Beantwoord

Hoe lang duurt het normaal voordat je kan beginnen met MB's delen ?

• 2 mei 2016
  • 13 reacties
  • 1061 keer bekeken

Hoe lang duurt het normaal voordat je kan beginnen met MB's delen ?

in de KPN winkel hadden ze er al een Kompleet Pakket van gemaakt(2 Nieuwe mobiele abonnementen).

Als ik naar de website ga om na te checken of ik al Kompleet ben dan krijg ik de melding:

"Gefeliciteerd je geniet al van KPN Compleet!"

maar ik kan nog steeds geen MB's delen !

icon

Beste antwoord door aws1971 5 mei 2016, 12:48

Is ondertussen giteren opgelost via webcare op twitter.

---

Bedankt! Ik zie dat in de aanvraag voor de KPN Compleet voordelen (waar het MB's delen onder valt) een geplande nummerportering staat voor 18 mei, terwijl beide telefoonnummer al een tijdje actief zijn. Hier kloppen twee dingen niet helemaal, waardoor je nog geen MB's kunt delen. Ik heb direct voor je gebeld met een collega van KPN Compleet en zij heeft de registratie voor Compleet voordelen opnieuw ingevoerd. Binnen uiterlijk vijf werkdagen zijn de extra voordelen actief en kun je ook MB's delen!

---

Uurtje later kon ik al MB's delen.

Dus het is opgelost.

Bedankt iedereen voor de Tips & reacties

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Wat MB's delen betreft, daar is momenteel een storing mee die (in de loop van) morgen opgelost zou moeten zijn. Verder kan de administratieve verwerking van Compleet tot 5 werkdagen duren. Het zou dus volgende week zéker moeten werken.

En wat de beeldkwaliteit betreft:

KPN levert op glasvezel Full HD streams van 10 zenders. (12,5 mb). Via 661 t/m 670.

Op koper is het iets gedowngrade (9 mbs)

De kabel, Ziggo, levert 4 Full HD zenders NPO en Ziggo Sport. De rest is ook gedowngrade naar 9 mbs sinds de fusie met UPC.

En het geluid:

Bij KPN zijn alleen de NPO HD zenders nog niet voorzien van DD 5.1 geluid. Dit heeft te maken met de eigen aanvoer v.u. Hilversum.

De overige HD zenders die geen 5.1 hebben bieden dat niet aan zoals bv. Fox HD.

Misschien handig om dat soort vragen NIET in je onderschrift te stellen? Anders krijg je er bij IEDER topic antwoord/ reactie op ;)

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Heb je hier misschien iets aan? Blijkbaar kan je de status v/d individuele voordelen volgen in MijnKPN.

Robin

Heb gekeken op die website: er staat:

Gebruikte producten
Na je aanmelding voor KPN Compleet gaan jouw voordelen op het product dat je al gebruikt binnen maximaal 7 dagen in.

Nieuwe producten
Het kan zijn dat je glasvezel nog aangesloten moet worden. Of dat je mobiele abonnement pas over een paar dagen ingaat. De voordelen op je nieuwe product krijg je binnen  maximaal 7 dagen nadat het product werkend is.

Je krijgt altijd een bericht
Je ontvangt een sms en e-mail wanneer de voordelen zijn geactiveerd van het product dat al werkend is. Zijn alle aangemelde producten werkend, dan zijn alle voordelen geactiveerd. 

7 dagen zijn al om, mobiel abonnement is al ingegaan en heb eigenlijk nog geen bericht gekregen.

Op advies van de KPN medewerker hadden wij (mijn vrouw en ik) 1 abo zonder internet genomen wegens de mogelijkheid tot delen,

en verder ook geen info ontvangen dat het nog niet werkt of dat er een storing is dat zou je op zijn minst verwachten.

Daarom dacht ik zal het eens hier vragen.

Zal mijn onderschrift veranderen ;)

Die downgrade is dan wel een voordeel geworden voor KPN,

zal binnenkort het beeld kwaliteit weer eens vergelijken de laatste keer (jaar geleden) vond ik het beeld kwaliteit niet zo super (kleuren flets/vaal en geen diepte in het beeld).

Ook in de kPN winkel viel mij dit meteen op toen ik er een paar weken geleden was.

Reputatie 7
. Uit je laatste reactie op mij begrijp ik dat je zelf (nog?) geen interactieve TV van KPN hebt? :S

En wat betreft de MB's. Daar zijn techn. problemen mee zoals ik al meldde. De verwachting is dat dat morgen hersteld is.

Klopt heb nog tv+ internet van Ziggo (oud pakket)
Wat mij weerhoud zijn de hogere kosten met een vergelijkbaar abonnement (zou dan 100/100 willen).
Bang voor snelheid verlies als de tv's afstaan (3 stuks in huis waarvan zeker 2 vaak aanstaan).
Infrastructuur om overal een extra box te plaatsen + switch (alle kamers hebben al cat6 kabel liggen voor de Raspberry Pi dus zou een switch extra bij moeten komen met ipmg ondersteuning een extra stroom punten).
Aangezien de 2 extra tv's nu een CI+ module in gebruik hebben en aan de muur hangen met alle kabels door de muur.
Dus moet dan ook wat verzinnen voor die kastjes dat het werkt.
Reputatie 7
Aha. Ik lees ook dat je nu 3 tv's hebt. Dan heb ik nog een overweging voor je. Als je momenteel géén glasvezel aansluiting van Reggefiber kunt hebben of hebt dan gaat dat ook niet lukken. Als je een koperaansluiting hebt kun je max. 2 tv ontvangers voor interactieve tv bij kpn activeren. Voor de evt. 3de tot 5de krijg je dan Digitenne erbij.

