Beantwoord

Incasso misluikt maandelijks

  • 13 February 2020
  • 13 reacties
  • 174 keer bekeken

Goede avond. Maandelijks mislukt de incasso terwijl het rekeningnummer juist is ingevuld. Hierover al meerdere keren met KPN contact over gehad, maar nog altijd werkt het niet. Dus voldoen we de kosten inmiddels al maanden via iDeal. Hst is mis gegaan nadat we het rekeningnummer (en bank) hebben gewijzigd voor de incasso. Kan dit nou eindelijk eens worden gefixt?

icon

Beste antwoord door Fox68 26 February 2020, 10:38

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@Fox68

Heb je jouw rekeningnummer al gewijzigd in Mijn KPN ? 

(En kloppen alle 18 cijfers/letters?) 

Doe dit in Mijn KPN : 

Producten - kies thuis - persoons en betaalgegevens - kies helemaal rechts voor Betalinggegevens Wijzigen

 

Als het niet lukt, probeer een andere internetbrowser of eventueel een andere PC of telefoon. 

Dat is het probleem niet. Misschien was ik niet duidelijk. in Mijn KPN staat alles goed ingesteld. Maar de incasso leidt maandelijks niet tot een geslaagde afboeking van ons rekeningnummer.

Reputatie 7
Badge +17

@Fox68 Welkom op ons Forum! vervelend dat de incasso steeds misgaat, maar goed dat jullie het wel steeds handmatig overmaken. Dit is natuurlijk geen gewenste situatie. Gaat het om het vaste factuur of de mobiele facturen? Wil je voor de zekerheid het juiste rekeningnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan ik controleren of deze overal goed is doorgekomen. 

Het enige wat ik nog kan verzinnen is de exacte notatie, spaties wel of juist niet, hoofdletters of niet.

En, ook zo’n vervelende instinker, ook bij wachtwoorden, een spatie aan het eind.

Ik ben van mening dat de programmeurs zo slim zouden moeten zijn dat dit soort dingen automatisch gecorrigeerd worden of iig een herkenbare foutmelding geven.

En, o ja, als je kopie-plak hebt gedaan (wat ik altijd doe) dan kun je soms verborgen tekens mee nemen zonder het in de gaten te hebben.

Dan even plakken in een platte tekst bewerker, het programma “kladblok” cq “notepad” bv.

Reputatie 7
Badge +28

@Fox68

Wil je voor de zekerheid het juiste rekeningnummer willen toevoegen aan je profiel? Dan kan het verder uitgezocht worden. 

Goede avond. Waar in het profiel kan ik dat het beste doen? Zie daarvoor niet een specifiek veld.

Het enige wat ik nog kan verzinnen is de exacte notatie, spaties wel of juist niet, hoofdletters of niet.

En, ook zo’n vervelende instinker, ook bij wachtwoorden, een spatie aan het eind.

Ik ben van mening dat de programmeurs zo slim zouden moeten zijn dat dit soort dingen automatisch gecorrigeerd worden of iig een herkenbare foutmelding geven.

En, o ja, als je kopie-plak hebt gedaan (wat ik altijd doe) dan kun je soms verborgen tekens mee nemen zonder het in de gaten te hebben.

Dan even plakken in een platte tekst bewerker, het programma “kladblok” cq “notepad” bv.

Ik heb het rekeningnummer via de normale manier, via de site, ingevoerd. De 1 cent is door jullie/ de bank daarop ook afgeschreven. Dus dat lijkt me voldoende bewijs dat de invoer van mijn zijde juist was.

Reputatie 7
Badge +28

Goede avond. Waar in het profiel kan ik dat het beste doen? Zie daarvoor niet een specifiek veld.

Dat kan het beste in het veld opmerkingen. @Lisa kan dat nummer dan vergelijken met de administratie van KPN. 
 

Alleen moderators kunnen velden zien waar privé achter staat. 
 

Als je dit probleem opgelost wilt hebben, moet er toch iets gebeuren. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Fox68, ik zie dat het rekeningnummer inderdaad klopt en dat we ook een poging tot incasseren doen. Deze wordt echter gestorneerd door de bank. Heb je al eens contact met hen opgenomen? Wellicht dat zij een verklaring hebben.

Ik zal morgen met de bank contact opnemen en navraag doen naar de reden hiervan. Ik kom er dus op terug.

Reputatie 7
Badge +17

@Fox68 Hier ben ik weer. Heb je ondertussen al contact gehad met de bank? Kan ik in deze nog iets voor je betekenen? Laat het maar weten als dit zo is. 

Het is boven water. Er bleek een blokkade op de incasso’s van KPN te zitten. Deze was echter niet voor mij zichtbaar. Dat is nu gefixt, dus wij kijken reikhalzend uit naar de komende incassoronde! ;-)

Reputatie 7
Badge +17

@Fox68 Met alle digitale systemen van tegenwoordig, is het haast zoeken naar een speld in de hooiberg. Fijn dat hebt kunnen achterhalen waar de blokkade zat en dat deze er nu af is gehaald. Duimen dat het vanaf nu goed gaat. Laat je het weten als ik nu of in de toekomst nog iets voor je kan betekenen? 

Reageer