 

Het kan voorkomen dat de ondertiteling (na verloop van tijd) niet meer gelijk loopt met het beeld.

Verholpen.

In KPN TV+ firmware 0.20.8 is verholpen dat ondertiteling niet altijd gelijk in beeld komt bij live tv.

Verholpen in KPN TV+ firmware 0.23.4

Ondertiteling van vorige zender blijft soms zichtbaar op nieuwe zender. Opgelost.

In KPN TV+ firmware 0.19.4 & TV+ app 1.103.1 is grotendeels verholpen dat ondertiteling in beeld blijft staan na zappen.

Opgelost in KPN firmware 0.21.2

Ondertiteling is soms niet correct als je teruggespoeld hebt in een opname of bij uitgesteld kijken

Hiervoor verwachten we oplossing later.

Workaround: Opname of Terugkijken item opnieuw starten.

 
Delen van de ondertiteling bij live tv vallen weg als meerdere kleuren gebruikt worden voor verschillende sprekers Opgelost. Opgelost in KPN firmware 0.24.24 
De Apple TV app voor Apple TV+ in de Play store is niet beschikbaar.

Apple TV App is beschikbaar!

 
Netflix en Videoland zijn nog niet te bestellen via de TV+ Box.

Videoland is inmiddels bestelbaar via de TV+ Box.

Netflix wordt aan gewerkt. Je kunt het wel makkelijk bestellen via MijnKPN.

 
HD-glas opnames niet zichtbaar na overstap op TV+.

De HD-glas zenders zijn niet beschikbaar bij TV+.

Dit betekent dat de HD-Glas opnames ook niet beschikbaar zijn.

Per de update naar KPN TV+ firmware 0.17.5 en KPN TV+ app 1.97.1 zijn voor kanaal 1-10 nieuwe HD+ zenders in nog betere kwaliteit toegevoegd. 

Het zijn echter nog steeds andere streams. Wat wil zeggen dat al gemaakte HD-Glas opnames nog steeds niet beschikbaar zijn op TV+.

Nieuw: Per 2024 vervangen we bij overstappers waar mogelijk de HD-Glas opnames door een reguliere HD opname zodat deze wel te bekijken zijn op de TV+ Box (en in de mobiele apps). 

Deze omzetting wordt getriggerd door het voor het eerst aansluiten van een TV+ Box. We kunnen niet altijd alle opnames omzetten. Dus het kan voorkomen dat je alsnog HD-Glas opnames hebt die je niet kunt kijken op de TV+ Box.

Rode knop afstandsbediening werkt niet op de zenders van streamingdiensten . Opgelost. KPN TV+ app 1.95.1
Ondertiteling op buitenlandse zenders (bijv. BBC en Duitse zenders) niet beschikbaar. Opgelost.

KPN TV+ app 1.93.1, ondertiteling beschikbaar bij een deel van de buitenlandse zenders (BBC, Belgische zenders) voor live tv.

Verbetering in KPN TV+ app 1.95.1: ondertiteling op BBC en Belgische zenders nu ook beschikbaar bij Terugkijken en opnames.

Duitse zenders hebben inmiddels ook ondertiteling.

Rai Uno zal nog op zich laten wachten.

Zender Arte af en toe in het Frans i.p.v. Duits. Opgelost.

KPN TV+ app 1.93.1

Zappen naar ander kanaal gaat traag.

Opgelost.

Verbetering in KPN TV+ firmware 0.15.0 & KPN TV+ app 1.91.4

Verdere verbetering in KPN TV+ app 1.93.1

Nog meer in KPN TV+ firmware 0.16.4, zapsnelheid zou nu vergelijkbaar moeten zijn met de oudere ontvangers

Overig

TV+ Box zet zichzelf aan voor update, maar zet zich daarna niet meer uit.

Hieraan gerelateerd zien we soms dat een TV+ Box zichzelf na een stroomonderbreking automatisch aanzet en niet automatisch uitgaat.

Opgelost bij updates.

Voor hetzelfde na een stroomonderbreking wordt nog naar gekeken.

Verholpen in KPN TV+ firmware 0.24.24

Google Assistent werkt niet.

Probleem treedt wel op wanneer je taal NL hebt geselecteerd en wanneer je met Google account bent ingelogd.

Probleem treedt niet op wanneer je taal EN hebt geselecteerd en/of wanneer je niet met Google account bent ingelogd.

Opgelost.

 

KPN firmware 0.21.2

 

Voor issues met apps nog deze aanvullende info:

Als er met een Google account is ingelogd kan er gecontroleerd worden of er een update voor de betreffende app beschikbaar is.

  • Ga naar Apps en open Google Play Store
  • Kies rechtsboven het ronde icoon met letter er in.
  • Selecteer Updates
  • Als er Updates in behandeling zijn controleer of de app in kwestie er tussen staat
  • Klik op Alles updaten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.