kennisbank

Viaplay bij KPN

  • 30 March 2022
  • 0 reacties
  • 19271 keer bekeken
Viaplay bij KPN
Reputatie 7

Prijswijziging 2024

Per 23 mei verandert Viaplay de prijs van 15,99 naar 17,99 per maand.

Viaplay Xtra zender 225 stopt. Viaplay nog niet geactiveerd? Lees hier verder:

 

 

Met Viaplay geniet je volop van entertainment. Kijk Formule 1, Premier League voetbal, live sport, Viaplay originals en exclusives, internationale en Nederlandse films en series.

Inhoud

 

Wat is Viaplay?

Viaplay is een videostreamingdienst en is sinds maart 2022 te gebruiken in Nederland. Met een Viaplay abonnement kijk je naar een breed aanbod van sport, films en series (ook voor kinderen). Daarbij zitten ook ruim 30 eigen producties van Viaplay, die Nederlands ondertiteld zijn. Het aanbod voor kinderen is Nederlands gesproken. 

 

Wat kan je zien bij Viaplay?

Viaplay heeft een breed aanbod van sport, films en series. Aan sport kan je onder andere kijken naar:

  • Formule 1

  • Duits voetbal (Bundesliga)

  • PDC wereldkampioenschap darts

  • MMA (Mixed Martial Arts)

  • Engels voetbal

 

F1TV Pro toegang

Straks krijg je volledige toegang tot de F1TV Pro-streamingdienst voor het F1 seizoen 2024. Dat betekent leuke extra’s, zoals live meekijken vanuit F1 racewagens, luisteren naar teamradio’s en toegang tot statistieken. Voor de start van het seizoen krijg je per e-mail instructies over hoe je toegang tot F1TV Pro krijgt. 

Hoe activeer ik F1TV Pro?

  • Ga naar formula1.com en klik rechtsboven op ‘Subscribe’
  • Scroll naar het F1TV Pro Partneraanbod en klik op de rode knop 'Activeren':

     

  • Als je nog geen F1TV Pro account hebt kan je hier een account aanmaken. Heb je al een account? Kies dan voor inloggen
  • Klik na het inloggen op 'Account Synchroniseren’
  • Je wordt nu doorgeleid naar Viaplay. Log hier in met jouw Viaplay account
  • Klik op 'Volgende stap’ en daarna op 'Verbind accounts’
  • Zodra het koppelen is gelukt ga je automatisch terug naar de website van F1TV Pro

 

Wat kost Viaplay bij KPN?

Een Viaplay abonnement kost €15,99 per maand. Combineer je KPN Internet met Mobiel en Viaplay én ontvang je nog geen Entertainmentkorting voor Netflix, Spotify, Film1 of ESPN Compleet? Dan kun je de Entertainmentkorting voor Viaplay gebruiken om € 5,- extra korting te krijgen. 

Ook op onze website lees je alles over Viaplay bij KPN

 

Hoe kan ik Viaplay aanzetten via KPN?

Je kunt Viaplay via KPN op verschillende manieren aanzetten:

  • via onze klantenservice
  • via de TV-ontvanger
  • via MijnKPN (onder het kopje Entertainment)

Na je bestelling ontvang je een bevestiging per e-mail. Daarna ontvang je een aparte e-mail om een Viaplay account te activeren.

 

Viaplay activeren

Om Viaplay te kijken moet je na het bestellen Viaplay eerst activeren bij KPN. Hierover ontvang je een e-mail. Ook als je al Viaplay had bij KPN en nu weer gaat gebruiken, moet je Viaplay opnieuw activeren.

Let op: activeren en beheren kan alleen vanaf je thuisverbinding! Zet ook je VPN uit.

Tip: het activeren van Viaplay doe je het beste op je pc, laptop of mac.

  • Ga naar kpn.com/viaplayactiveren
  • Log in met je KPN account (of maak er eerst een aan)
  • Vervolgens staat er in het blauw in het klein 'activeren'
  • Ga door naar de Viaplay website en maak een Viaplay account aan
  • Nu ben je ingelogd en kan je beginnen met kijken

 

Het is belangrijk dat je via de link in onze e-mail door gaat naar de Viaplay website. Zo word je als klant van KPN herkend en hoef je geen service ID's (1 of 2) in te vullen. Lukt het niet? Controleer dan of je verbonden bent met je eigen KPN internetverbinding. Wis cookies en de geschiedenis van je browser, probeer een andere internetbrowser of probeer het later opnieuw.