Ook kan via koper je internetsnelheid tegenvallen. Check hier wat er op je adres mogelijk is.

Heb je nu een losse vaste analoge tel. aansluiting bij KPN? In dat geval zal het goedkoper zijn om dat bij je Ziggo toe te voegen.

Ik ben juist van Ziggo naar KPN gegaan omdat KPN goedkoper is. Had toen (2011) telefoon+internet bij KPN. ITV erbij was (toen) €10 p/m meer. Bij Ziggo betaalde ik toen al €18,50 voor televisie.

Overigens ontlopen de vaste kosten (abonnement) van de pakketten elkaar nauwelijks. Hoewel je voor dezelfde mogelijkheden die KPN al biedt bij het 'laagste' pakket een duurder Ziggo pakket moet nemen! KPN Instap (€45 p/m) is, qua mogelijkheden, het best vergelijkbaar met Ziggo Connect & Play Complete (€59,95 p/m).

Op mijn aansluiting kan ik tot 500 Mbits krijgen volgens de check,

de aansluiting zit er wel al dat heb ik toen meteen laten doen toen ze hier glas in de grond stopte.

Gewoon koper aansluiting is helemaal prut hier max 2Mbits heb ooit eens ADSL hier gehad toen 8/1 ofzo het hoogst was,

huilend terug naar Multikabel.

Telefoon gebruik ik niet daar heb ik een mobiel voor.

Ik betaal nu bij ziggo voor een 150/15 (wat ik trouwens altijd haal ook staan alle TV's aan) € 52,50

en hoef ook nog niks extra te betalen voor de 2 extra TV's.

Bij KPN zou ik op €67,50 + 5 extra voor de 3de TV zeg maar,

daarnaast nog de bijkomende kosten voor de extra switches(3x 35 euro als ik het zo lees op het forum) om internet en tv te scheiden.

alles beton hier dus even een extra kabel trekken is niet zo even gedaan en de bestaande COAX is ook niet te verwijderen.

En daarnaast wat ik lees hier de snelheidsverlies als je een 100/100 aansluiting hebt als de TV aanstaat,

wat weer apart is als je een 500/500 hebt er geen last van hebt.

Reputatie 7
Ja, ik weet ook niet altijd hoe dat zit. Ik heb Instap (tot 20, maar krijg 30). En zelfs HD kijken gaat niet ten koste van mijn internetsnelheid. Het blijft 30 op de laptop. Kennelijk wordt de overcapaciteit gebruikt voor TV (koper kan hier 100 MB aan).

Heb je overigens die hoge snelheden écht nodig. Die zijn meer van belang bij gelijktijdig internet gebruik van méérdere devices en dan m.n. streams kijken of downloaden.

Op glas kun je max. 6 TV's (ontvangers) aansluiten. En ook nog kijken op laptop(s), smartphones en tablets.

Verder kost elke extra ontvanger bij KPN €4 (en geen €5).

Voor jouw kom ik op Alles in 1 Standaard à €60 + 1 ontvanger à €4 = €64 abo-kosten p/m.

Waar kom je aan die 67,50 ? Zie de pakketprijzen. En 5 p/m voor extra ontv. klopt ook niet.

Ja ik maak daar wel gebruik van en mijn dochter ook,

ik doe iets meer dan alleen browsen en e-mailen.

Heb ook een eigen server thuis staan die ik gebruik voor cloud opslag vandaar dat ik ook wat hogere upload zou willen hebben.

Bedankt voor alle info,

ik hoop dat dat met MB's delen morgen ook echt opgelost is.

En voor het internet en TV gebeuren ga ik mezelf er dieper in oriënteren hier en op tweakers.

Reputatie 7
Badge +30
Je bandbreedte gaat er alleen vanaf als jij het zelfde pakket hebt als de aansluiting aan kan. Krijg je 100Mbit/s en neem je 100Mbit/s af, dan gaat TV van de bandbreedte af. Krijg je 1Gbit/s(wordt aangeduid als maximaal 500Mbit op bovenstaande site) en neem je 500Mbit/s af, dan gaat TV niet van je bandbreedte af.

(Klein addertje, als je 100Mbit afneemt wordt je op een 100Mbit kaart gezet en zal TV dus van je bandbreedte af gaan. Het is daarom in je voordeel om eerst 500Mbit af te nemen en later terug te stappen)

Robin
Ondertussen is het 4 mei en kan nog steeds niet MB's delen !
Iemand van de KPN webcare die hier een toelichting kan geven ?
Reputatie 7
Badge +22
Hoi , welkom op het forum! Vervelend dat je nog geen MB's kunt delen :( Graag kijk ik voor je wat daar misgaat. Reageer je op m'n privébericht? Dan ga ik voor je aan de slag.

Is ondertussen giteren opgelost via webcare op twitter.

---

Bedankt! Ik zie dat in de aanvraag voor de KPN Compleet voordelen (waar het MB's delen onder valt) een geplande nummerportering staat voor 18 mei, terwijl beide telefoonnummer al een tijdje actief zijn. Hier kloppen twee dingen niet helemaal, waardoor je nog geen MB's kunt delen. Ik heb direct voor je gebeld met een collega van KPN Compleet en zij heeft de registratie voor Compleet voordelen opnieuw ingevoerd. Binnen uiterlijk vijf werkdagen zijn de extra voordelen actief en kun je ook MB's delen!

---

Uurtje later kon ik al MB's delen.

Dus het is opgelost.

Bedankt iedereen voor de Tips & reacties

Reageer