Beantwoord

Gedeelde Mb's komen niet bij saldo op

  • 28 February 2021
  • 12 reacties
  • 459 keer bekeken

Goedenavond

Wij hebben sinds een paar maanden een KPN Hussel abonnement. Tot nu toe hebben we nog geen MB’s gedeeld (tot gisteren)

Nadat ik online 2 x 2GB had gedeeld met mijn zoontje werd dat direct gemeld op mijn telefoon en de mijnKPN. Maar op de telefoon van mijn zoontje kwam het niet door, het bleef op 0MB staan. Na 2 uur klanten service gebeld die zeiden dan ik wat meer geduld moest hebben. Het is nu 36 uur verder en de gedeelde MB’s staan nog steeds niet aangemeld op mijn zoontjes telefoon (nog steeds 0MB). Morgen moet hij naar school en hij heeft nu geen mobile data en ik baal daar enorm van,

Alle nummers zijn gewoon netjes aangemeld online en op mijn KPN staat bij mijn zoontjes nummer staat dat ie nu 4Gb zou moeten hebben maar zijn telefoon staat 0 MB

We hebben telefoon paar keer opnieuw opgestart, mobile data aan/uit, wifi aan/uit etc, maar niets werkt. Het is een gloednieuwe Google Pixel telefoon.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 1 March 2021, 17:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi @MLUY en bedankt voor jouw bericht! 

Jammer dat het nu niet werkt op het moment dat het zou moeten!

Op het moment dat er MB's gedeeld worden, krijg je daar per SMS een bevestiging van en worden de MB's binnen enkele minuten overgeschreven, wat dan ook weer zichtbaar is in MijnKPN. Soms kan het nodig zijn om het toestel even helemaal uit te schakelen en dan weer aan: zo kan de simkaart zich opnieuw aanmelden op ons netwerk. Ik begrijp dat jullie dit al gedaan hebben maar dat jullie ook voor de eerste keer MB's gedeeld hebben, ik denk dan even hardop: hij heeft dus nog geen gebruik gemaakt van mobiel internet? Staan de instellingen van mobiel internet ook goed ingesteld in zijn toestel, hebben jullie dat ook gecontroleerd? Google Pixel hebben wij niet in onze toestelhulp staan: maar wel een ander Google toestel. De instellingen zijn hetzelfde: mijn advies is om de instellingen te controleren.

Ik hoor graag of ik goed zit met mijn gedachte of dat we toch verder moeten kijken!

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb geen reactie meer gehad, dus ik ga er vanuit dat het opgelost is! Anders hoor ik het graag!

Sorry maar het is niet opgelost

Als aan uit schakelen de beste tip is die je hebt, heb ik daar weinig aan.

Alle instellingen voor mobiel internet zijn prima!, en werkt prima

Hussel werkt gewoon niet,

Reputatie 7
Badge +24

Alle nummers zijn gewoon netjes aangemeld online en op mijn KPN staat bij mijn zoontjes nummer staat dat ie nu 4Gb zou moeten hebben maar zijn telefoon staat 0 MB

Waar op die telefoon ziet u die 0 mb staan dan? Toch niet bij de instellingen hoop ik? Gegevensgebruik ofzo?

Want nee, daar komt het inderdaad niet bij te staan nee. Dat is ook helemaal niet de bedoeling. 

Toen mijn zoontje precies aan het einde van vorige maand (27 Februari) geen data meer had (0 MB !)  heb ik dus 2 x 2GB gedeeld en dat is nooit aangekomen. Hij krijgt maandelijks 2GB en dat werd op 1 Maart weeer bijgeschreven maar de 2x 2GB nooit gehad dus.

Maar omdat ie dus weer data had was de urgentie weg en ben ik niet meer op het forum geweest. Toen ik de notificatie kreeg, dat er werd aangenomen dat het was op gelost toch maar weer even ervoor gaan ziten. 

Ondanks dat ie het nu niet meer nodig heeft heb ik toch maar weer even 500MB gedeeld , maar dat komt dus ook niet aan. Ik heb wat aanvullende informatie bijgesloten.

 

SMS berichten met de gedeelde hussel data (van de telefoo met unlimited data)

 

 

Mijn zoontjes scherm (met zijn data hoeveelheid , iets minder dan de pas bijgeschreven 2GB )

De 2x 2G verzonden 27Feb is nooit aangekomen en de 500MB verstuurd vanavond dus ook niet.