Nog geen KPN account? Maak dan een KPN account aan om in te loggen bij MijnKPN.

 

Viaplay app downloaden

Je downloadt de Viaplay app via jouw appstore:

Kom je er niet uit? Bekijk de hulppagina van Viaplay.

 

Veelgestelde vragen
 

Hoe kijk ik Formule 1 vanaf 2024?

Viaplay stopt met uitzenden via kanaal 225

Vanaf het nieuwe F1-seizoen 2024 kijk je alle races, andere sporten en films en series alleen via de Viaplay app. Op kanaal 225 zendt Viaplay geen trainingen en races meer uit. 
 

De Viaplay app
Je kan Formule 1 kijken met de Viaplay app, op de TV+ Box, een Chromecast, je mobiel, tablet of andere apparaten. 

Download hier de Viaplay app voor iOS
Download hier de Viaplay app voor Android
 

Let op: lukt het inloggen niet omdat je nog geen account hebt? Activeer dan eerst Viaplay.
 

KPN TV+ en de Viaplay app
Op de KPN TV+ Box is de Viaplay app al geïnstalleerd. Open de app en log in met je Viaplay account om te kijken.

Let op: lukt het inloggen niet omdat je nog geen account hebt? Activeer dan eerst Viaplay.

 

Ik kan de Viaplay app niet vinden op mijn tv-ontvanger

De Viaplay app is alleen te vinden op de KPN TV+ Box, deze heet 7022. De overige tv-ontvangers, zoals 1853, 2260, 2952, 5202 en 8001 hebben geen Viaplay app. Het typenummer vind je op de tv-ontvanger zelf. 

Hieronder vind je alle manieren hoe je met de Viaplay app kan kijken.
 

Download de app op een smart-tv

Om de Viaplay app te gebruiken op je smart-tv, zoek je de app eerst op. Op sommige modellen is de app al geïnstalleerd. Als dat niet zo is, ga dan naar de App Store om de app te downloaden. Als je de app niet kan vinden, controleer dan hier of je apparaat in de lijst met ondersteunde apparaten staat.
 

Streamen met Chromecast of Apple TV

Stream Viaplay met Google Chromecast, Apple TV of een ander streamingapparaat.

  1. Verbind je telefoon of tablet met hetzelfde wifi-netwerk als je Chromecast of Apple TV

  2. Druk op Source/AV/Input op je afstandsbediening

  3. Open de Viaplay app op je telefoon of tablet

  4. Druk daarna op het icoon van Chromecast of AirPlay om te beginnen met streamen

 

Installeer de app op smartphone of tablet

Je kan de Viaplay app makkelijk installeren op je smartphone of tablet.

  1. Ga naar de App store voor Android of iOS

  2. Zoek naar Viaplay en druk op download

  3. Open de app en login

 

Op welke apparaten kan ik Viaplay kijken?

Controleer hier of je apparaat in de lijst met ondersteunde apparaten staat.
 

Wat zijn de nieuwe Viaplay voorwaarden in 2024?

Viaplay past per 25 februari de voorwaarden aan. Zo verandert de manier waarop je met meerdere apparaten naar live sport kijkt. Je kan tegelijk vanaf verschillende adressen live sport kijken, zolang het om verschillende streams gaat. Bijvoorbeeld 2 verschillende Premier League wedstijden. Op hetzelfde adres kijk je met maximaal 2 apparaten tegelijk naar dezelfde stream. Je kunt wel tegelijk vanaf verschillende adressen naar dezelfde F1-stream kijken als het ene apparaat de Viaplay app gebruikt, en de ander F1 TV Pro. Alle (nieuwe) voorwaarden en veranderingen vind je hier: Viaplay Voorwaarden. Heb je een vraag over de nieuwe voorwaarden? Neem dan contact op met Viaplay.

