Beantwoord

Abonnement duurder voor vaste klant?

  • 8 augustus 2017
  • 2 reacties
  • 227 keer bekeken

Waarom betalen vaste(vanaf2010) abonnees, meer bij verlenging van hun contract.
Dan nieuwe abonnees.
Bij bestaande abonnees hoeft geen monteur langs te komen of HD ontvangers te sturen.
icon

Beste antwoord door Erik_ 10 augustus 2017, 20:14

Hoi Ot en Sien, welkom op het forum. Peter legt het eigenlijk al goed uit. Het verlengen van een abonnement is eigenlijk niets anders dan deze omzetten naar een abonnement uit de huidige serie. Bij een mobiel abonnement is dit vaak handig om te doen omdat je er dan een toestel bij neemt. Bij vaste diensten is dit niet het geval. Verlengen van je vaste abonnement is dan ook niet iets dat we over het algemeen doen.

Het is mogelijk om een bestaand abonnement om te zetten naar een van de huidige pakketten. Je krijgt daar dan alleen niet de nieuwe klanten korting bij. Alleen bij hele oude abonnementen die niet alles in één hadden, kan het zijn dat die korting nog wel wordt gegeven. Die kans is echter klein omdat er nog maar weinig klanten zijn met een dergelijk oud abonnement.

Tenzij er iets in de nieuwe abonnementen zit wat je echt heel graag wilt, ben je denk ik beter af gewoon je huidige abonnement te behouden.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Ot en Sien, welkom op het forum. Peter legt het eigenlijk al goed uit. Het verlengen van een abonnement is eigenlijk niets anders dan deze omzetten naar een abonnement uit de huidige serie. Bij een mobiel abonnement is dit vaak handig om te doen omdat je er dan een toestel bij neemt. Bij vaste diensten is dit niet het geval. Verlengen van je vaste abonnement is dan ook niet iets dat we over het algemeen doen.

Het is mogelijk om een bestaand abonnement om te zetten naar een van de huidige pakketten. Je krijgt daar dan alleen niet de nieuwe klanten korting bij. Alleen bij hele oude abonnementen die niet alles in één hadden, kan het zijn dat die korting nog wel wordt gegeven. Die kans is echter klein omdat er nog maar weinig klanten zijn met een dergelijk oud abonnement.

Tenzij er iets in de nieuwe abonnementen zit wat je echt heel graag wilt, ben je denk ik beter af gewoon je huidige abonnement te behouden.
Reputatie 7
Het is al enkele jaren niet meer mogelijk, en ook niet nodig, om het contract voor vaste diensten te verlengen zoals bij mobiel gebruikelijk is. Daarvoor zijn er simpelweg te weinig keuzemogelijkheden voor vast.
Bij mobiel kun je kiezen uit diverse telefoons en diverse abonnementen. Daar neem je dan een nieuw abonnement voor bij verlengen.
Bij vast kun je ook een nieuw abonnement nemen. Maar dat is absoluut niet nodig; je laat gewoon je bestaande doorlopen na het minimale eerste jaar.
Het bestaande abonnement kun je niet verlengen anders dan door het gewoon door te laten lopen. Dat is bij mobiel net zo 😉

Reageer