Beantwoord

1 cent pinnen, terwijl KPN alles-in-1 al van het rekeningnummer gebruik maakt.

• 27 juni 2016
  • 3 reacties
  • 1447 keer bekeken

Nog geen uur geleden een sim-only besteld van KPN om mijn alles-in-1 van KPN uit te breiden naar KPN Compleet met alle voordelen die er geboden worden.

Één probleem. Van het gezamenlijke rekeningnummer waar onze vaste lasten (incl. alles-in-1) vanaf gaan en onze salarissen op gestort worden, heb ik geen pinpas en pincode voor. Wel ooit gehad, maar wij betalen beide nog met onze "eigen" rekeningen. 2 pincodes en bankpasjes was overdreven, dus die bankpas hebben we maar doorgeknipt. Via telebankieren heb je met 1 bankpas toegang tot beide rekening, dus tot zover altijd goed. Echter nu moet ik 0,01 euro pinnen om te laten zien dat het een geldige reden is..(alsof de 60,- elke maand voor alles-in-1 niet van toepassing is...). Gevolg volgens telefoniste KPN: de hele bestelling annuleren en de koerier dus weigeren aan de deur.....dan opnieuw bestellen, eigen rekeningnummer waar ik mee pin invoeren, simkaart in ontvangst nemen.....en dan alsnog rekeningnummer wijzigen in mijnKPN ofzo..

Iemand die dit ook omslachtig vindt? Wellicht iemand met een logische mindset bij KPN die buiten de geprotocolleerde antwoordapparaten kan nadenken dat dit niet echt efficient, noch klantvriendelijk is?
icon

Beste antwoord door Mellie 27 juni 2016, 17:56

Nou nee, het is een controle voor het verifiëren van je bankrekening, dit doet iedere provider zo.
Verder staat KPN mobiel los van 'alles in 1' het is niet zo dat KPN mobiel inzicht heeft in je overige vaste diensten.
In die zin houd een bedrijf ook geen rekening met mensen die hun bankpassen doorknippen.
Helaas zul je toch het advies van de telefoniste op moeten volgen.
Hier zul je overigens ook tegen aan lopen als je bij een andere provider een mobiel abonnement afneemt.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Nou nee, het is een controle voor het verifiëren van je bankrekening, dit doet iedere provider zo.
Verder staat KPN mobiel los van 'alles in 1' het is niet zo dat KPN mobiel inzicht heeft in je overige vaste diensten.
In die zin houd een bedrijf ook geen rekening met mensen die hun bankpassen doorknippen.
Helaas zul je toch het advies van de telefoniste op moeten volgen.
Hier zul je overigens ook tegen aan lopen als je bij een andere provider een mobiel abonnement afneemt.
Reputatie 7
Badge +8
Toen de koerier bij mij aan de deur kwam werkte zijn pin apparaat niet en toen was het voldoende om met mijn telefoon op Rabo-mobiel bankieren een afschrijving tevoorschijn te toveren waarop mijn naam en het rekeningnummer stond. Daar heb ik (niet toevallig) de afschrijving van KPN alles-in-1 voor gebruikt :-)
Dat schermpje heeft hij toen gefotografeerd,

Maar ik kan me voorstellen dat zoiets alleen mag als de noodzaak ervoor is (zoals een niet werkend PIN apparaat)
Reputatie 7
Bij een betaalrekening hoort een pinpas. Ook als je deze niet gebruikt voor betalingen in winkels, deze is wel vaak nodig om je te "identificeren" voor betalingen bij providers en andere bedrijven.
Pas dus beter in gehele staat opbergen.
Je kunt bij je bank een nieuwe aanvragen, zodat je alsnog (later) die cent kunt pinnen ter verifiëring van je bankrekening en naam. De bankpas kun je verder in de map van je rekeningen opbergen, maar wel heel laten 😉 :8

De situatie dat mensen van hun betaalrekening geen pas hebben komt zéér zéér zelden voor, aangezien het voor zo'n rekening uitermate ongebruikelijk is. Daar kan geen rekening mee gehouden worden.
Ik ben sinds eind oktober 2014 hier actief en je bent pas de 2de die dit meldt.

De afdelingen voor thuis (o.a. alles in 1) en die van mobiel zijn losse afdelingen die niet in elkaars administratie kunnen.

Reageer