Beantwoord

097 nummer toevogegen aan KPN compleet

Goedendag,
Sinds deze week hebben wij voor onze dochter een 097 abonnement afgesloten. Het lukt echter niet om deze in mijnkpn toe te voegen voor KPN Compleet. We krijgen de melding dat het aantal cijfers niet klopt.
icon

Beste antwoord door Sdalmeijer 14 juni 2018, 22:10

Het is inmiddels opgelost door de Webchat van KPN!

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
PeterG schreef:

Voor "simpele" particulieren is één sim voldoende. Een extra sim voor internet is daarin vrij zinloos lijkt me.

Mijn zoon is ook een "simpele" particulier, toch heeft hij een dual sim telefoon met daarin een T-Mobile prepaid kaart waarmee wij als gezin onderling gratis bellen en een KPN Mobiel internet kaart van 500MB (1GB met KPN Compleet) omdat de aanschaf van die kaart ons een besparing van €4,99 per maand opleverde.
Het is inmiddels opgelost door de Webchat van KPN!
Reputatie 7
Badge +15
Goedemorgen @KeesYagi. Begrijp ik het goed dat je een Data Only abonnement wil en daarnaast een "normaal" 06 nummer? Je kan het beste het 06-nummer upgraden en daar data aan toevoegen zoals PeterG eigenlijk al een beetje aangeeft. Mocht je hier hulp bij nodig hebben dan hoor ik dat graag van je!
Reputatie 7
Badge +10
Sdalmeijer schreef:

Goedendag,
Sinds deze week hebben wij voor onze dochter een 097 abonnement afgesloten. . . .

Ik kreeg ook zo'n vraag van dochter.
Maar waar vindt ik informatie over dat abonnement ? Als ik zoek op kpn.com met 097 dan zie ik alleen de vragen er over op dit forum.
En, ik neem dat het 097 nummer alleen voor mobile data dient in een 2e sim sleuf ?
En dan is het voordeel dat het 06 nummer kan blijven waar het is ? Of ? Wie vult aan ?
bvd
Reputatie 7
Badge +10
Dank, dank,
Het zou in dit geval gaan om een "telefoon" waar 2 sims in kunnen.
Het 06 nummer laten waar het is lijkt me nog niet zo gek.
Maar er zijn dus al mensen die ook niet meer bellen met hun telefoon via een "normaal" 06 nummer, of gaat het dan idd om en tablet oid.
Ik ben overigens wel bekend met een mifi kastje, voor die ene keer dat ik buiten de deur ben cq op een plek zonder wifi beschikbaar.
Dus dan is het ook handig om een kaartje te hebben "zonder" nummer.
Reputatie 7
Inderdaad Kees. 097 etc is voor data only abonnementen. En 06 etc voor abonnementen met bellen + sms.

Als je zo een abonnement neemt krijg je een 12-cijferig 097 nummer.

Voordeel: je kunt de tablet (097) en de smartphone (06) tegelijk en onafhankelijk van elkaar (qua netwerk) gebruiken.
Reputatie 7
Voor een mifi kastje is zo'n data only kaartje (097 dus) uitermate geschikt danwel ideaal.

Een telefoon waar 2 simkaarten ingaan is voor zakenlui die niet met 2 toestellen (zakelijk en privé) rond willen lopen. Voor "simpele" particulieren is één sim voldoende. Een extra sim voor internet is daarin vrij zinloos lijkt me.
https://mobielshop.kpn.com/mobiel/mobiel-internet/standaard/1-jaar

Met deze simkaart heeft ze 4G internet en 1GB data. (Met KPN compleet).
Bellen kan niet, wel via Whatsapp bellen. Of Facetime.
Ze heeft dus nu geen mobiel nr meer maar een 097 nr.

Reageer