 

Kan ik op 2 verschillende apparaten tegelijkertijd naar Formule 1 kijken?

Je kunt op 2 apparaten tegelijkertijd via Viaplay naar Formule 1 kijken als je op hetzelfde adres bent. 

Ben je op 2 verschillende adressen? Dan kan je tegelijkertijd naar Formule 1 kijken als het ene apparaat Viaplay gebruikt en het andere apparaat F1 TV Pro gebruikt. Lees hier hoe je F1 TV Pro activeert.

 

Hoe activeer ik Viaplay na het bestellen?

Om Viaplay te kijken moet je na het bestellen Viaplay eerst activeren bij KPN. Hierover ontvang je een e-mail. Ook als je al Viaplay had bij KPN en nu weer gaat gebruiken, moet je Viaplay opnieuw activeren.

 

Waarom ontvang ik geen activatiemail?

Ben je nieuw bij KPN? Dan kan je Viaplay pas activeren nadat je nieuwe internetaansluiting werkt. Dit hangt af van de datum die je hebt aangegeven bij je bestelling.  

Ben je een al klant bij KPN? Dan kan het soms enkele uren duren voordat je de e-mail ontvangt. Kijk ook in je spamfolder om te zien of de e-mail daar terecht is gekomen. Je kan ook Viaplay activeren door op de link hieronder te klikken.

Viaplay activeren

 

Kan ik Viaplay ook kijken op Digitenne?

Nee, dat kan niet. Heb je Digitenne bij een KPN Internet abonnement? Dan kan je wel Viaplay bestellen. Maar je kan het niet kijken op de Digitenne ontvanger.

 

Op hoeveel apparaten kan ik tegelijkertijd inloggen met een Viaplay account?

Je kunt op maximaal 5 apparaten tegelijk inloggen.


Wat kan ik doen als de Viaplay app niet goed werkt?

Onze community kan je helpen bij vragen over gebruik van de Viaplay app. Maar als je echt problemen ervaart, en je komt er met hulp van de Community niet uit, neem dan contact op met Viaplay. KPN kan niets doen aan issues met/op apparaten die niet van ons zijn. Viaplay heeft op hun website een uitgebreide collectie aan hulpartikelen. Onderaan die pagina kun je ook contact met ze opnemen.

 

Kan ik Viaplay gebruiken als ik naar het buitenland reis?

Je kunt je Nederlandse Viaplay abonnement gebruiken als je binnen de EU reist. 
 

Kan ik Viaplay kijken als ik naar het Verenigd Koninkrijk reis?

Helaas niet, aangezien dit alleen van toepassing is in EU-lidstaten.

 

Wat is de resolutie van de sportuitzendingen van Viaplay in Nederland?

In Nederland zijn de live sportstreams van Viaplay beschikbaar in resoluties tot Full HD (1080p) en afgespeeld worden met 50 frames per seconde (fps). Dit betekent dat kijkers de best mogelijke streamingkwaliteit van een uitzendsignaal krijgen. Houd er rekening mee dat ondersteuning voor 50 fps apparaat specifiek is, dus als het apparaat deze framesnelheid niet ondersteunt, ontvangt deze in plaats daarvan 25 fps. Vrijwel alle apparaten in Nederland ondersteunen 50 fps.

 

Is Formule 1 beschikbaar in Full HD (1080p)?

In Nederland worden de live sportstreams van Viaplay in resoluties tot Full HD (1080p) en met maximaal 50 frames per seconde (fps) afgespeeld. Om de stream in deze resolutie te kunnen bekijken, hebben kijkers een apparaat en een internetverbinding nodig die deze kunnen ontvangen. Kijkers met oudere apparaten of beperkte internetverbindingen krijgen een lagere bitrate.

 

Hoe werkt de Entertainmentkorting?

Je krijgt € 5,- Entertainmentkorting als je Internet en Mobiel van KPN combineert. Kies uit NetflixSpotifyFilm1ESPN Compleet en nu ook Viaplay. Je kunt elke maand makkelijk wisselen tussen deze entertainmentopties. Neem je geen van de entertainmentopties meer af? Dan vervalt de korting.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.