Beantwoord

Alle diensten plotseling weg na glasvezel aansluiting

  • 18 May 2021
  • 10 reacties
  • 339 keer bekeken

Badge

Sinds een aantal weken hebben wij een glasvezelaansluiting. Sinds we op glasvezel zitten klagen mijn    familieleden regelmatig over het wegvallen van de wifi. Gistermorgen was alles opeens helemaal weg. Experia box V10 allemaal groene lampjes maar helemaal niks meer. Met het huidige thuiswerk beleid inmiddels meer dan 10 GB aan mobiel internet verbrand en gelukkig unlimited belminuten om in de wachtrijen van KPN door te brengen. Na 4x herinstalleren, terug naar factory settings, etc. etc. eindelijk het telefoonnummer van de servicedesk gevonden, daar kom je met kpn begeleiding niet terecht. Die vonden dat ik (betaald) vooral een afspraak met een monteur moest maken. Na lang wachten eindelijk iemand aan de telefoon, alle stappen nogmaals uitgevoerd, besloot dat er dan maar een nieuwe router moest komen. Die kon ik vandaag einde dag ophalen. (Box 12). Conform instructie aangesloten, duurde lang maar na lang wachten en herstellen van factory settings in ieder geval de Wifi weer aan de praat gekregen. De tv ontvanger boven (1GBps over elektra) werkt niet meer…. Alle devices achter de switch (apple tv, xbox, etc.) werken niet meer, nooit een probleem geweest. En de als je probeert ons te bellen krijg je ingesprektoon. (ook als je vanuit huis naar buiten probeert te bellen) Lang wachten en weer gebeld, weer happy met unlimited belminuten ;-), Daarna een mevrouw aan de telefoon die uitlegde dat het allemaal onze schuld was. De telefoon (Siemens DECT), tot 2 dagen geleden altijd gewerkt, kan helemaal niet op onze aansluiting. Dat de switch niet meer werkt is vooral ons probleem, moet ik maar rechtstreeks aansluiten (lekker handig met 2 poortjes over na tv) voor de kwaliteit van de tweede tv ontvanger kan KPN niet verantwoordelijk zijn. Gelukkig kreeg ik een brief vorige week dat ik in verband met de prijsverhoging van deze discutabele dienstverlening per direct mocht opzeggen. Die hebben we gelukkig achter de hand…. Is er heel misschien iemand op dit Forum die de problemen herkent en me een beetje in de goede richting kan wijzen? Ik weet het niet meer en vanuit KPN valt geen support te verwachten….

icon

Beste antwoord door Hanna_ 20 May 2021, 21:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Bart1972! Welkom hier. Zo te horen is de overgang naar glasvezel niet helemaal soepel verlopen. Ik begrijp dat je een nieuwe modem hebt, maar niet alle devices werken meer goed samen, klopt dit? 
Heb je überhaupt wel goed internet/tv (mits bekabeld aangesloten)?
Het Dect telefoontoestel, de switch/DVS werken niet meer naar behoren, waardoor je niet via de switch/DVS tv kunt kijken, internetten e.d., klopt dit? 

Omdat je al meermaals contact hebt opgenomen met ons, kijk ik graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Badge

Ik heb mijn profiel aangevuld. Ben vandaag niet thuis aan het werk maar naar kantoor gegaan (ivm geen internet….). Vanavond pas na 18.00 uur weer thuis.

Reputatie 7
Badge +24

Sluit eens een laptop gewoon rechtstreeks bekabeld aan. Zonder iets er tussen. Geen switch en geen draadloze verbindingset. Werkt dat?

Reputatie 7
Badge +20

Alleen de wifi werkt nu dus. Heb je zoals Nick83 aangeeft alles eens losgekoppeld achter het modem en een computer rechtstreeks met een kabel op het modem aangesloten? Heb je dan internet?

En als je nou het netwerk even opnieuw opbouwt, werkt dan alles? Dus alles resetten en van het stroom halen. En dan weer aansluiten op het modem. Werken de apparaten daarachter dan ook?

