Beantwoord

Geen MB's delen met Telfort abonnement

  • 27 February 2020
  • 5 reacties
  • 98 keer bekeken

Dat is natuurlijk wel erg kort door de bocht van KPN om een “echt” KPN abo vs een overgenomen telfort abo als reden te noemen.

KPN besluit zelf telfort abo's over te nemen en op te nemen in hun eigen ecosysteem. Daar hoort dus simpelweg ook het delen van MB's bij. Dit is gewoonweg deel van de aangeboden service van KPN.

Ik heb naast een nieuw KPN nummer, 2 stuks naar KPN omgezette mobiele nummers. Ook ik kan tot mijn grote frustratie niet zoals het hoort MB's delen. De klantenservice heeft hiervoor een ticket aangemaakt en geeft aan er mee bezig te zijn omdat veel mensen dit ervaren.

Als jullie me 7093 MB's + onbeperkt bellen voor €15 kunnen bieden voor een “echt” KPN abo doe ik graag verlengen maar gezien de SIM only prijzen op jullie site lijkt dit een brug te ver.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 28 February 2020, 19:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @Haico van der Goot , jij reageert ook ‘kort door de bocht’.

Als Telfort-klant maak je gebruik van meenemen data van de vorige 2 maanden naar de huidige maand, dat is de tegenhanger van KPN's mobiele data delen, het is maar net waar je de voorkeur aan geeft.

Beste KPN,

Ik spreek jullie,KPN, aan aan als zijnde kort door de bocht en ook nog eens beargumenteerd waarom. 

Ik, als klant van Telfort, wordt overgenomen door KPN met een vergelijkbare aanbieding. Er wordt alleen geen woord gerept tijdens dit proces dat ik geen MB's zou kunnen delen of dat ik buiten de boot van het KPN  hussel ecosysteem val.

 

Graag een reactie van een daadwerkelijke KPN medewerker gewenst welke mij niet op de persoon af “kort door de bocht noemt”. 

Reputatie 7

Welkom op het KPN forum @Haico van der Goot. Oud-Telfort abonnementen kunnen inderdaad geen MB's delen, dat klopt. De mobiele Telfort abonnementen zijn met behoud van voorwaarden naar KPN gekomen. Dat betekent dat jouw mogelijkheden gelijk zijn gebleven. Je kon bij Telfort geen MB's delen, nu bij ons ook niet. Bij Telfort kon je ongebruikte data en belminuten naar meenemen naar de volgende maand, dat kan je nu nog steeds. Als je een verdubbeling van je databundel had van Telfort CombiVoordeel, heb je dat nog steeds.

In het topic wat we hierover hebben gemaakt wordt aangegeven dat MB's delen voor oud-Telfort abonnementen niet mogelijk is, ook op onze website staat dat het niet kan. Op het Telfort forum (mocht je daar ook actief zijn geweest) wordt ook genoemd dat het niet mogelijk wordt. Nergens hebben we aangegeven dat je het wel zou kunnen.

 

Als je wel MB's wilt kunnen delen kan dat, als je jouw abonnement wijzigt naar een KPN abonnement. De Telfort voorwaarden, zoals het meenemen van de MB's of de eventuele CombiVoordeel verdubbeling, vervallen dan. Daarmee zal je onder de KPN hussel voorwaarden vallen.

Bedankt Jasper voor het duidelijke antwoord. Al mijn vragen zijn beantwoord.

Jammer dat KPN niet mee kan met diverse andere aanbieders via het KPN netwerk. De 5 euro hussel korting weegt in geen enkel geval op tegen het aantal MB’s van de concurrentie in het geval van een SIM only.

Begrijp me niet verkeerd. Mijn huidige abo met Iphone   11 prijsstelling is/was wel erg goed. Tv plus internet idem. 

 

Reputatie 7

Graag gedaan @Haico van der Goot. Zo lang jij niets wijzigt aan je huidige abonnement blijf je de voorwaarden ook houden zoals ze zijn. Je kunt dat gewoon behouden dus als dat voor jou een betere optie is :slight_smile: