Vraag

Abonnementskosten KPN Compleet

  • 7 December 2019
  • 4 reacties
  • 1912 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 0 reacties

Goedendag,

Ik ben me eens gaan verdiepen in de kosten van mijn abonnement. Op dit moment heb ik KPN Compleet. Begin 2018 betaalde ik nog €65 wat in mei werd verhoogd naar €68 en een jaar later werd dit €72. Hierbij heb ik gratis extra HD ontvanger, gratis spotify en gratis pluspakket. Ik ben eens gaan vergelijken met KPN hussel. Wat blijkt, Ik ben met mijn gratis diensten duurder uit dan als ik ze niet heb. 

In theorie, als ik nu een kpn hussel abonnement afsluit met internet 100mb/s en tv met 2 ontvangers (waarvoor ik voor 1 tv extra €4,99 moet betalen ipv gratis ontvanger) betaal ik €62,50. Dit is dan zonder het pluspakket en zonder spotify. 

Bij KPN Compleet betaal ik op papier ook voor internet en tv. Hier betaal ik dus €72,00 voor, wat 9,50 euro duurder is. Maar dan zal je zeggen, hier zitten KPN compleet voordelen bij zoals gratis HD ontvanger, gratis pluspakket en gratis spotify. Maar voor deze “gratis”  diensten betaal ik €9,50 euro extra.

Als ik met Hussel dezelfde diensten neem als ik nu heb zal ik €73,50 gaan betalen. Dat is €1,50 meer. Maar ik gebruik niet alle diensten maar ik maak dan wel weer gebruik van het voordeel van mijn dubbele data voor mobiel internet.

Mijn vraag is hoe het kan dat mijn abonnement met gratis diensten duurder is dan een pakket waar je voor elke dienst moet betalen? En hoe kan KPN mij hierin tegemoetkomen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7

Mijn vraag is hoe het kan dat mijn abonnement met gratis diensten duurder is dan een pakket waar je voor elke dienst moet betalen? En hoe kan KPN mij hierin tegemoetkomen?

Omdat al die "gratis" diensten uiteraard niet gratis zijn en ook nooit gratis zijn geweest.

Die "gratis" diensten zijn niet gratis maar inbegrepen in prijs.

Reputatie 7
Badge +24

KPN Compleet is geen abonnementsvorm. Het is een voordelenpakket, wat je krijgt als je aan bepaalde voorwaarden voldoet.

Je betaald nu 72 euro. Even een overzichtje van de oude abonnementen van voor dat hussel ten tonele verscheen:

 

U heeft dus Alles-in-1 Standaard, uit de 2de tabel. Heel oud abonnement uit 2015 ofzo. Met "gratis" Spotify. Kijk je nu naar in het eerste tabel, bij de iets minder oude abonnementen, dan staat daar op de middelste regel "Internet en TV" voor 62.50. Dat abonnement is hetzelfde als wat u nu heeft, Alles-in-1 Standaard, zelfde internetsnelheid, ook 2 tv-ontvangers, ook met opnemen, maar er zit geen Spotify in. Er moet gezegd worden dat er ook geen vaste telefoon bij zit, kostte 1 euro, blijft een verschil van 8,50 over. Spotify los kost nu 9,99, je bent dus met Spotify bij KPN hooguit 1,50 goedkoper uit, maar het is zeker niet gratis.

Nu met hussel ...

... ben je 62,50 kwijt voor 100 mb + tv + 2de ontvanger. Opnemen is bij 2 of meer ontvangers gratis. Doe er Spotify, pluspakket en vaste telefonie bij, haal er 5 euro entertainmentkorting vanaf, dan kom je uit op 75,48.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @NRG, welkom op het forum!

@wjb  en @Nick83 hebben het al goed uitgelegd:relaxed: We hebben langere tijd combinatieabonnementen gehad, waarbij je kon kiezen uit een aantal door ons samengestelde abonnementen waar afhankelijk van de prijs, steeds meer opties bij inbegrepen waren. Hier was niet iedereen blij mee, aangezien het voor kon komen dat je betaalde voor een  inbegrepen optie, terwijl je daar eigenlijk helemaal geen gebruik van maakte. Om dit eerlijker te maken, hebben we nieuwe abonnementen in gebruik genomen waarbij je zelf kan kiezen of je iets wel of niet aan je abonnement toe wil voegen. Hierdoor ligt de ‘basisprijs’ van de abonnementen lager en neemt het maandbedrag weer toe als je extra opties toevoegt.

Als je over zou stappen op een Hussel abonnement met exact dezelfde opties, zal je €3,48 per maand meer gaan betalen, dit zou ik je dus niet aanraden als je tevreden bent met de inhoud van je huidige abonnement:wink: Maak je geen gebruik van vaste telefonie, Spotify Premium en/of het Pluspakket, dan zou het juist wel voordeliger uit kunnen pakken om een Hussel abonnement af te sluiten. Je bent er helemaal vrij in om te bepalen of je alles zo laat, of kiest voor een nieuwer abonnement. Het is maar net wat het best bij jouw wensen past!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @NRG, ik heb geen reactie meer van je gezien, dus ik ga er van uit dat het nu helemaal duidelijk is. Mocht dat niet het geval zijn, dan hoor ik uiteraard graag weer van je!