Kennisbank

Spotify bij KPN

  • 7 April 2022
  • 0 reacties
  • 4219 keer bekeken
Spotify bij KPN
Reputatie 7
Badge +20

Spotify bij KPN. Hoe werkt het? Hoe vraag je het aan? Hoe activeer ik Spotify? Hoe wissel ik tussen Premium en Family? Lees hier alles over Spotify Premium en Spotify Family bij KPN.

Heb je een mail van ons gehad dat jouw Spotify Premium abonnement stopt? Dat kan, als je Spotify al had opgezegd, maar jouw account nog niet omgezet was naar Free. Heb je vragen of wil je erop reageren, dan kan dat via het formulier in de mail die je ontvangen hebt.

 

Wat is Spotify?

Spotify is een dienst waarmee je via internet naar muziek kunt luisteren. Het gebruik van Spotify is gratis maar heeft enkele beperkingen. Je hoort bijvoorbeeld advertenties tussen de liedjes door. 

 

Spotify Premium

Spotify Premium is de betaalde variant van Spotify en kost € 10,99 per maand. Je kunt onbeperkt liedjes luisteren, in de volgorde die jij wilt, zonder advertenties. Ook is de geluidskwaliteit van Spotify Premium beter dan die van de gratis versie. Ook kan je liedjes offline opslaan, zodat je ook kunt luisteren zonder dat het data kost. Spotify Premium kun je krijgen via Spotify zelf, maar ook via KPN. 

 

Spotify Family

Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen. Je wordt dan hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen. Spotify Family kost € 17,99 per maand.

 

Hoe vraag ik Spotify bij KPN aan?

Spotify Premium en Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402 (gratis).

Je kunt nu Spotify Family ook bestellen bij een een KPN mobiel abonnement 🎉

 

Spotify aanvragen bij een ouder abonnement

Heb je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard')? En wil je graag gebruik maken van Spotify Premium of Family? Dan zal je eerst over moeten naar 1 van de nieuwste abonnementen. Dit kan je zelf via MijnKPN regelen.

 

Hoe activeer ik Spotify?

Spotify activeren doe je zo:

  1. Ga naar kpn.com/spotifyactiveren*
  2. Log in met je KPN account
  3. Je wordt nu doorgestuurd naar Spotify
  4. Meld je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord
  5. Activeer je account

Heb je nog geen Spotify account? Kies dan voor het aanmaken van een nieuw account. Kies een e-mailadres en wachtwoord waarmee je na het activeren kunt inloggen.

Je gaat pas betalen voor Spotify vanaf het moment dat je jouw Spotify abonnement hebt geactiveerd. Dit gebeurt vanaf nu per gebruiksperiode van 30 dagen en niet meer voor gebruik per dag.

*Voor Spotify bij het vaste abonnement geldt dat tijdens het activeren wordt gecheckt op IP-adres. Spotify activeren bij een mobiel abonnement kan alleen op het mobiele netwerk. Dit moet een Nederlands mobiel netwerk zijn.

 

Spotify Family activeren doe je zo:

  • Als nieuwe klant activeer je Spotify Family op kpn.com/spotifyactiveren. Volg de instructies hierboven.
  • Heb je nu al Spotify Premium bij KPN? Je hoeft niets te doen. Je account wordt automatisch omgezet naar Spotify Family.
  • Heb je nu Spotify Premium via Spotify? Je moet eerst dit account opzeggen. Wacht tot jouw account is omgezet naar Spotify Free. Daarna kan je Spotify Family bij KPN aanvragen/activeren.

 

Wisselen tussen Premium en Family

Spotify Premium of Family kun je wisselen en opzeggen in MijnKPN. Volg hiervoor de volgende stappen:

  1. Log in op MijnKPN met je KPN account.
  2. Ga naar ‘Producten’ en kies je Thuis of Mobiel product.
  3. Klik op ‘Wijzig uw pakket en/of extra opties’.
  4. Verwijder onder ‘Internet’ het vinkje bij Spotify Premium of Family. Rechts in beeld zie je het nieuwe maandbedrag.
  5. Klik op de knop ‘Volgende’ Plaats een vinkje als je akkoord bent en klik op de knop ‘Plaats bestelling’. 
    Let op! Het kan een maand duren tot het abonnement omgezet wordt van Spotify Premium of Family naar Spotify Free.

Als je opzegt, wordt Spotify Premium binnen een maand teruggezet naar Spotify Free. Met Spotify Free hoor je reclame tussen sommige muzieknummers, je afspeellijsten blijven behouden.

 

 

Veelgestelde vragen

 

Krijg ik Entertainmentkorting op Spotify?

Ja, op Spotify kan je ook kiezen voor € 5,- Entertainmentkorting. Dit geldt alleen bij KPN Thuis abonnementen.


