Beantwoord

Contracten lijken niet te kloppen

Na 6 ontvangen mails nog geen oplossing, waarom is het niet mogelijk een mail naar kpn te zenden, dit werkt niet zo via klantenservice, na 120 minuten totaal bellen nog geen zekerheid, persoonlijk vind ik dit waardeloos.
Groet Toon
icon

Beste antwoord door Erik_ 1 december 2018, 13:13

Dank voor de gegevens en de aanvullende informatie, Toon. Ik heb uit je bericht hier de persoonlijke gegevens verborgen in verband met privacy. Een e-mailadres hebben we vanuit de klantenservice niet meer. De mail waarop je gereageerd hebt is geautomatiseerd. Dat betekent dat je daar ook niet op kunt reageren omdat die mailbox niet door mensen wordt gelezen. Vandaar dat er ook geen verdere reactie is op jouw mail daar naar toe.

Ik begrijp dat er wijzigingen zijn geweest die niet overeen komen met wat je verwacht had. Zowel voor een vast abonnement, als een mobiel abonnement. Ik ben dan ook de systemen ingedoken om daar duidelijkheid over te kunnen geven. Wat ik zie is dat er op 22 november een wijziging is ingezet waarin je consumentenabonnement is omgezet naar een Klein Zakelijk abonnement. Dit ging eerst niet helemaal goed zie ik, met ook wijzigingen rondom tv. Die verkeerde wijziging is geannuleerd en opnieuw ingevoerd met de juiste inhoud. Hierdoor heb je inderdaad wat mails ontvangen die niet helemaal kloppen. Die kun je verder negeren. Als je wilt kan ik je de bevestiging die klopt nog even opnieuw toesturen, zodat je dit duidelijk hebt.

De wijziging is op 29 november ingegaan, dus vanaf dat moment heb je hetzelfde Internet + TV abonnement wat je voorheen ook had (voor een totaalprijs van €62,50 incl. btw) zoals je ook aangeeft) alleen is het nu zakelijk ipv consument. In de praktijk merk je daar niets van, alleen staat de btw nu anders op de factuur. Omdat je bij deze wijziging wel een actiekorting krijgt heb je ook een nieuw jaarcontract.

Rondom die korting, lees ik ook in de systemen hier, is wat verwarring ontstaan. Dat wordt gecorrigeerd zodat het overeenkomt met wat er in de winkel is afgesproken. Dat wordt gedaan door middel van een creditering nadat de annuleringstermijn van de order voorbij is. Dat zal dan 14 dagen na de 29e zijn. Hierover is ook telefonisch contact geweest met jou. Je wordt nog een keer gebeld hierover, en je krijgt een bevestiging zodra de creditering is ingevoerd.

Dan, het mobiele abonnement. Daarvoor is op 23 november een verlenging in het systeem gezet. Die gaat in op 19 december. Het nieuwe abonnement is het Basis abonnement. Deze kost normaliter €20 per maand, maar met je Compleetkorting kost die inderdaad €15. Die Compleetkoring staat niet op de bevestiging, maar zal je wel terugzien op de facturen. De korting staat niet op de bevestiging omdat het geen onderdeel is van je contract maar een bonus die je krijgt zolang je meerdere abonnementen van ons hebt. Je toestel termijnbedrag is verder inderdaad €10, waardoor je uitkomt op de afgesproken €25.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Toon, welkom op het forum! Ik proef wat frustratie in je bericht. Ik help je graag om dat te verlichten. Je hebt je topic als titel 'contracten' meegegeven en noemt dat je zekerheid wilt. Kun je wat meer toelichting geven waar je zekerheid over wilt hebben? Dan pak ik dit verder met je op.

Vul ook alvast je gegevens in op je profiel. Het kan zijn dat je daarbij een foutmelding krijgt. Die kun je negeren, in de meeste gevallen slaat hij alles wel goed op.
Graaf een mail adres waar ik mijn uitleg aan toe kan zenden
Het is lastig dit hier uit te leggen, dan moet ik alles uit gaan leggen, het is frustrerend dat ik niet kan mailen naar kpn , want dan is alles duidelijk in mijn vraag en uitleg, eerlijk mijn persoonlijk mening, ik vindt dit klant onvriendelijk, al meer dan 30 jaar bij kpn, en het wordt er zo niet klantvriendelijker op.
Graag een e mail adres waar ik mijn uitleg mail aan toe kan zenden.

Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy-smartphone.

-------- Oorspronkelijk bericht --------
Van: Toon
Datum: 26-11-18 12:15 (GMT+01:00
Aan: KPN
Onderwerp: Re: Wijziging van uw klantgegevens

Beste.

Ik wens graag dat het nu eindelijk is opgelost.

Kpn compleet klant nr *** zoals overeengekomen 20 september blijft zoals overeengekomen, € 61.50 + telefoon € 1.00
Is totaal abonnement kosten € 62.50.

