Beantwoord

Factuur klopt niet

  • 7 October 2019
  • 17 reacties
  • 1088 keer bekeken

Beste,

Helaas maar even via het forum omdat ik geen contact kan opnemen via de mail.
Mijn factuur klopt helaas niet.
Ik had tot 1 oktober een abonnement TV/Internet bij telfort en sinds 14/8 een mobiel internet abonnement bij KPN. En vanaf 1 oktober ook een TV/Internet abonnement bij KPN.

Ik zie op de rekening van zowel Telfort (van 14/8 - 31-9) als KPN (1-10 - ....) het pluspakket berekend worden. Verder heb ik de combi korting op het mobiele abonnement niet gekregen van 14/8 tot en met 31-9.

Tevens zou ik op de eerste factuur van KPN een korting krijgen van 25 euro omdat er een fout was gemaakt met mijn aansluiting en ik daardoor geen gebruik meer kon maken van de netflix aanbieding.

Ook kan ik het mobiele internet abonnement niet terug vinden en/of koppelen in MijnKPN.

Kortom de rekeningen kloppen helemaal niet.
Hoe dit op te lossen?

Groet
icon

Beste antwoord door Bart_ 21 October 2019, 15:10

Bekijk origineel

17 reacties

Graag ontvang ik nog een reactie van KPN of een email adres zodat ik dit via de mail kan oplossen.
Badge +19
Goed dat u het hier meldt. Een medewerker van kpn reageert doorgaans binnen 48 uur. Vul uw profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor u aan de slag. Dus niet hier invullen want dan ziet iedereen het en dat is niet de bedoeling.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @RachelVes Goed dat je het KPN Forum hebt gevonden! Heb je ook van de overstapservice gebruik gemaakt? Want dan zouden dit soort zaken juist voorkomen moeten worden. Ik kijk graag even met je mee. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Ik heb mijn gegevens ingevuld.
Hopelijk kunnen jullie het ook zien.
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor het achterlaten van je gegevens @RachelVes. Ik neem het even over van mijn collega Bart. Ik lees in jouw dossier terug dat je de eerste 3 maanden gratis Netflix zou krijgen. Ik heb zojuist de kosten daarvan gecrediteerd. Je ontvangt op de eerst volgende factuur een bedrag van €25,-

Verder heb ik alle producten aangemeld voor de KPN Compleet voordelen. Je krijgt vanaf nu het PlusPakket gratis.

Heb je al een slotfactuur ontvangen vanuit Telfort? Zo ja, dan zou ik je willen vragen om deze factuur door te sturen per e-mail. Je ontvangt zo een privébericht met daarin onze e-mailadres
Hoi Hoi,

Bedankt alvast!
Ik heb inderdaad gewoon gebruik gemaakt van de overstapservice maar er zal wel iets mis gegaan zijn.
Ik heb de slotfactuur vanuit telfort ontvangen en kan hem doorsturen maar ik heb nog geen prive bericht ontvangen.

Groet
Reputatie 7
Badge +20
Ha @RachelVes Ik ben inmiddels weer terug. Ik heb je net ook een privébericht gestuurd. Zie je 'm nu wel?
Reputatie 7
Badge +20

Hallo @RachelVes Ik zie dat je nog niet hebt gereageerd en ik heb nog geen antwoord gekregen op het privébericht. Is mijn hulp nog nodig? Ik lees je reactie graag! 

Hallo Bart,

 

Ja sorry ik was een paar dagen weg. Ik probeer vanavond even de factuur op te zoeken.

Bedankt voor je hulp!

Reputatie 7
Badge +20

Ha @RachelVes Dank je voor het doorsturen van de twee facturen. De eerste factuur is je reguliere Telfort-factuur, over de periode 14 september tot en met 13 oktober. De tweede is je slotfactuur, waarop je het bedrag van 2 oktober tot en met 13 oktober retour krijgt, inclusief de verrekening van het Pluspakket. Dat gedeelte van de overstap is daarmee dus volledig in orde gemaakt. Voor het overige heeft collega Vikash de aanmelding voor Compleet in orde gemaakt én de besproken correctie doorgevoerd. Daarmee moet alles nu in orde zijn gemaakt, volgens mij! 

