Beantwoord

Abonnement wijzigen

  • 26 January 2019
  • 14 reacties
  • 809 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb momenteel Internet+Bellen thuis instap en overweeg Internet en TV Basis.
Via Mijn KPN krijg ik 3 maanden 12,50 Euro korting.
Via VoordeelVoornemens krijg ik 12 maanden 5 Euro korting.

Moet ik me als trouwe KPN klant eerst afmelden bij KPN om de korting van 60 Euro te krijgen?
icon

Beste antwoord door Raymond. 28 January 2019, 15:56

Bekijk origineel

14 reacties

Wat gek dat het in MijnKPN nog niet is aangepast. Volgens mij krijg je via MijnKPN ook gewoon de huidige korting van € 60 voor het eerste jaar.
Bellen kan natuurlijk ook altijd, het nummer is gratis en 24/7 bereikbaar: 0800-0402

Je kunt ook wachten op een KPN moderator. Zodat ie direct als ie hier is je gegevens al kan inzien zou je die willen invullen in je forumprofiel? Dat is tevens toestemming. Deze gegevens zijn niet publiek in te zien.
Voor- en achternaam, postcode + huisnummer, klantnummer, telefoonnummer (regel Pers. gegevens)

Maar goed:

Je wilt er nu dus ook INTERACTIEVE TV bij hebben begrijp ik.
Gebruik je ook je vaste telefoon nog dan dien je bij "Internet + tv basis" ook nog voor € 1 per maand telefoon erbij te nemen. Dat zit tegenwoordig er niet meer bij in.
Vast bellen is niet goedkoop. Starttarief alle gesprekken: € 0,13.
Bellen in Nederland: € 0,13 p/min.
Bellen naar andere landen van de E.U.: € 0,23 p/min.

Buiten E.U. afh. van of het een voordeelland is € 0,30 p/min. of voor niet-voordeellanden € 1,00 p/min.
Reputatie 1
Ik had de KPN al gebeld en kreeg te horen dat ik in het verleden al een korting had gehad.
Daar moest ik het als trouwe klant maar mee doen . . . .

Vroeg de man tevens hoe het met de internet snelheid zat bij Internet en TV Basis omdat ik nu maar 12 Mb/s heb. Of ik dat draadloos gemeten had? Ja, dat had ik. Dan komt het daardoor kreeg ik te horen.

Helaas kom ik bij een bedrade meting niet hoger. Uiteraard zit de snelheid beperking in het koper van KPN en niet in de draadloze verbinding. De man aan de telefoon had er duidelijk weinig sjoege van.
De man aan de telefoon had er duidelijk weinig sjoege van.
Geheel mee eens.

Als je door de week belt ma-vr 9:00 - 21:00, zijn ze vaak deskundiger. Buiten die uren en weekend werkstudenten. Hebben 't product vaak niet eens.

Als je je gegevens in je forumprofiel hebt gezet kan en zal een KPN moderator je helpen met wijzigen v.h. abonnement.
Reputatie 1
Badge
Helaas gaat die 12Mb/s over ADSL niet hoger worden, is mijn ervaring. Tijdens tv kijken zakt die zelfs terug naar 8Mb/s. Ook haalde ik niet eens 1Mb/s upload.
Gelukkig hebben ze bij mij Glasvezel aangelegd en heeft KPN mij gelijk gratis over gezet.
Reputatie 1
Denk dat ik ook niet genoeg heb aan 12Mb/s met TV erbij.
Op mijn adres zou de max ADSL snelheid 34 Mb/s zijn.
Al dat gegogel met een max snelheid die toch nooit haalt.
Zal ook eens naar Glasvezel kijken.
Er ligt in Malden glasvezel van CIF. Daar is KPN niet op actief. Wel andere providers. Namelijk de keuze uit Caiway, Solcon, Bizz, Kliksafe of Fiber.
Via willekeurig adres in je woonplaats: https://overalglasvezel.nl/.

Ik vermoed dat je nu dus, nog, TV via CaiWay coax kabel hebt.

En voor internet en vaste telefoon zul je dus nu nog op de koperaansluiting zitten met je gemeten 12 Mb/s.
Als er bij Fourstack ook een vermelding staat voor Bonded DSL dan kan je een verdubbeling van deze snelheid krijgen (monteur nodig). 2 TV ontvangers is dan mogelijk, bij 12 Mb/s krijg je er 1.