22 november is bij de kpn winkel in waalwijk e.e.a. fout gegaan i.v.m. aanbiedingen die achteraf niet mogelijk waren, dus, alle in uw systeem staande contacten vanaf 22 november met betrekking tot kpn compleet mag u annuleren.

Nu kom ik bij mijn zakelijk mobiel contract.
Afgesloten 23 november 2018
Klant nr. ***
Ingangsdatum 18-12-2018[
Einddatum 18-12-2020
Contract dient op naam te staan van ***
Abonnement € 15.00 per maand.
Telefoon € 10.00 per maand.
Is dus per maand € 25.00 inclusief alle kosten.

Oude mobiele contract ( tot 18-12-2018)
Een vriendelijk verzoek deze gegevens goed in uw administratie te verwerken.

Nu ontvang ik contacten waar ik niets van af weet en het totaal niet meer kan overzien.

Met vriendelijke groet.
Toon Smetsers

Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy-smartphone.

-------- Oorspronkelijk bericht --------
Van: KPN
Datum: 22-11-18 18:43 (GMT+01:00
Onderwerp: Wijziging van uw klantgegevens

Geachte heer SMETSERS,
Onlangs hebt u een bezoek gebracht aan MijnKPN of hebt u contact gehad met een van onze medewerkers. Hierbij zijn de klantgegevens voor uw mobiele aansluiting(en) gewijzigd.
In deze e-mail vindt u een overzicht van de gegevens geregistreerd bij KPN Mobiel.
Wilt u uw persoonlijke gegevens inzien of wijzigen? Ga naar kpn.com/mijnkpn en log in.
Hebt u nog vragen?
Wij helpen u graag op kpn.com/klantenservice.
Met vriendelijke groet,
Jörg Kramer
Directeur Klantenservice
N.B. Dit is een automatisch verstuurd bericht. Dat betekent dat een antwoord op deze e-mail niet wordt gelezen.

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +27
Dank voor de gegevens en de aanvullende informatie, Toon. Ik heb uit je bericht hier de persoonlijke gegevens verborgen in verband met privacy. Een e-mailadres hebben we vanuit de klantenservice niet meer. De mail waarop je gereageerd hebt is geautomatiseerd. Dat betekent dat je daar ook niet op kunt reageren omdat die mailbox niet door mensen wordt gelezen. Vandaar dat er ook geen verdere reactie is op jouw mail daar naar toe.

Ik begrijp dat er wijzigingen zijn geweest die niet overeen komen met wat je verwacht had. Zowel voor een vast abonnement, als een mobiel abonnement. Ik ben dan ook de systemen ingedoken om daar duidelijkheid over te kunnen geven. Wat ik zie is dat er op 22 november een wijziging is ingezet waarin je consumentenabonnement is omgezet naar een Klein Zakelijk abonnement. Dit ging eerst niet helemaal goed zie ik, met ook wijzigingen rondom tv. Die verkeerde wijziging is geannuleerd en opnieuw ingevoerd met de juiste inhoud. Hierdoor heb je inderdaad wat mails ontvangen die niet helemaal kloppen. Die kun je verder negeren. Als je wilt kan ik je de bevestiging die klopt nog even opnieuw toesturen, zodat je dit duidelijk hebt.

De wijziging is op 29 november ingegaan, dus vanaf dat moment heb je hetzelfde Internet + TV abonnement wat je voorheen ook had (voor een totaalprijs van €62,50 incl. btw) zoals je ook aangeeft) alleen is het nu zakelijk ipv consument. In de praktijk merk je daar niets van, alleen staat de btw nu anders op de factuur. Omdat je bij deze wijziging wel een actiekorting krijgt heb je ook een nieuw jaarcontract.

Rondom die korting, lees ik ook in de systemen hier, is wat verwarring ontstaan. Dat wordt gecorrigeerd zodat het overeenkomt met wat er in de winkel is afgesproken. Dat wordt gedaan door middel van een creditering nadat de annuleringstermijn van de order voorbij is. Dat zal dan 14 dagen na de 29e zijn. Hierover is ook telefonisch contact geweest met jou. Je wordt nog een keer gebeld hierover, en je krijgt een bevestiging zodra de creditering is ingevoerd.

Dan, het mobiele abonnement. Daarvoor is op 23 november een verlenging in het systeem gezet. Die gaat in op 19 december. Het nieuwe abonnement is het Basis abonnement. Deze kost normaliter €20 per maand, maar met je Compleetkorting kost die inderdaad €15. Die Compleetkoring staat niet op de bevestiging, maar zal je wel terugzien op de facturen. De korting staat niet op de bevestiging omdat het geen onderdeel is van je contract maar een bonus die je krijgt zolang je meerdere abonnementen van ons hebt. Je toestel termijnbedrag is verder inderdaad €10, waardoor je uitkomt op de afgesproken €25.

Reageer