 

Beste Bas,

Ik heb ondertussen de factuur gekregen en een nieuwe melding dat het nog niet helemaal goed staat.

Ik heb een e-mail gekregen dat de voordelen zijn stopgezet. Dit klopt natuurlijk niet want ik heb nog steeds het pluspakket, het mobiele internet abonnement en het TV/internet abonnement bij KPN.

Hoe dit op te lossen?

 

Verder zie ik dat ik het pluspakket nog steeds heb betaald van 14-8 tot 31-9 bij telfort en van 1-10 tot 11-10 bij KPN.  Terwijl ik in die periode wel combi voordeel zou moeten krijgen. Dus in die periode heb ik nu nog 10,- per maand te veel betaald (=+/- 20,- euro te veel).

 

Verder heb ik de combi korting op het mobiele abonnement niet gekregen van 14/8 tot en met 31-9.

Dus in die periode heb ik 5,- per maand te veel betaald (= +/- 7.50 euro te veel).

Hoe dit op te lossen?

 

Groet

 

Rachel

Beste KPN,

 

Graag ontvang ik nog een reactie op bovenstaande.

Verder heb ik heb weer een factuur ontvangen die niet klopt. Dit keer de factuur voor mobiel internet waarbij de korting niet wordt verrekend waardoor ik nu 5,38 te veel heb betaald.

 

Hoe dit structureel op te lossen want ik heb er niet zo veel zin in om hier constant achteraan te moeten.

 

Ik  hoor het graag!

 

Groet


Rachel

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @RachelVes Excuus voor de late reactie. Je bericht moet er tussendoor zijn geglipt. Ik heb uiteraard gekeken naar hoe het één en ander is verwerkt. Volgens mij staat alles wel degelijk goed en zijn alle correcties die collega Vikash voor je heeft doorgevoerd nu verwerkt. 

  • De voordelen van KPN Compleet zijn keurig actief. Op je mobiele nummer zit 5,- korting en dubbele data en via je vaste aansluiting krijg je gratis het Pluspakket. 
  • Op je meest recente factuur zijn alle besproken correcties verrekend en zijn alle kortingen actief. 
  • Je hebt me destijds twee facturen van Telfort doorgestuurd, die verband houden met je overstap. Daar is alles van verwerkt. Vanzelfsprekend heb ik geen inzicht in de reguliere facturen en diensten die je hiervoor bij Telfort afnam: daar zul je echt voor bij Telfort moeten aankloppen. 

Hallo @Bart_ 

 

Maar ik heb op 21 november weer een factuur ontvangen voor mobiele internet. Hierop is de combi korting van 5,- niet verwerkt.

Er staat wel 5,- korting zolang mijn abonnement loopt op maar dit was de aanbieding die toen gold en niet de combi korting. Ik zou dus een rekening moeten krijgen van 5,- ipv 10,38.

Ook kan je op de factuur zien dat per 29/10 de combikorting is vervallen omdat ik daarom 38 ct extra terug moet betalen (korting die ik uiteindelijk niet meer kreeg). Tevens heb ik een email gehad dat de combikorting is stopgezet omdat:

 

Uw € 5,00 korting vervalt
Omdat u geen Telfort en KPN meer op hetzelfde adres actief hebt, vervalt uw korting van € 5,00 op uw mobiele abonnement van KPN.

 

Dit zie ik dus ook terug op mijn recente factuur van 21 november.

 

Wat telfort betreft zal ik contact opnemen met Telfort.

 

Maar dan blijft verder nog open:

Ik heb het pluspakket nog steeds betaald van 3-10 tot 11-10 bij KPN.  Terwijl ik in die periode wel combi voordeel zou moeten krijgen (zowel internet als mobiel internet bij KPN tijdens die periode). Kan jij mij anders het factuurnummer even doorgeven waarop deze korting verrekend zou moeten zijn? Ik zie dit namelijk niet terug op een van de facturen,

En  verder heb ik de combi korting op het mobiele abonnement niet gekregen van 14/8 tot en met 29-9 (mobiel internet bij KPN, met internet van Telfort). Kan jij mij anders het factuurnummer even doorgeven waarop deze korting verrekend zou moeten zijn? Ik zie dit namelijk niet terug op een van de facturen,

