Beantwoord

Doorlopend gebeld worden zonder een actie van mij.

  • 3 January 2019
  • 2 reacties
  • 203 keer bekeken

Ben vanmorgen al meer dan 10x door mensen teruggebeld, die door mijn vaste tel.nr zijn gebeld. Chatten met een KPN-er leverde geen oplossing. Moest klachtenformulier invullen, maar kan 5 dagen op antwoord wachten. De KPN blijkt op geen andere manier te bereiken, maar ik heb daarna toch weer telefoontjes gekregen. Wordt er gek van. Kan er iemand wakker worden bij de KPN???
icon

Beste antwoord door Marina_ 7 January 2019, 15:29

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Wimmetvraag, Dit heet spoofing. Oplichters pakken een willekeurig telefoonnummer en sturen dat mee met hun gesprek. Ze hopen dan eerder te woord gestaan te worden dan met een onvermeld of buitenlands nummer. Gelukkig levert het voor jouw geen kosten op; alleen het meegestuurde nummer is dan dat van jouw. KPN zelf kan hier niets tegen doen vooral omdat deze "diensten" vaak v.u. landen als Pakistan en Bangladesh opereren. Ze wisselen gelukkig vaak van nummers, dus hopelijk stoppen ze snel met het gebruiken van jouw nummer. Spoofing zelf is niet illegaal, maar de manier waarop deze partijen het gebruiken is dat echter wel. Je kunt aangifte doen, maar tegen de tijd dat dit aangepakt wordt zullen dit soort partijen alweer vanaf een ander IP adres of nummer opereren.

Hopelijk is het je duidelijk hoe dit zit, anders hoor ik het graag.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @Wimmetvraag, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Reageer