Reputatie 7
Badge +24

Als je op 27 februari data deelt, dan is dat op 1 maart weer weg. Data word niet meegenomen naar de volgende maand. Op elke eerste dag van de maand om 00:00:00 worden alle bundels op 0 gezet of op datgene wat is afgesloten bij het abonnement. Gedeelde data is dan dus ook weg.

Dat weet u? Hoop ik?

Probeer wat eerder op de dag data te delen. 's Avonds na 11elven werkt data delen soms niet zo goed meer bij KPN. 

Reputatie 7
Badge +16

Sorry maar het is niet opgelost

Als aan uit schakelen de beste tip is die je hebt, heb ik daar weinig aan.

Alle instellingen voor mobiel internet zijn prima!, en werkt prima

Hussel werkt gewoon niet,

Goed dat je nu aangeeft dat het nog niet opgelost is: zoals ik aangaf kunnen we dan verder kijken. 
De laatste afbeelding die jij deelt (“zoontjes nummer scherm”) is de verbruiksmeter van het toestel zelf: je stelt daar zelf de beschikbare bundel in, wanneer de maand begint en je kunt bijvoorbeeld ook een datalimiet instellen. Er kan een verschil zitten in welk verbruik het toestel meet en wat wij meten en als je MB's deelt, wordt dat niet opgeteld in de verbruiksmeter van het toestel zelf.

Hebben jullie de MijnKPN app ook geïnstalleerd op het toestel van je zoontje? Via die app kunnen jullie nagaan hoeveel data er gedurende de maand al verbruikt is èn zijn de gedeelde MB's ook zichtbaar.
Ontvangt jouw zoon wel een bevestiging per SMS dat de MB's bijgeschreven zijn? Wil je zijn nummer, geboortedatum contractant en het klantnummer toevoegen aan jouw profiel, dan kijk ik de historie van de gedeelde MB's voor je na.

Reputatie 7
Badge +24

Goed dat je nu aangeeft dat het nog niet opgelost is: zoals ik aangaf kunnen we dan verder kijken. 
De laatste afbeelding die jij deelt (“zoontjes nummer scherm”) is de verbruiksmeter van het toestel zelf…

Dat is dus ook precies wat ik eerder al aangaf.

 

Reputatie 7
Badge +16

Yup! Dat gaat niet werken!

Ok dank, ik heb de nummers en geboorte datum bij mijn (prive) profiel geplaatst

Zoontje krijgt geen enkele notificatie na delen, ook geen SMS … helemaal…...niets
Het nummer waarvan word gedeeld krijgt wel notificaties en op MijnKPN staat alles correct. Er staat daar nu 2500MB (i.e. 2000MB van het abonnement en de 500MB die ik gister deelde) maar op zijn telefoon staat nog steeds 2000MB

Overigens begrijp ik dat wat ik liet zien de verbruiks meter is. Maar volgens mij staat er niet alleen het verbruik van de maand maar ook wat er beschikbaar was. Dus als daar nu bv aan het begin van de balk staat 34.49MB (verbruikt) en op het eind van de balk 2.0GB (data) dan zou die 2.0GB nu toch 2.5GB moeten zijn (aangezien ik 500MB heb gedeeld?, i.e 2000MB+500MB) Of sla ik de plank nu volledig mis? Waar zou ik anders moeten kijken naar hoeveel data ie heeft (gehad)? Ik kijk nu onder Settings => Network and internet => Mobile network => 

En overigens snap ik dat er op het eind van de maand alles weer op nul word gezet, maar daar gaat het toch niet om? Hij had het net hard nodig voor de Maand om was….En data delen eerder op de dag? vind ik een rare tip, ik betaal voor de service en zou het toch gewoon altijd moeten doen?

Toen ik het hussel abonnement kocht was de verkoper er lyrisch over, altijd en overal data wanneer je het nodig hebt!

