Beantwoord

Gedeelde mb's niet bruikbaar in buitenland bij Hussel-abonnement

  • 7 August 2020
  • 9 reacties
  • 364 keer bekeken

Helaas blijkt dit nu bij nieuwe hussel abonnementen niet meer zo te zijn. Beter dus je contract niet te verlengen, maar gewoon het oude aan te houden, want dan krijg je automatisch een hussel abonnement en kunnen je kids in het buitenland niet meer internetten (kan ook positief zijn natuurlijk) als ze zelf geen bundel hebben.

hiermee valt het voordeel van KPN compleet volgens mij voor een groot deel weg. Erg jammer.

graag reacties als je dit anders ziet.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 18 August 2020, 11:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @EM030, welkom! Gedeelde MB's zijn in het buitenland (EU) zeker te gebruiken. Is jouw verteld dat dit niet meer zou kunnen? Of ervaar je problemen met het delen van MB's? 

Dat is mij inderdaad vertelt door de klantenservice naar aanleiding van mijn telefoontje dat mijn zoon net over de grens in Duitsland geen internetverbinding kon maken. Hij heeft zelf een bel/sms hussel abonnement en krijgt data van mij.

Reputatie 7
Badge +30

Dan ben je in deze verkeerd geïnformeerd, excuses daarvoor, EM. Als jouw zoon geen internetverbinding kan maken over de grens verwacht ik eigenlijk dat het aan de instellingen van het toestel ligt. Controleer of roaming ingeschakeld is, en of mobiele data wel aanstaat. 

Beste Erik,

De genoemde instellingen waren correct. In ieder geval dank voor je reactie, alhoewel we hier niet verder mee komen. Eerst nog maar een keer testen in het buitenland.

Reputatie 7
Badge +30

Ik kan even voor je kijken of de netwerkinstellingen aan onze kant goed staan. Zou wel moeten, standaard. Maar even checken voor de zekerheid kan geen kwaad. Vul daarvoor dan je forumprofiel in met het nummer van je zoon en laat even weten als je dit gedaan hebt.

gedaan!

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, EM. Zowel datagebruik als roaming staat actief vanuit ons. Dus daar zit niets wat het blokkeert. Dan moet het toch haast wel iets in het toestel zijn. Wat is het merk en type van het toestel?

Een moto G5

Reputatie 7
Badge +30

Ter controle, onder Instellingen - Meer - Mobiele Netwerken staat Gegevensroaming aangevinkt? Zo ja, dubbel check of mobiele data aanstaat, en of vliegtuigmodus niet per ongeluk geactiveerd is. Als dat allemaal in orde is, dan zie ik geen reden waarom het niet zou werken. 

Probeer in dat geval eens een kruistest. Dat wil zeggen, stop de simkaart van je zoon in jouw toestel, en die van jou in het toestel van je zoon. Kijk wat er dan wel werkt. Werkt jouw sim wel in het toestel van je zoon, en zijn sim niet in jouw toestel. Dan is wellicht toch iets mis met de sim. In dat geval kun je via de MijnKPN een nieuwe aanvragen. Werkt jouw sim niet in zijn toestel en zijn sim wel in de jouwe? Dan ligt het toch aan het toestel. Werkt jouw sim wel in zijn toestel en zijn sim ook in de jouwe, herplaats dan zijn simkaart in zijn toestel en kijk of het dan wel werkt. In dat geval kan het zijn dat de sim niet helemaal goed contact maakte.