 

Groet

 

Rachel

 

Reputatie 7
Badge +20

Wat goed is om uit te leggen. Als je producten van KPN en Telfort combineert heet dit geen Combikorting, maar Telfort Compleet. Als je mobiele en vaste producten van KPN combineert heet KPN Compleet. Daarom kreeg je ook een mail dat die 5,- korting van Telfort Compleet is vervallen. Dat klopt, want je hebt geen producten meer bij Telfort. In plaats daarvan heb je nu de voordelen van KPN Compleet, want collega Vikash heeft dit voor je aangemeld op 11 oktober. Daarbij hoort bij dat je weer 5,- krijgt, maar dan via KPN Compleet. Dit is keurig aangemeld. Echter dat lijkt vast te zitten, waardoor je nu nog korting mist. Ik heb daar achteraan gebeld en dit wordt opgelost. Je krijgt die korting met terugwerkende kracht vanaf 11 oktober terug. (Dat gaat dus om die 5,- per maand op je mobiele data-nummer) 

Verder heb ik met een collega van Telfort naar je situatie gekeken. Op 2 oktober zijn op je slotfactuur de teveel aan abonnementskosten en gemiste korting op het Pluspakket verrekend. Dat je bij ons (KPN) de kosten voor het pluspakket in de periode 3-10 tot 11-10 wel hebt betaald klopt: pas 11 oktober is KPN Compleet aangemeld (door mijn collega). Telfort Compleet en KPN Compleet zijn géén contractueel vastgelegde diensten en je moet ze zelf aanmelden. De vraag is nu of je zelf vóór 11 oktober al had aangemeld voor KPN Compleet. Als dat zo is lees ik daar graag de bevestiging van. 

Verder: dat je de combikorting bij Telfort niet hebt gekregen in de periode 14/8 tot en met 29/9 klopt ook. Dat zit als volgt. Als je een thuisproduct van Telfort combineert met KPN Mobiel dan krijg je 5,- korting en dubbele data op je KPN Mobiel product. Daar hoort géén gratis pluspakket bij. Je hebt recht op het gratis Pluspakket sinds je volledig over bent naar KPN (en dus KPN Compleet bent). Vanaf 14 augustus was je Telfort Compleet. Dat betekent dus géén gratis Pluspakket, maar wel 5,- korting op je mobiele factuur bij KPN.

Ik zie op je tweede factuur van je mobiele internet bij ons terug dat de Telfort Compleet-korting actief is geworden op 30 september. Op deze datum heb je je aangemeld. Er is bij Telfort niet eerder contact geweest over het aanmelden van Compleet. Als dit wel zo: zou je me dan de berichten hierover kunnen sturen? 

Vanaf 11 oktober ben je KPN Compleet en is het voordeel vanuit Telfort dus vervallen. Daar kreeg je de mail over war ik in mijn eerste alinea aan refereerde. 

Het is een erg verwarrende en ingewikkelde kwestie geworden en ik hoop dat het hiermee duidelijk is. Je mist dus inderdaad korting op je mobiele nummer bij ons. Dit wordt hersteld. 

 

 

 

KPN belde mij op (+/- 2 weken geleden) dat alles was geregeld en op de eerst volgende factuur alles gecorrigeerd zou worden.

Nu heb ik wederom een factuur ontvangen voor KPN mobiel zonder de combi korting / KPN compleet of hoe het ook heet en tevens is het teveel betaalde niet verrekend.

Ik word er wel een beetje moe van nu!

Hoe krijg ik het voor elkaar dat de facturen gaan kloppen en dat ik het teveel betaalde terug ontvang!

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @RachelVes. Ik kan mij voorstellen dat je er moe van wordt. Alles staat nu goed aan onze kant en je ontvangt vanaf 17 december alle KPN Compleet kortingen. Ik zie dat mijn collega al een bedrag heeft gecorrigeerd voor de periode 14-08 t/m 18-12. Dit bedrag wordt gecorrigeerd op de eerst volgende factuur. Zou je deze factuur willen afwachten? We horen graag van je of de factuur van januari klopt. :slight_smile:

Reageer