 

Reputatie 7
Badge +24

Ok dank, ik heb de nummers en geboorte datum bij mijn (prive) profiel geplaatst

Zoontje krijgt geen enkele notificatie na delen, ook geen SMS … helemaal…...niets
Het nummer waarvan word gedeeld krijgt wel notificaties en op MijnKPN staat alles correct. Er staat daar nu 2500MB (i.e. 2000MB van het abonnement en de 500MB die ik gister deelde) maar op zijn telefoon staat nog steeds 2000MB

Overigens begrijp ik dat wat ik liet zien de verbruiks meter is. Maar volgens mij staat er niet alleen het verbruik van de maand maar ook wat er beschikbaar was. Dus als daar nu bv aan het begin van de balk staat 34.49MB (verbruikt) en op het eind van de balk 2.0GB (data)

Die 2 GB is een getal wat je zelf in moet / kan stellen.

KPN kan dit helemaal niet instellen of wijzigen ofzo, want KPN heeft daar helemaal geen toegang toe.

Reputatie 7
Badge +16

Ok dank, ik heb de nummers en geboorte datum bij mijn (prive) profiel geplaatst

Zoontje krijgt geen enkele notificatie na delen, ook geen SMS … helemaal…...niets

Bedankt voor je gegevens. Op het moment dat er MB's gedeeld worden, ontvangen beide partijen een bevestiging per SMS. Ik zie dat er naar het nummer van jouw zoon de volgende SMS notificaties verzonden zijn:

  • 27-02-2021 U hebt 2000 MB ontvangen. Let op dit bundeltegoed vervalt per 01-03-2021. Uw totale bundeltegoed is nu 2000 MB. Werkt internet niet direct? Start het toestel dan opnieuw op. Groet, KPN
  • 27-02-2021 U hebt 2000 MB ontvangen. Let op dit bundeltegoed vervalt per 01-03-2021. Uw totale bundeltegoed is nu 4000 MB. Werkt internet niet direct? Start het toestel dan opnieuw op. Groet, KPN

  • 07-03-2021 U hebt 500 MB ontvangen. Let op dit bundeltegoed vervalt per 01-04-2021. Uw totale bundeltegoed is nu 2473 MB. Werkt internet niet direct? Start het toestel dan opnieuw op. Groet, KPN

 

Het nummer waarvan word gedeeld krijgt wel notificaties en op MijnKPN staat alles correct. Er staat daar nu 2500MB (i.e. 2000MB van het abonnement en de 500MB die ik gister deelde) maar op zijn telefoon staat nog steeds 2000MB

 

Dit is direct antwoord op je vraag waar je moet kijken hoeveel data hij heeft (gehad): in MijnKPN. Wat je in zijn toestel ziet staan, is wat @Nick83 en ik al uitlegde: dit is de verbruiksmeter van het toestel zelf. Dat stel je als gebruiker zelf in. Als je MB's deelt of een keer extra tegoed krijgt van ons in de vorm van een cadeautje, dan zie je dat hier niet terug (tenzij je het zelf instelt). MijnKPN is gekoppeld aan jouw abonnement en aan ons systeem. 
 

Overigens begrijp ik dat wat ik liet zien de verbruiks meter is. Maar volgens mij staat er niet alleen het verbruik van de maand maar ook wat er beschikbaar was. Dus als daar nu bv aan het begin van de balk staat 34.49MB (verbruikt) en op het eind van de balk 2.0GB (data) dan zou die 2.0GB nu toch 2.5GB moeten zijn (aangezien ik 500MB heb gedeeld?, i.e 2000MB+500MB) Of sla ik de plank nu volledig mis? Waar zou ik anders moeten kijken naar hoeveel data ie heeft (gehad)? Ik kijk nu onder Settings => Network and internet => Mobile network => 

En overigens snap ik dat er op het eind van de maand alles weer op nul word gezet, maar daar gaat het toch niet om? Hij had het net hard nodig voor de Maand om was….En data delen eerder op de dag? vind ik een rare tip, ik betaal voor de service en zou het toch gewoon altijd moeten doen?

Toen ik het hussel abonnement kocht was de verkoper er lyrisch over, altijd en overal data wanneer je het nodig hebt!

 

MB's delen is een mooi extra optie die je krijgt, op het moment dat je meerdere producten combineert en zoals ik het kan herleiden werkt het in jullie situatie. Mijn advies is om MijnKPN aan te houden of, iedere keer als er MB's gedeeld worden, de verbruiksmeter in het toestel zelf aan te passen.