Beantwoord

Aanmelden voor Telfort compleet

  • 8 October 2019
  • 14 reacties
  • 248 keer bekeken

Voor mobiel ben ik overgestapt van Telfort naar KPN, maar ik heb nog wel Telfort internet/TV. Dan kom ik toch in aanmerking voor Telfort compleet? Maar het is niet mogelijk me aan te melden met een SMS naar 1266, zoals op de Telfort site staat vermeld.

Het Telfort alles-in-1 abonnement staat op naam van mijn man, zelfde adres en dat werkte voorheen wel.

Hoe zit dit?
icon

Beste antwoord door Susan_ 30 October 2019, 10:26

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @M van Mil, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het aanmelden voor Telfort Compleet gaat nét wat anders dan voor KPN Compleet. Heb je de stappen op onze website al gevolgd, om de voordelen te ontvangen? Volgens mij namelijk wel, want als ik de gegevens gebruik die je al hebt ingevuld, dan zie ik dat sinds 27 juni dit nummer dubbel zoveel data ontvangt én € 5,00 korting. Er is nog een nummer op dit adres aangevraagd, maar die is nog niet ingegaan dus ontvangt de voordelen nog niet. Zodra dat geregeld is, kan je ook MB's delen.

Kan je aangeven welk voordeel je nog mist? Gaat het dan om het zenderpakket bijvoorbeeld?

Ik hoor graag van je 🙂
Ik heb het aangevraagd met die link die je hebt aangegeven. Ik zag dat dat tot 1 maand kan duren...
Inderdaad waren er eerst 2 mobielen aangemeld voor Telfort compleet, maar de eerste (de mijne) is nu KPN geworden. De andere volgt in december, dus wil ik wel dat mijn mobiel dan aangemeld is. Maar ik zal nog wel even wachten, we hebben nog de tijd.

Jammer dat je al die tijd in het duister verkeert.

Mvg,
Als je die andere pas in december kunt verlengen wordt dat een KPN Hussel abonnement. Daarop gelden de Telfort/KPN Compleet voordelen niet meer. Alleen MB's delen blijft mogelijk met abonnementen op een adres.

Tenzij je dat abonnement na december gewoon door laat lopen. Dan blijft het een oude vorm die nog valt onder Telfort/KPN Compleet.
Nee, die andere is al verlengd dus volgens de huidige (of liever vorige) condities. Maar vanwege het nummerbehoud gaat het pas in december echt in. Dat verwacht ik tenminste.

Mvg,
Margriet
Oh, de datum van afsluiten v.d. verlenging is leidend. Niet de datum dat het nieuwe abonnement begint. Wat pas na de lopende periode is natuurlijk. De dag na de einddatum van je huidige contract gaat je nieuwe dus in.
En als je die nog vóór de introductie van Hussel (vlgs mij 8 okt.) hebt genomen gelden de oude voorwaarden idd.
Reputatie 7
Badge +21

@M van Mil  het klantnummer dat je hebt toegevoegd is al sinds juni bij KPN. Sinds 27 juni krijgt het ook de Telfort Compleet voordelen (dubbel zoveel data en € 5,00 korting). Pas op het moment dat je meerdere producten bij KPN afneemt kan je je aanmelden voor KPN Compleet. Echter, dan wordt het inderdaad KPN Hussel.

 

Heb je voor nu nog vragen hierover?

Het ging niet over KPN compleet maar Telfort compleet: we hebben Internet/TV van Telfort. Ikzelf ben al overgestapt voor mobiel van Telfort naar KPN. Maar omdat ik wacht op de overstap van mijn man’s mobiel van Telfort naar KPN kreeg ik van Telfort alvast de waarschuwing dat mijn Telfort compleet voordelen zullen gaan vervallen als er geen mobielen meer zijn aangemeld bij Telfort. Daarom wilde ik nu vast mijn KPN mobiel in Telfort Compleet aanmelden. Maar hoewel dat moet kunnen schijnt dat dus niet zo eenvoudig te zijn.