Internet plus Bellen (op de factuur stond het als InternetPlusBellen) is een abonnement wat ik óóit onder die naam bij HetNet had... tot 3-2011. Toen ben ik geswitched naar abo met I-TV.
Reputatie 1
Beste PerterG,

Bedankt voor je antwoord. Ik zou inderdaad Glasvezel via Caiway kunnen nemen, de aansluiting zit al in de meterkast. Caiway staat in Malden echter niet zo goed aangeschreven hetgeen me zorgen baart. Je bent tegenwoordig te veel afhankelijk van goed Internet.

Ik kan denk ik ook bonded DSL bij KPN krijgen maar dan heb ik nog maar 2 x 12 Mb/s en de aansluiting is net zo duur als Glasvezel via Caiway waar ik 100 Mb/s krijg en bovendien mijn TV kabel kan blijven gebruiken voor een oude 2e TV aansluiting op een slaapkamer.

Ik kan ook overstappen naar T-mobile waar ik op 12 Mb/s blijf zitten maar die veel goedkoper is dan KPN. Bij T-mobile krijg ik bovendien de eerste 6 mnd 20 Euro korting.

Moet er dus nog even over nadenken. Goede raad is duur ☺️
Reputatie 6
Badge +9
Goedemiddag @Jaap68393078!

Wat lastig dat je overal verschillende verhalen hoort. Ik ga mijn best doen om het voor je op te helderen.
Laten we beginnen met het bericht waar je voor binnenkomt: De korting.
In jouw geval gaat het om een upgrade. Namelijk van Internet + Bellen naar Internet en TV.
Bij een upgrade heb je recht op korting. In dit geval dus de € 5,- per maand voor het gehele jaar.
Mocht je over de opties nog eens telefonisch contact willen hebben, laat dit vooral weten, dan gaan we dit regelen.

Dan de internetsnelheid. Op jouw adres is via bonding 34,4 Mbit/s haalbaar.
Niet zo snel als glasvezel, maar bijna dubbel zo snel als T-Mobile kan leveren. Zij leveren namelijk geen bondig. Dit bieden daarvoor wel de mogelijkheid, maar T-Mobile kiest er voor om dit niet van ons af te nemen om de kosten te drukken.
Echter, zoals je wellicht al gemerkt had, haal je deze snelheid bij lange na niet. De reden hiervoor is dat het abonnement nog aangesloten is op ADSL. Deze geeft inderdaad slechts een maximale snelheid van 13 Mbit/s.

Het is natuurlijk op zijn zachtst gezegd bijzonder dat mijn collega die je telefonisch gesproken hebt dit niet gezien en/of besproken heeft.

Ik hoop voor nu een beetje duidelijkheid te hebben geschept, mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het uiteraard graag! 🙂
Aha.
Duzz nu ADSL: 12 Mb/s
Kan VDSL: 18 Mb/s, Bonded VDSL 34,4 Mb/s. ( bijna 2 X 18 en dus niet 2 X 12)
Dat klinkt al heel wat beter. Dan is tot 2 HD-ontvangers voor TV mogelijk.
Reputatie 6
Badge +9
Dat klopt bijna @PeterG
Max snelheid via bonding is 34,4 Mbit/s, dat betekent max 2 HD ontvangers. 😞
Thanks, @Raymond. Heb 't maar even aangepast. Voor de duidelijkheid.

Overigens zie ik nu dat je die 34,4 ook al in je bericht had gezet. Had het dus niet helemaal goed gelezen.
shame on me.😊

(ik neem aan de de enkelvoudige snelheid wel 18 is bij Jaap68393078)
Reputatie 6
Badge +9
Yes, dat klopt helemaal. 🙂 VDSL zit op 18 Mbit/s.
Foutje kan gebeuren hè!
Reputatie 1
Raymond bedankt voor alle toelichtingen.
Ik moet het even laten bezinken en kom er dan op terug.
Begrijp dus dat bij mij VDSL via bonding 34,4 Mbit/s mogelijk is en dat ik voor de 5 Euro p/m korting voor het eerste jaar in aanmeking kom.

Gr, Jaap
Reputatie 1
Beste @Raymond,

Ik heb besloten om voor de upgrade naar Internet en TV Basis bij KPN te gaan met een korting van € 5,- per maand voor het gehele jaar. Kun je me zeggen hoe ik dit in gang zet? Via MijnKPN kan ik wel upgraden maar dan krijg ik geen € 5,- korting.

Gr, Jaap

Reageer