Beantwoord

Half Telfort, half KPN en de weg kwijt in kortingen, acties en combinaties

  • 27 June 2020
  • 6 reacties
  • 141 keer bekeken

Reputatie 3

Wij hebben al heel veel jaren (>10) de volgende abonnementen van Telfort: 

  • 2x mobiel 

  • 1x thuis: internet, tv en vast bellen 

Door combivooordeel hebben we 1x mobiel met 0,7 GB en 1x met 5 GB data (via combivoordeel is dit respectievelijk 1,4 GB en 10 GB) en de nodige korting. Kosten totaal per maand 79 Euro. 

 

Ondertussen zijn de mobiele abonnementen automatisch over gegaan naar KPN, thuis volgt nog. 

Ik zou beide mobiele abonnementen willen verlengen. Volgens de check zouden beide mobiele abonnementen verlengt kunnen worden naar een abonnement met onbeperkt bellen en 5 GB data voor 15 Euro per maand. 

Mijn Telfort thuis abonnement die al sinds 2014 onveranderd loopt, zou ik zelf online kunnen aanpassen, waardoor deze 35 of 40 euro per maand kost (afhankelijk of ik het extra zender pakket inschakel) en waarbij ik vast bellen wil laten vervallen vanwege onbeperkt bellen in de mobiele abonnementen. Ik zou daardoor wel een nieuw jaarcontract aangaan. 

Vanuit mijn Telfort combivoordeel heb ik 5 Euro korting en dubbele data. 

 

Nu mijn vragen: 

  • Als ik de twee mobiele KPN abonnementen (die eigenlijk Telfort abonnementen zijn) verleng en ik pas mijn Telfort thuis abonnement aan, waardoor deze weer voor een jaar is afgesloten, op welke kortingen kan ik dan nog aanspraak maken? 

  • Kan ik in dit geval ook aanspraak maken op KPN compleet? En krijg ik dan van daaruit dubbele data op de mobiele abonnementen?  

  • Ik neem aan dat ik mijn mobiele data dan niet meer 3 maanden mee kan nemen zoals nu nog het geval is? 

  • Als ik mijn vanuit Telfort komende mobiele abonnementen verleng en mijn Telfort thuis abonnement wordt later dit jaar automatisch omgezet naar KPN, kom ik dan ook in aanmerking voor de Hussel voordelen? (als ik Telfort thuis nu wijzig, wordt er namelijk wel weer een jaarcontract afgesloten) 

 

Het zijn heel wat vragen, maar het is me nog even niet helemaal duidelijk wanneer mijn oorspronkelijke Telfort abonnementen als KPN abonnement worden gezien en op welke acties en kortingen ik nu of straks aanspraak kan maken. Ik hoop dat iemand de mogelijkheden in mijn situatie eens kan verhelderen! 

 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 2 July 2020, 10:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @bnwgraaf , een belangrijk punt om mee te nemen in je beslissing is dat je je Telfort emailaccounts kwijt raakt als je zelf overstapt naat KPN i.p.v. automatisch medio dit jaar.

 

Reputatie 3

Hallo @bnwgraaf , een belangrijk punt om mee te nemen in je beslissing is dat je je Telfort emailaccounts kwijt raakt als je zelf overstapt naat KPN i.p.v. automatisch medio dit jaar.

 

Bedankt voor je reactie en tip!

Gelukkig maken wij gebruik van Gmail en Hotmail, zodat ik dat Telfort mail adres wel kan missen! :-)

 

Het lijkt er op dat het voor mij wel gunstig is om de mobiele abonnementen te verlengen. Ik ben dan iets minder kwijt, heb onbeperkt bellen, alleen wegens missen van verdubbeling iets minder data (maar nog altijd voldoende). 

Maar het thuis abonnement lijkt beter even bij Telfort te kunnen blijven, waar ik dan volgens mij een stuk goedkoper blijf en die neem ik aan straks ook gewoon met dezelfde voorwaarden over gezet wordt naar KPN…

 

Hallo @bnwgraaf , in plaats van dubbele data bij TFT kun je bij KPN data delen met huisgenoten die op hetzelfde adres wonen.

Heb je binnen mijnKPN al naar de mogelijkheden gekeken voor het aanpassen van je mobiele abo binnen TFT?

Klik dan op je huidige abo en er klapt een lijst met mobiele abo's van TFT uit met mogelijkheden die misschien nog wel gunstiger voor je zijn, je verlengt dan niet, kan het abo per factuurmaand aanpassen en weet zeker dat je goedkoper uit bent dan bij KPN en je houdt je dubbele data.

Ik kan voor mezelf geen goedkoper abo bij KPN ontdekken als TFT klant,maar wel het mobiele abo binnen TFT naar beneden bij kunnen stellen voor 5 euro per maand minder.

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @bnwgraaf, welkom! Goed dat je je aan het oriënteren bent. Zo weet je zeker dat je neemt wat het beste bij jou past. Ik zal mijn antwoord zo kort mogelijk houden, want het is inderdaad nogal wat informatie wat er zo op je af komt. Op onze website vond ik dit: 

 

Als klant bij Telfort behoud je de voordelen van jouw Telfort abonnement (zoals Telfort Combivoordeel of Telfort Compleet). Je krijgt geen nieuwe voordelen op jouw bestaande Telfort producten. Wel krijg je Husselvoordelen op de KPN producten die je wilt bestellen.

 

En dat beantwoordt volgens mij jouw vraag al wel. Je behoudt je voordelen op je bestaande Telfort vaste abonnement en krijgt Husselvoordelen op je KPN mobiele abonnementen. Dit houdt in dat je korting op je mobiele abonnement krijgt en MB's kunt delen. Het tegoed is dan inderdaad niet meer meeneembaar. 

Reputatie 3

Hallo Marcia,

Bedankt voor je antwoord. Ik denk inderdaad dat hiermee mijn vragen wel beantwoord zijn. Nu nog even puzzelen wat voor mij het beste uitpakt!

Reputatie 7
Badge +30

Top! Mocht je nog ergens anders tegenaan lopen, laat het gerust weten. Je mag ook altijd bellen met 0800-0402. Mijn collega's kunnen dan met je meekijken en evt. ook de verlenging doorvoeren als je dat zou willen.