Beantwoord

Combi korting KPN Hussel zonder vast internet?

  • 29 November 2019
  • 14 reacties
  • 395 keer bekeken

Op mijn huisadres is het niet mogelijk KPN internet af te nemen, ik ben helaas gebonden aan Ziggo. Hierdoor zou ik na 15 jaar KPN abbo mobiel inmiddels beter kunnen overstappen naar Vodafone i.v.m. de combi korting van internet + mobiel.

Kan KPN een aanbieding doen om dit recht te trekken? Ik zou graag bij KPN blijven.

 

PS het mogelijk maken van een internet aansluiting op mijn thuisadres is natuurlijk ook een mogelijkheid :wink:

icon

Beste antwoord door Nadia 5 December 2019, 12:41

Bekijk origineel

14 reacties

Goede vraag he… :wink:

Reputatie 7

Hah @barbaraK, welkom op het KPN forum. De doorlooptijd is momenteel hier erg hoog, sorry voor het lange wachten. 

Zeer terechte vraag. Fijn om te lezen dat je graag van de combinatievoordeel geniet met KPN Internet Hussel en je bestaande mobiele abonnement. Je komt voor de voordelen in aanmerking als je Internet Hussel met je mobiele telefoon combineert. Je geeft aan dat er bij jou thuis geen aansluiting van KPN mogelijk is? Daar kijk ik nog eens graag naar. Wil je daarvoor je forumprofiel invullen? :)

Hallo @barbaraK , via onderstaande link kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Hoi Nadia,

Als ik de check doe op jullie website staat er:

”Op dit adres is de maximaal haalbare internetsnelheid 1Mbit/s down en 1 Mbit/s up.”

Een abonnement op de krant is dus sneller. Ik woon in een buitengebied, op zich ook logisch. Maar ik zou wel graag mobiel klant blijven. Kan KPN mij tegemoet komen?

ps profiel vul ik liever niet aan

Enkel 4G is mogelijk op mijn adres. Dank Jan 👍

Hallo @barbaraK

als je op de link kijk die ik net gaf kun je misschien zien dat je in aanmerking komt voor:

Sneller Internet Buitengebied 4G

 

Reputatie 7

Oef, dat is inderdaad schrikbarend traag, @barbaraK  :sweat:

Is Sneller Internet Buitengebied bij jou beschikbaar? Op onze site kun je de postcode check doen.

Met Sneller Internet Buitengebied krijg je extra snel internet, tot wel 30 Mbit/s sneller dan je huidige snelheid. Hiermee wordt je vaste internet aangevuld door het mobiele 4G-netwerk.

  • Gratis i.c.m. Internet van KPN
  • Extra snel internet, tot 30 Mbit/s sneller
  • Gratis extra 4G-modem in bruikleen

Als je bovenstaande combineert met je mobiele abonnement kun je met KPN Hussel gebruik maken van de voordelen :D

Hoi Nadia, 

Ik waardeer de poging maar KPN internet op mijn adres, zelfs met extra snel internet via 4G tot 30 Mbit/s, is niet vergelijkbaar met de Ziggo aansluiting die waardes van 500 Mbit/s haalt.

Even los van het feit dat ik liever zo min mogelijk antennes in en om mijn huis heb. Vastgesteld door onderzoek of niet er is reden om te twijfelen aan de effecten op de gezondheid op lange termijn., We wonen natuurlijk ook niet voor niets in het buitengebied :)

Ik zou het jammer vinden als KPN het gesprek hiermee sluit. Ja er is een mogelijkheid tot overstappen zo blijkt nu, maar is deze reëel? 
Hopelijk zijn er alsnog mogelijkheden om bij KPN te blijven. Misschien telt het 15 jaar klant zijn toch nog een beetje mee :)

Hallo @barbaraK , met de internetsnelheden ben je appels met peren aan het vergelijken.

Ook KPN levert tot 500Mbit/s.

In jouw geval is een reële vergelijking: KPN internetsnelheid TOT 30Mbit/s

Bij Ziggo een instapabonnement met 25Mbits/s NETTO beschikbaar.

Beide abo's bekabeld gemeten via 1 aangesloten PC.

Dan kun je theoretisch zelfs bij KPN nog sneller zijn dan bij Ziggo.