Reputatie 7
Badge +21

Jouw mobiele nummer van KPN is al aangemeld voor Telfort Compleet (sinds 27 juni) en dit zal ook zo blijven. Dit zal niet zomaar veranderen. Als je op de factuur kijkt (pagina 2) zie je ook de voordelen: 'korting vanwege Telfort thuis' en 'dubbel zoveel data vanwege Telfort thuis'. In principe wijzigt er dus niet zoveel! Je man zal de Telfort voordelen ontvangen tot hij overstapt, en daarna zal hij via KPN Hussel (of KPN Compleet, afhankelijk van de datum van aanvragen van de overstap) voordelen krijgen. 

Nee, als ik bij mijn Telfort kijk, dan staat mijn mobiel niet genoemd. Ik kreeg ook een bericht bij de overstap naar KPN dat mijn mobiel niet meer bij Telfort Compleet hoort. De enige mobiel nog vermeld bij Mijn Telfort is die van mijn man, die ook bezig is over te stappen naar KPN.

Ik zie de verwarring: mijn mobiel heeft ‘extra voordeel vanwege Telfort Thuis’. Dat is goed. Maar op de Telfort site staat dat ik 5 euro korting krijg op het Telfort Thuis abonnement vanwege het Combivoordeel (plus de andere voordelen). Is het zo dat het Combivoordeel van Telfort niet hoort bij de samenvoeging van Telfort en KPN?

Reputatie 7
Badge +21

Het gaat in dit geval om de KPN producten, Telfort producten kan ik niet inzien. Via KPN krijg je de voordelen in combinatie met Telfort Thuis. Jij kan ook niet jouw mobiele nummer inzien in Telfort apps, wel in de MijnKPN app. Daar zie je, net als op de factuur, welke voordelen je krijgt.

Wanneer je overstapt met het tweede mobiele abonnement naar KPN vervallen je Telfort Combivoordelen voor dát mobiele nummer indien je gebruik gaat maken van de Hussel voordelen. Heb je de overstap aangevraagd vóór 2 september, dan kan het nummer nog aangemeld worden voor KPN Compleet.

Voor vragen over de korting op Telfort facturen dien je even bij Telfort aan te kloppen om te laten controleren of het klopt!

Reputatie 7
Badge +21

@M van Mil , heb je op dit moment nog vragen hierover?

Ik heb het formulier ingevuld bij Telfort, maar nog geen reactie ontvangen. We wachten het maar af.

Reputatie 7
Badge +21

@M van Mil, ik heb even met een collega van Telfort gesproken. Je ontvang nu alle mogelijke voordelen.

  • Op het thuis pakket van Telfort krijg je € 5,00 korting,
  • Op het mobiele nummer bij Telfort krijg je dubbel zoveel data,
  • Op het mobiele nummer bij KPN krijg je € 5,00 korting en dubbel zoveel data

 

Dus op dit moment hoef je niks te doen. Tot het mobiele nummer van Telfort wordt omgezet naar KPN heb je bovenstaande voordelen die je kan krijgen. Dus volgens mij klopt alles nu!

Wanneer het mobiele nummer van Telfort bij KPN komt, verplaatst de € 5,00 korting op je thuispakket van Telfort naar je mobiele nummer (dat naar KPN is overgestapt). Dus dan krijg je alleen nog voordelen op je KPN producten, beide mobiele nummers dubbel zoveel data en beide mobiele nummers € 5,00 korting. In feite wijzigt er dan niks, alleen gaat de korting van je KPN factuur af in plaats van je Telfort factuur.

 

Ik neem aan dat het inderdaad zo zit. Wel jammer dat het een maand (en bij Telfort nog langer) duurt voor er een definitief antwoord komt hoe dat nu zit bij het ineenvoegen van Telfort en KPN. Telfort heeft een speciaal formulier voor het aanmelden van KPN mobielen voor Telfort Compleet, maar behalve de mededeling dat de verwerking 1 maand kan duren komt er geen enkel antwoord.

Extra verwarring in dit forum is ontstaan door de nieuwe (duurdere) Hussel bundels die net zijn ingevoerd, enkele maanden na de Telfort-KPN combinatie waarbij alle overgangen zijn opgeheven. Hussel is voor mijn situatie niet van toepassing omdat ik de migratie heb aangevraagd vóór Hussel.

Reageer