Beantwoord

hogere internet snelheid

  • 27 August 2019
  • 14 reacties
  • 198 keer bekeken

Reputatie 1
Kortgeleden een bericht gehad op mijn adres, dat vanaf nu een hogere internetsnelheid mogelijk was. Volgens mijn contract haal ik max 48 mbps download als ik inlog op mijn kpn zie ik dat ik tegen betaling maximaal 200 mbs download kan halen. Hiervoor moet ik betalen , dat begrijp Echter als ik kijk naar mijn abonnement bij een nieuwe aansluiting, staat daar standaard 100 mbps download. Waarom krijg ik die snelheid niet. Ik hoef voorlopig geen 200 Mbps . Ik heb in een topic gelezen dat dit eenvoudig zonder kosten is aan te passen, graag een bericht hoe ik dat moet doen

mv.r Cor
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 29 August 2019, 14:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Badge +19
Kpn klanten worden automatisch omgezet maar daar gaat best wat tijd overheen. Denk dan aan minimaal een maand.
Reputatie 1
Ok dan wacht ik dit nog even af , bedankt voor de snelle reactie Gr. Cir
Goed nieuws, @cor E . We hebben elkaar net gesproken.
Je lijn is er technisch al aan toe maar heeft alleen nog een 'duwtje' van mijn kant nodig. Dat hebben we zojuist met elkaar afgesproken.
Op 09-09-2019 is je lijn omgezet. Dus vanaf 10-09 zou jij in de buurt moeten komen van die 100MBit. (met een bedrade verbinding, uiteraard) Laat je tegen die tijd weten of het gelukt is?
Reputatie 1
Bedankt voor dit bericht
Graag gedaan. Ik lees volgende week graag of het gelukt is.
Reputatie 1

Bij mail van 19 oktober  2021 is een hogere internetsnelheid beloofd, en dat die binnen twee weken er zou zijn. Voor zover ik kan zien is dat echter nu, 6 november, nog steeds niet het geval. Weet iemand waarom? 

Badge +19

Hoe heb je dat getest?

Reputatie 1

Met een app die speedtest heet en ook mrt fue van KPN. Is de snelheid bij jou wel verhoogd?

Reputatie 1

Hoe test jij?

Badge +19

Je moet wel testen met een bekabelde pc of laptop. 

@Wampie R : De enige betrouwbare manier om te testen of er voldoende snelheid binnenkomt is testen met een bekabelde pc/laptop.

Mocht dat okay zijn, kun je vervolgens proberen om via de wifi manager je draadloze internet te verbeteren. 

Reputatie 1

Ik heb het geprobeerd met een bekabelde PC en met een laptop in de wifi. In beide gevallen blijft ie beneden de 100 Mbps. Dat is dus raar. Ik vermoed dus dat de beloofde 200 Mbps nog niet is doorgevoerd terwijl het al wel op de nota staat (overigens met korting).

Kan KPN dat controleren?

 

@Wampie R : Uiteraard! Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Reputatie 1

Mijn problemen is opgelost. De bekabeling van mijn pc verliep via een switch met een beperkt aantal Mbps. Die heb ik vervangen. Nu heb ik wel de 200 Mbps.Â