 

Hoi Jan, 

Het gaat er voor mij toch om wat de mogelijkheden op mijn adres zijn?

Ik zie bij KPN bij een adrescheck tot 1Mbit/s staan bekabeld en 30Mbit/s met 4G, bij Ziggo staat er 500Mbit/s bekabeld. 

Of klopt de waarde van 1Mbit/s dan niet in de adrescheck van KPN? Ik ben overigens geen techneut, laat mij graag informeren.

Hallo @barbaraK , dat er technisch via coax bij jou maximaal 500 Mbit/s mogelijk is, wil niet zeggen dat je die snelheid ook nodig hebt, er hangt ook een stevig prijskaartje aan.

Zelfs voor de meeste MKB-bedrijven is 500Mbit/s overkill, laat staan voor een particuliere gebruiker.

Als je met de 30Mbit/s i.c.m. 4G van KPN voldoende uit de voeten kunt is dat toch ook goed tegen een veel lagere prijs, lijkt mij.

 

 

Reputatie 7

Hey @barbaraK,  ook zonder enige kennis van technische zaken ben je hier op het juiste adres. Wij adviseren je graag :)

 Ik sluit me aan bij de uitleg van Jan-D. Ook wij leveren tot 500 Mbit/s met glasvezel. Helaas niet bij jou voor de deur. Dat kan veranderen uiteraard, wanneer we jouw regio op de schop nemen en glas aanleggen. Ik kan zonder gegevens niet nakijken of je binnenkort een update van het netwerk kunt verwachten. Voor glasvezel kun je de postcodecheck uitvoeren van KPN NetwerkNL. Je kunt je inschrijven voor de nieuwsbrief, zo ben je altijd en als eerste op de hoogte van de
netwerkwerkzaamheden bij jou in de wijk. 

Mogelijk is 30 Mbit/s momenteel voldoende voor jou? Dat hang samen met het dagelijkse gebruik en het aantal apparaten tegelijk actief op internet. Wanneer dat niet voldoende is, controleer dan hoeveel snelheid de conculega kan leveren. Is dat (veel) meer? Dan raad ik je (met pijn in het hart) aan de aansluiting bij Ziggo aan te houden. Helaas. 

De voorwaarden om deel te nemen aan de KPN Hussel voordelen zijn erg strikt. Ik wil je dolgraag hier houden, maar zonder Internet Hussel kan ik je geen voordelen bieden. Neemt niet weg dat we erg dankbaar zijn voor je vertrouwen in ons (netwerk). Dat is een groot compiment :)

Reputatie 7

@barbaraK. Kunnen we hier nog iets voor je betekenen? Ik zie dat je geen vraag meer hebt gepost :) 

Je hebt geen spetterend voordeel meer i.c.m. internet thuis bij KPN. Met de huidige Hussel propositie krijg je op je thuisaansluiting per maand € 5 korting op een tv pakket. Echter: met 1 Mb/s DSL is Interactieve tv helemaal niet mogelijk. (Interactieve tv maakt geen gebruik van evt. 4G aanvulling)

En bij Hussel heb je per mobiel abonnement van KPN € 5 p/mnd korting. Maar … daar is helemaal geen vast KPN internet voor nodig. Alleen maar v.a. 2 mobiele KPN Hussel abonnementen.

Dus qua voordelen/korting kun je net zo goed (veel beter!) Ziggo houden voor thuis. En minimaal 2 mobielen van KPN. Echter, heb je mobiel van Vodafone(Ziggo) dan krijg je op je vaste aansluiting het ON DEMAND pakket series & films L voor nop. Daar zitten géén lineaire zenders bij, dat is alleen met het XL pakket, maar dat krijg je dan weer niet gratis.

Overigens, overschat internetsnelheid niet. Zelfs met 2 gamende pubers in huis is doorgaans 100 Mb/s méér dan voldoende. Betaal/neem niet meer dan nodig. De downstream bij gamen zal tot ca. 30 Mb/s kúnnen oplopen. Bij video streamen is dat zo'n 15 (top HD kwaliteit) of 25 (top UHD kwaliteit).
Bij gamen is upload ook belangrijk. Aangezien, ook bij Ziggo, dat 10 % is van de download kan het bij gamen noodzakelijk zijn toch 200 af te nemen i.v.m. de upload van ~20 Mb/s.

Reageer