Kennisbank

Amazon Prime Video bij KPN

  • 30 March 2022
  • 0 reacties
  • 2678 keer bekeken
Amazon Prime Video bij KPN
Reputatie 7
Badge +17

Amazon Prime Video is de streamingdienst van Amazon voor films en series. Voor € 4,99 per maand kijk je met Amazon Prime Video naar duizenden films en series, van Amazon Originals tot wereldberoemde klassiekers. Kijk naar series als: The Boys, Reacher, The Office, Star Trek: Picard, Tom Clancy's Jack Ryan of Modern Family.

Inhoud

 

Activeer jouw Amazon Prime account

Om Amazon Prime Video te kijken heb je een Amazon Prime account nodig. Heb je al een account? Dan kan je deze stap overslaan.

Zo maak je een Amazon Prime account:

  1. Ga naar amazon.nl/prime
  2. Klik op ‘Nu gratis proberen’
  3. Log in met een bestaand Amazon account of maak een nieuw account aan

Je kijkt de eerste maand gratis! Daarna kost Amazon Prime € 4,99 per maand.

 

Hoe kijk je Amazon Prime Video op de tv-ontvanger?

Heb je KPN TV, de juiste tv-ontvanger (type: HMB2260, VIP2952, VIP5202, KPN TV+ Box) en een Amazon Prime account? Je kijkt Amazon Prime Video dan op een van de volgende manieren.

 

Via kanaal 203

  1. Zet je televisie aan en ga naar kanaal 203
  2. Druk op de rode knop van je KPN afstandsbediening
  3. Bekijk je favoriete films en series

 

Via On Demand

  1. Zet je televisie aan, druk op je KPN afstandsbediening op MENU
  2. Ga naar 'On Demand'
  3. Klik op Amazon Prime Video
  4. Bekijk je favoriete films en series

 

Via Apps op TV

  1. Zet je televisie aan en druk op je KPN afstandsbediening op MENU
  2. Ga naar 'Apps op TV'
  3. Klik op Amazon Prime Video
  4. Bekijk je favoriete films en series

 

Amazon Prime Video app op KPN TV+ Box

Amazon Prime Video is 1 van de voor geïnstalleerde apps op de KPN TV+ Box. Je kunt deze vinden op de Startpagina of onder Apps en Games.

 

Geen geschikte tv-ontvanger?

Heb je een oudere tv-ontvanger, zoals de 1853, 1903 of de 1963? Bekijk dan hier de mogelijkheden: Check je apparatuur voor Amazon Prime.

 

Amazon Prime koppelen aan de tv-ontvanger

De eerste keer dat je Amazon Prime Video via de tv-ontvanger kijkt, verbind je jouw Amazon Prime account. Dat doe je zo:

  1. Ga naar kanaal 203 op je tv-ontvanger en log in met je Amazon Prime account
  2. Er verschijnt een code in beeld. Onthoud deze code of schrijf 'm op
  3. Ga naar de instellingen van je Amazon Prime account
  4. Vul de code in. Hiermee koppel je jouw Amazon Prime account aan je tv-ontvanger
  5. Geniet van het Amazon Prime Video aanbod via jouw tv-ontvanger!

 

De eerste keer dat je de Amazon Prime Video app opstart, is het beeld even zwart. Duurt dit te lang? Druk dan op de TERUG knop op de afstandsbediening. En start de app opnieuw op met de rode knop op de afstandsbediening.

 

Veelgestelde vragen

 

Op welke apparaten kan je Amazon Prime Video nog meer bekijken?

De Amazon Prime Video app is beschikbaar op meerdere apparaten. Kijk je Amazon Prime Video bijvoorbeeld liever op je telefoon of tablet? Download dan de Amazon Prime Video app voor Android of iOS.

Kijk hier om te zien welke apparaten Amazon Prime Video allemaal ondersteunt.

 

Kan ik Amazon Prime Video ook kijken in 4K?

De meeste series en films zijn beschikbaar in HD. Amazon Prime Video heeft ook een aantal oude series en films, waarvan de kwaliteit minder dan HD is. Met de tv-ontvanger VIP5202 kun je het beschikbare aanbod van Amazon Prime Video ook in 4K kwaliteit bekijken.

 

Amazon Prime Video laat zwart beeld zien bij opstarten of logo blijft hangen.

De eerste keer dat je de Amazon Prime Video app opstart, is het beeld even zwart. Dit is normaal. Duurt dit te lang? Of ervaar je op een later moment problemen met Amazon Prime Video? De meeste problemen los je op door de Amazon Prime Video app opnieuw op te starten: 

  1. Druk op de afstandsbediening op de TERUG of de TV knop. Hiermee sluit je Amazon Prime Video app.
  2. Start daarna de app opnieuw via kanaal 203, On Demand of via de Apps op TV.

Werkt het hierna nog niet? Geef de tv-ontvanger dan een frisse start.

 

Kwaliteit is bij het opstarten van de app slecht, wat nu?

De app moet in de eerste minuten eerst 'bufferen'. Hierdoor kan de kwaliteit van het beeld even minder zijn. Na enkele minuten is het beeld weer van hoge kwaliteit.

 

Hoe kan ik van profiel wisselen?

De Amazon Prime Video app op de tv-ontvanger opent standaard op het profielscherm. Je kunt hier gelijk kiezen op welk profiel je wilt kijken.

Wil je op een later moment van profiel wisselen?

  1. Kies bovenaan de profielfoto
  2. Klik op OK
  3. Je komt nu weer in het profielscherm
  4. Kies het profiel waar je mee wilt kijken

 

Hoe zet ik Ouderlijk toezicht aan?

  1. Ga naar primevideo.com/pin en voer je gebruikersnaam en wachtwoord in
  2. Heb je nog geen pincode aangemaakt? Voer dan je Amazon Prime Video pincode in en klik op ‘Opslaan’
  3. Je kunt nu instellingen voor ouderlijk toezicht aanpassen

 

Waarom moet ik betalen voor sommige titels?

Amazon heeft een grote gratis bibliotheek. Maar sommige titels kan je kopen of huren om deze te bekijken. Dit staat duidelijk aangegeven als je op de titel klikt. Deze kosten worden automatisch in rekening gebracht via jouw gekozen betaalmethode voor 1-Click. Zodra de bestelling is afgerond, zijn de aankopen direct beschikbaar in het gedeelte ‘Aankopen en huurvideo's’.

 

Kan ik Amazon Prime Video ook betalen via mijn KPN-factuur?

Amazon Prime wordt betaald via de KPN factuur wanneer je het bestelt via MijnKPN of via de ontvanger.

 

Is er voor alle films en series Nederlandse ondertiteling beschikbaar?

De meeste films en series op Amazon Prime Video hebben Nederlandse ondertiteling. Houd er rekening mee dat niet alle films en series Nederlandse ondertiteling hebben. Amazon kijkt bij het maken van ondertiteling namelijk naar de populariteit. Oude films en series die minder populair zijn, zullen dus geen Nederlandse ondertiteling hebben.

 

Hoe zet ik de ondertiteling aan of uit?

Voordat je start met het bekijken van een film of serie, kun je de ondertiteling linksboven aanzetten in de taal die jij wilt.

 

Hoe kan ik mijn Amazon Prime Video abonnement opzeggen?

Jammer dat je Amazon Prime Video wilt opzeggen. Dit regel je gemakkelijk zelf.

Als je een Amazon Prime-lidmaatschap wilt opzeggen, kies je op Amazon ‘Bewerken’ onder Prime-lidmaatschap.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.