Ik ben mijn inloggegevens vergeten, wat nu?

Op de site van Spotify lees je wat je kan doen als je jouw inloggegevens bent vergeten.

 

Ik heb al Spotify Premium, hoe stap ik over naar Spotify Premium via KPN?

Je kunt een bestaand Spotify Free account omzetten naar Premium met de activatiecode. Als je al Premium hebt via Spotify zelf, dan zul je dat account dan ook eerst moeten terugzetten naar Free. Dit kan door in te loggen op de Spotify website. Ga vervolgens naar je abonnementsinstellingen om op te zeggen. Na het opzeggen wordt de datum waarop je Premium eindigt weergegeven. Op die datum wordt je account Free en kun je Spotify Premium via KPN activeren.

 

Met hoeveel personen of apparaten kan ik Spotify tegelijk gebruiken?

Premium

Met Spotify Premium kun je op 1 apparaat tegelijk ingelogd zijn. Wel kun je het Spotify programma en de Spotify app op een onbeperkt aantal apparaten installeren (computer, laptop, tablet of smartphone). Op elk apparaat log je in met dezelfde Spotify gebruikersnaam en wachtwoord.

 

Family

Met Spotify Family kun jij samen met nog 5 andere gezinsleden gebruik maken van het Spotify abonnement. Je maakt met Spotify Family gebruik van 6 (1+5) accounts. Zo kun je op 6 verschillende apparaten tegelijk muziek luisteren.

 

Hoe kan ik bij Spotify Family uitnodigingen versturen en accepteren?

Lees hier hoe je een Spotify Family uitnodiging verstuurt en accepteert.

 

Heeft KPN ook een gratis proefperiode?

Ja! Als je nu Spotify Premium bestelt via KPN kan je gebruik maken van de 30 dagen gratis proefperiode op Spotify Premium. Dit geldt alleen wanneer je nog niet eerder een Spotify Premium abonnement op jouw account hebt gehad. Voor Spotify Family geldt dit aanbod niet.

Heb je recht op Entertainmentkorting? Dan ontvang je deze ook al tijdens de proefperiode!

Na afloop van de gratis proefperiode loopt jouw Spotify abonnement door en betaal je € 9,99 per gebruiksperiode van 30 dagen. 

 

Ik wil Spotify zonder Facebook gebruiken, hoe doe ik dat?

Dit kan alleen als je oorspronkelijk je Spotify account hebt aangemaakt met een losse gebruikersnaam en wachtwoord. Als je bij het aanmaken van je account gekozen hebt voor inloggen met Facebook is de koppeling niet te verbreken.

In dat geval is de enige optie om een nieuw Spotify account aan te maken. Spotify kan je helpen om afspeellijsten over te zetten naar je nieuwe Spotify account. Je kunt Spotify hier benaderen. Log in met je nieuwe Spotify account, selecteer een optie en suboptie in de lijst. Kies daarna voor 'Ik heb nog steeds hulp nodig'.

Als je wel oorspronkelijk een losse gebruikersnaam en wachtwoord had kun je via Spotify op de computer in de instellingen de koppeling met Facebook verbreken.

 

Ik wil een ander Spotify account Premium maken, kan dit?

Ja, dit kan. Op dit moment is het alleen mogelijk om een nieuw account aan te maken door eerst Spotify Premium op te zeggen en het opnieuw aan te vragen. Dit kan via MijnKPN

 

Hoe lang loopt mijn Spotify abonnement?

Je hebt een minimale looptijd van 1 maand. Daarna kun je jouw Spotify abonnement maandelijks aanpassen (wijzigen of opzeggen). Je betaalt per gebruiksperiode van 30 dagen. Wijzigingen gaan daarom pas in per de eerst volgende gebruiksperiode. Je kunt in je accountgegevens op spotify.com of op de Spotify account pagina zien wanneer de volgende maand weer start.

 

Hoe kan ik Spotify bij KPN opzeggen?

Als je nog een abonnement hebt waarbij Spotify gratis inbegrepen zit kan je deze niet uit je abonnement verwijderen. Maak je gebruik van betaalde Spotify Premium via KPN dan kun je dit in je MijnKPN opzeggen.

Let op: Je betaalt vanaf nu niet meer voor gebruik per dag, maar voor een gebruiksperiode van 30 dagen. Geef je een opzegging aan ons door, dan kan je Spotify Premium blijven gebruiken tot het einde van de gebruikersperiode.

 

Ik heb een storing met / verdere vragen over Spotify

Je kunt voor verdere vragen over of problemen met Spotify contact opnemen met de KPN klantenservice. Voor inhoudelijke vragen over het gebruik van Spotify kun je terecht op het Spotify Forum of de helppagina van Spotify.

 

Laatste update: 04-01-2024


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.