Alleen telefonie werkt nog niet, die moet nog afgerond worden. Daar is het nog even wachten op. 

Reputatie 7
Badge +19

Ik gok dat alleen de wifi op dit moment nog werkt? @Bart1972. Ik wil voorstellen om een monteur langs te sturen die alles weer werkend gaat maken.

Badge

Allen,

Vandaag de hele dag in de weer geweest met al jullie tips….

De status op dit moment:

WiFi is continu aanwezig en werkt goed, alleen bij tijd en wijle de onderliggende internetverbinding kwijt. Dinsdag (toen ik het begin schreef) continu, gisteren zo nu en dan, vandaag een enkele keer. Herstarten van Box 12 helpt meestal, komt nu ook na enige minuten weer spontaan terug.

De tv-boxen 4K (een bekabeld, een bekabeld over 1 Gbps elektra, zelfde groep) werken nu goed. Alleen bij terugkijken blijft ze na 10-15 minuten hangen, 15 seconden wachten, afsluiten via menu, opnieuw starten en verder kijken waar gebleven ;-).Na het (tot 7x toe!) zorgvuldig opnieuw opbouwen achter de switch heb ik de boel (Apple TV, stereo, Xbox, etc.) weer aan de praat. Kan de aangesloten devices ook zien via de management console van Box 12.  pffffff.

Wel hetzelfde verhaal als bij WiFI, internet is soms voor enige minuten weg, maar de frequentie van uitval wordt lager.

Blijft de aansluiting van de Gigaset (DECT). Aangesloten op de telefoonpoort, net als bij de ExperiaBox V10. Als je een nummer belt, krijg je een kiestoon, nummer draaien en direct een ingesprekstoon.

Als je belt naar ons vaste telefoonnummer (van mobiel) krijg je een ingesprekstoon.

Kortom, alles werkt behalve telefonie. Internet valt zo nu en dan weg, maar de frequentie van wegvallen wordt lager.

Iemand nog een suggestie voor de laatste loodjes?

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Bart1972

Ik ben blij dat het grotendeels lijkt te werken. Heel fijn natuurlijk, maar als ik zelf jouw verbinding uit meet lijkt de lijn nog helemaal dood. Ik stel voor dat we nog even tot morgen wachten en dan alsnog een monteur inplannen als het internet blijft wegvallen en de telefonie uit blijft.

Badge

Even een update:

Het internet lijkt stabiel te zijn. Telefonie werkt inmiddels al langer dan een week niet… TV kijken kan, maar zodra je extra features gebruikt (starten vanaf begin, terugkijken, etc.) blijft de boel na 5-10 minuten hangen. Controls (vooruitspoelen, terugspoelen, pauzeren) werken alleen gedurende de eerste seconden dat je ergens naar kijkt, daarna niet meer.

Alle lampjes op de box 12 branden normaal. Problemen bij TV doen zich voor op een bekabelde TV decoder….

Ik neem aan dat ik weer aan moet sluiten in de wachtrij? Hoe voorkom ik dat ik weer met een kluitje het riet word ingestuurd?

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Bart1972

Ik ben blij dat alles weer werkt in zo verre. Wat voor voor type TV ontvanger heb jij momenteel? Dan gaan we kijken wat we hier aan kunnen doen.

Badge

Toch nog even een reactie op deze topic… Uiteindelijk heeft de monteur vastgesteld dat onze glasvezelaansluiting, ondanks alle verdachtmakingen van KPN richting ons, volledig fout was geadministreerd bij KPN en daarom niet goed geactiveerd.

Heeft bij ons thuis bijna 3 kwartier op de backoffice ingepraat dat er niets van klopte….. Na 3 kwartier gaf de backoffice vertwijfeld aan dat ze echt geprobeerd had alles goed te zetten en dat we nu ff moesten wachten…..

de nieuwe topics over de volgende storing staat hier :hoppa, daar gaan we weer