Beantwoord

Dubbele data KPN Compleet

  • 5 August 2019
  • 5 reacties
  • 163 keer bekeken

Ik heb sinds kort kpn compleet waarbij de 4 GB data kan worden gedeeld. In mijn KPN zie ik dat er op 1 toestel 2GB staat en niet 4GB. Wordt dit nog hersteld? Of moet ik voor 2 GB later bijbetalen ?
icon

Beste antwoord door Susan_ 8 August 2019, 08:57

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @Rmfs, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Aangezien je meld dat je sinds kort KPN Compleet hebt, ga ik er vanuit dat ook het mobiele nummers sinds kort bij KPN is. Indien het nummer in augustus is gestart, krijgt het niet de volledige bundel. Start je abonnement op 5 augustus, dan krijg je een bundel van 5 tot en met 31 augustus (1 tot en met 4 augustus dus niet). Dit omdat onze bundels de 1e van de maand starten, en dit al geweest zou zijn (in deze situatie).

Daarnaast kan het ook zo zijn dat de KPN Compleet voordelen nog niet geactiveerd zijn. Na aanvraag (registratie) kan het maximaal 5 werkdagen duren voordat deze voordelen geactiveerd en zichtbaar zijn. Hier krijg je vanzelf een mail of sms over!

Mocht je graag willen dat ik het nakijk, dan kan ik dit uiteraard voor je doen! Zou je dan jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en 06-nummer?

Ik hoor graag van je!
Dank je heel hartelijk. Ik begrijp dat ik naar evenredigheid van de tijd data ontvang. Echter ik dat dat ik 4 GB data krijg ipv 2 GB omdat ik nu KPN compleet heb. Op mijn verbruikspagina is inmiddels bijna 4 GB geactiveerd. (start 2 aug). Ik meen begrepen te hebben dat twee mensen elke keer 2GB krijgen. Wellicht zal het e.e.a. door de KPN nog worden doorgevoerd. Per saldo hebben wij daadwerkelijk 2 GB per persoon na overheveling van MB van de ene naar de andere persoon. Gezien jouw bericht denk ik dat het beter is om nog even af te wachten en zien wat er per 1 september gebeurd. By the way, kan er automatisch geregeld worden dat ik elke maan op 2 mobiele nrs. 2 GB data krijg? of moet ik elke eerste van de maand handmatig MB overhevelen van het ene naar het andere nr?
Reputatie 7
Badge +21
@Rmfs, op het adres dat je doorgegeven hebt zie ik 1 mobiel abonnement met 2GB inderdaad. Deze 2GB wordt per 2 augustus verdubbelt naar 4GB. Je zou dus alleen de data van 1 augustus missen in de verdubbeling. De overige 2 mobiele nummers (in totaal 3 op jouw adres) hebben geen data van zichzelf. Dus met deze nummers kan jij jouw 4GB delen. Dit dien je maandelijks te doen, dit kan helaas niet automatisch. Om het automatisch te regelen is wel een wens naar gekeken gaat worden!
Dank je wel Susan. Het is mij inmiddels duidelijk. Daadwerkelijk heb ik nu 4 GB te verdelen over twee personen. Jammer dat de verdeling per de eerste van de maand niet automatisch kan. Ik zal dit dus handmatig elke eerste van de maand moeten verdelen. Maar.... stel dat ik vergeet om op bv 1 september de MB te verdelen, heeft degene die op dat moment dan 0 GB heeft geen verbinding of moet degene die dan gebruik maakt van internet (dus niet de WIFI) MB gaan betalen ?
Reputatie 7
Badge +21
@Rmfs, fijn dat het duidelijk is! Diegene die dan geen MB's heeft kan alleen internetten op het moment dat er WiFi beschikbaar is. Hij kan niet zomaar internet gebruiken en hiervoor betalen, dus voor die extra kosten hoef je niet bang te zijn!

Wellicht is voor dat 06-nummer (of beide 06-nummers) KPN Fon HotSpots nog een optie. Dan kan het 06-nummer ook op bepaalde plekken gebruik maken van WiFi in plaats van het mobiele netwerk.

Reageer