Beantwoord

KPN Compleet

  • 19 October 2019
  • 17 reacties
  • 482 keer bekeken

Ik heb sinds enkele weken KPN Compleet maar nog zonder mobiel.

Nu wil ik een mobiel onder het KPN compleet onderbrengen met de voordelen die mij genoemd zijn bij het aanmelden, maar dat lukt niet omdat ik alleen die husselabo's te zien krijg. En ik wil geen husselabo maar het compleet abo waar ik voor gekozen heb. Sterker nog ik krijg nog post van KPN waarin nog steeds over de voordelen van het compleet abo wordt gesproken.

Nu las ik ook ergens op de kpn site dat er geen wijzigingen mogelijk waren als het abo na 3 september is afgesloten. Dat vindt ik wel heel erg vreemd omdat mijn compleet abo na deze datum is afgesloten.

De mobiel is een telfort prepaid en moet derhalve geporteerd worden naar kpn :(

 ben benieuwd naar de reactie van KPN

icon

Beste antwoord door PeterG 19 October 2019, 18:00

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7

Er bestaan helaas alleen nog maar KPN Hussel abonnementen. Deze kunnen wel gecombineerd worden met jouw abonnement voor de vaste aansluiting zodat je KPN Compleet wordt.

Je zult alleen geen verdubbeling van de databundel meer krijgen.

Reputatie 7
Badge +24

Nou dat is simpel: dat kan niet meer.

Per 8 oktober bestaat voor nieuwe abonnementen KPN Compleet niet meer.

Oudere abonnementen blijven wel onder Compleet vallen. Dus als je een KPN mobiel Hussel abonnement neemt krijg je wél op het abonnement thuis, nog onder de oude propositie genomen, wél de Compleet voordelen. Maar niet meer op het Mobiele Hussel abonnement. Daar heb je alleen nog € 5 korting i.c.m. vast internet. Helaas geen data en belbundel verdubbelaar meer.

Reputatie 7

De mobiel is een telfort prepaid en moet derhalve geporteerd worden naar kpn :(

Waarom meld je je niet aan voor Telfort Compleet?

Telford prepaid bestaat al een paar maanden niet meer. Dat is nu al KPN prepaid. Die kan je dus omzetten naar een KPN mobiel Hussel abonnement.

Maar omdat je je Thuis abo nog onder de oude propositie hebt genomen krijg je dáár wel je Compleet voordelen op. (gratis zenderpakket; keuze pluspakket OF Fox Sports pakket).

Voor je mobiel kan dat helaas niet meer. Maar omdat je KPN Thuis hebt heb je met KPN mobiel Hussel abonnement wel € 5 korting per maand. Meer helaas niet.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @jover. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat de KPN community jou al goed heeft geholpen met informatie en adviezen. Is hiermee jouw vraag beantwoord? Als je nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Dus als je je abonnement verlengd, ben je kpn compleet dus compleet kwijt?

Reputatie 7
Badge +21

Dus als je je abonnement verlengd, ben je kpn compleet dus compleet kwijt?

Als je op dit moment meerdere abonnementen bij KPN hebt en je verlengt één van deze abonnementen naar een Hussel abonnement. dan verlies je de KPN Compleet voordelen en krijgt de KPN Hussel voordelen daarvoor terug. :relaxed:

Dat is het hem nou juist, dat wilde ik helemaal niet.  Ik wilde gewoon KPN compleet houden. Maar er is geen andere keus. 😫

Als je thuis nog Alles-in-1 of Internet+TV hebt dan blijft dat met Compleet voordeel ook met mobiele Hussel abonnementen.

Behalve de extra MB's die krijg je niet meer... 

 

 

Behalve de extra MB's die krijg je niet meer...

Nee, want je mobiel is weer Hussel en die valt niet meer onder KPN Compleet, maar onder de Hussel voordelen. En die zijn wat uitgekleder dan met KPN Compleet.
Als je met je mobiel “Compleet” had willen blijven had je je abonnement gewoon moeten laten doorlopen.

Reputatie 7
Badge +21

@Ceeltje Als je een mobiel KPN Hussel abonnement afneemt, dan worden jouw MB's helaas niet meer verdubbeld. Je kan wel MB's delen, onderling gratis bellen en je krijgt een Hussel Mobiel Korting van vijf euro. 

Dat bedoel ik dus met onduidelijkheid.

Je neemt toch een abonnement af voor een bepaalde periode?

Daarna kun je verlengen, maar het hoeft dus niet? Want dan blijft alles zoals het was????

En als je dus wel verlengd, omdat niet duidelijk is, dat dat niet hoeft, ben je je voordeel van dubbele data kwijt?

Schiet mij maar lek. Dat is voor een doorsnee mens toch niet te snappen?

Jammer dat je nooit doorgehad hebt dat “verlengen” niet per se nodig en zeker niet verplicht is. Mijn vorige mobiele abo heeft 8½ jaar gelopen. Maar met corona wilde ik graag onbeperkt bellen ipv de 300 ( 2 X 150 ) die ik had.

De term is ook altijd “u kunt verlengen”. Niet “u moet verlengen”.

Verlengen = nieuw abo nemen op bestaande aansluiting/nummer bij dezelfde provider.
Toestel met lening = ook niet verplicht. Je kunt er ook gewoon één kopen en meteen (helemaal) betalen.

Een abonnement is wettelijk voor onbepaalde tijd met een minimum van 1 maand (dat kan tegenwoordig). Maar meestal neemt men het voor minimaal 1 of 2 jaar. Minimaal, dus langer kan ook.

Dag Peter,

Zeker jammer.. .  En ik ben niet de enige, die dat niet begrepen geeft. In mijn vriendenkring blijken meer mensen het net zoals ik te hebben opgevat.

KPN mag daar  best meer duidelijkheid in geven.

 

Reputatie 7
Badge +21

@Ceeltje Dat is zeker niet onze bedoeling. Je moet niet per se een abonnement van KPN te verlengen, zoals PeterG al uitlegt. In het topic “KPN introduceert KPN Hussel” leggen we uit wat er wijzigt als je één van de KPN Producten wijzigt naar Hussel

Reageer