Beantwoord

Hogere snelheid met internet/tv pakket en goedkoper

  • 2 August 2019
  • 12 reacties
  • 356 keer bekeken

Op dit moment wordt er bij ons, in het buitengebied, glasvezel aangelegd. Een mooi moment om eens wat pakketten te vergelijken.
We maken nu gebruik van het alles-in-1 pakket instap. Zeg maar het eenvoudigste pakket, met een internetsnelheid van 20 Mbit/s.

Gister ben ik in een KPN winkel geweest, maar daar konden ze me niet helpen. (glasvezel kunnen we niet bieden S#@#$%M heeft alleenrecht) Ik kreeg wel te horen dat de internetsnelheid op mijn adres 50 Mbit/s moest zijn.

Vandaag ruim een half uur telefonisch contact gehad, ik heb mijn ongenoegen uitgesproken dat er een zelfde pakket is, met een dubbele internetsnelheid en ook nog eens goedkoper. Waarom wordt ik daar niet van op de hoogte gesteld? Of, zoals het bij andere providers wel gaat, de snelheid automatisch ophogen?

Heb ik nog gevraagd hoe het zit met de korting die nieuwe klanten krijgen: "Die krijgt u als u een hoger pakket neemt, in uw geval is dat internet en TV 4k, maar dat is niet op uw adres verkrijgbaar."
Ik mis iets, alles-in-1 instap is het laagste pakket in de serie, dat zou nu dan toch internet en TV basis zijn?
Als ik overstap naar internet en TV neem ik toch een hoger pakket?

Zoals het er nu uitziet wordt het tijd om na 24 jaar afscheid te nemen van KPN.

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Marina_ 7 August 2019, 15:01

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Snelheden worden volgens mij ook automatisch opgehoogd. En wellicht heeft u nu ook gewoon "tot 50 mbit". Ik heb namelijk ook Alles-in-1 Instap. En ik haal hier 42 mbit ofzo. 20 mbit is op uw aansluiting dan gewoon de max haalbare snelheid. U kunt overstappen wat u wilt, maar ook andere aanbieders zullen op dat koperlijntje dan niet sneller dan 20 mbit kunnen leveren. Als u met 20 mbit niet tevreden bent: kies voor glasvezel.
Beste Nick83, de speedtest zegt 20 Mbit/s, de maximaal haalbare snelheid is 47 Mbit/s. Niet opgehoogd dus.
Reputatie 7
Badge +24
Beste Nick83, de speedtest zegt 20 Mbit/s, de maximaal haalbare snelheid is 47 Mbit/s. Niet opgehoogd dus.
Op 11 mei 2017 heb ik van kpn een mail ontvangen waarin aangekondigd word dat de prijs omhoog gaat naar 49 euro per maand en daarbij staat in diezelfde mail:

Verhoging van de internetsnelheid van uw abonnementWij verhogen per 1 juli ook de internetsnelheid van uw abonnement. De huidige snelheid tot 20 Mbit/s wordt aangepast tot 40 Mbit/s. U hoeft hier niets voor te doen.
Helaas is dat dus niet overal gelukt
Reputatie 7
Badge +24
Helaas is dat dus niet overal gelukt
Hoop dan maar dat hier snel een KPN medewerker reageert. Wat betaal je nu per maand? Want we zijn inmiddels 2 prijsverhogingen verder, ik betaal nu 54 per maand. Het huidige goedkoopste abo op de KPN site op dit moment kost 52.50 per maand + 1 euro voor de telefoonaansluiting = 53.50 per maand. Is dus 50 ct per maand goedkoper, en wel degenlijk een "tot 50 mbit" pakket. Je kunt volgens mij gewoon overstappen naar dit pakket, ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar moet geen enkel probleem zijn. Maar nieuwe klantenkorting krijg je niet,
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @gklijn, Welkom op het forum. Jammer dat het je tot nu toe niet lukt om duidelijkheid te krijgen wat betreft een hogere snelheid. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Aan de hand van deze gegevens kan ik kijken hoeveel je hoort te halen, welke snelheid er in de woning binnenkomt en of wat voor jou het voordeligste pakket is. Stuur je hier weer een bericht als je jouw gegevens hebt toegevoegd aan je profiel?
Marina, gedaan.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @gklijn, Bedankt. Ik mis alleen nog het klantnummer. Je hebt namelijk het abonnementsnummer toegevoegd i.p.v. het klantnummer. Het klantnummer staat op je overeenkomst, MijnKPN/facturen. Kun je dit nummer nog toevoegen? Dan kan ik de gegevens met je doornemen 🙂
Hoi Marina,

zo moet het kloppen
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @gklijn . Aan de hand van je gegevens zie ik dat je op jouw adres max. 48Mbit/s kan halen. Daarvoor heeft jouw abonnement/lijn een upgrade nodig. Dit kan zonder extra kosten. Dit zet ik voor je op een rijtje in een privébericht.
Lieve KPN,

Helaas heb ik niets meer van jullie gehoord.
Mocht ik deze week niets van jullie horen, dan is het tijd om over te stappen.

Met een groet,

Gertjan
Reputatie 7
Badge +24
Geen privé bericht gekregen?

Reageer