Beantwoord

Korting of cadeaus bestaande klanten?

  • 25 November 2019
  • 11 reacties
  • 906 keer bekeken

Vandaag gebeld over het feit dat er voor nieuwe klanten heel veel leuke acties zijn. Nu zelfs tot een nieuwe televisie aan toe. Als je, net als ik, 28 jaar trouwe klant bent, is er in de Black Friday niets te vinden en kunnen ze je HELEMAAL NIETS aanbieden. 

Daar vond ik in de chat bij ene Vi geen gehoor bij. Geen serieuze afhandeling en verbrak ook op een gegeven moment de chat omdat hij het kennelijk zat was om met een trouwe klant te spreken. Ik krijg steeds meer en meer het idee dat je beter af bent als nieuwe klant als een bestaande trouwe. 

Het schijnt niet door te dringen bij de KPN. 

icon

Beste antwoord door Nadia 22 July 2020, 14:53

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Wimlee Welkom op ons Forum, 

Als ik het goed begrijp wil jij ook graag korting krijgen op (het verlengen van) je abonnement, klopt dit?
Helaas heb ik geen inzage in de mogelijkheden voor bestaande klanten. Het kan zijn dat mijn collega van de chat dit ook niet heeft en daarom helaas niet naar verwachting heeft kunnen helpen. Als je wilt weten wat er eventueel mogelijk is in jou specifieke situatie, verzoek ik je telefonisch contact op te nemen met de klantenservice 0800-0402.

Hopelijk kunnen mijn collega's je verder helpen.  

Al een keer gebeld Lisa. Ook dat bracht niets tot stand. Dank iig voor je reactie. 

Reputatie 7
Badge +28

@Wimlee 

Alleen nieuwe klanten krijgen eenmalig een welkomstkorting. Bij een verlenging van je abonnement betaal je dezelfde prijs als alle andere klanten. Wel kun je bij een verlenging eventueel overstappen naar een voor jou gunstiger abonnementsvorm. Als iedereen altijd maar korting zou krijgen, moet KPN de vaste abonnementstarieven verhogen en daar zit niemand op te wachten. 

 

Wel zijn er voor vast klanten leuke eindejaarsacties : 

Sluit jij het jaar feestelijk met ons af?

Tel met ons af naar 2020! Van 18 tot en met 31 december mag je elke dag een kerstbal openen in onze Eindejaarskalender. Zo ontvang je iedere dag een leuke verrassing. Bijvoorbeeld een gratis zender, een winactie óf de tv-tip van de dag. Je krijgt elke dag een herinnering per e-mail zodat je niks mist. Benieuwd?

Meld je hier aan vóór 17 december en laat je elke dag verrassen :santa_tone2::champagne_glass::gift:  

 

 

Een tijdje terug ben ik veranderd van abonnement. Ik heb werkelijk ALLES bij KPN, al sinds mijn trouwen in 1992. Bij dat oude abonnement had ik gratis Spotify. Dat vond ik, voor een langdurige klantrelaties ook goed. Bij de vernieuwing ging dat er af. Dat was niet meer van deze tijd werd er gezegd. 

Jammer vind ik dat. Geen enkele goede zorg om de klant te behouden. 

Mijn vraag is of er nog wel eens wat gedaan wordt om de langdurige klanten te behouden? In het verleden ook wel eens 3 maanden videoland gratis gehad. Geen enkele aanbieding komt meer voorbij om langdurige klantcontacten te onderhouden.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Wimlee ,

KPN vindt het een hele eer dat je al zo lang (sinds 1992!) een trouwe klant bent. Bedankt voor het vertrouwen in KPN 💚

KPN schrijft : Elke dag werken we aan een nóg beter KPN. Zo blijven we investeren in een snel en stabiel netwerk, die juist nu heel belangrijk is. En in nieuwe diensten en een innovatieve oplossingen. Zo stellen we een zo aantrekkelijk mogelijk pakket voor je samen. Met aanvullende diensten, zoals Netflix ,SpotifyAmazone Prime en nog veel meer. 

Om klanten, nieuw en bestaand, te belonen in dat vertrouwen, is er KPN Compleet en kpn Hussel. Wanneer je meerdere diensten van ons afneemt, krijg je méér voordelen. Blijvend!

Ik snap jouw opmerking over acties voor bestaande langdurige klanten. Iedere nieuwe klant krijgt eenmalig een welkomstgeschenk. Momenteel geeft KPN korting op het abonnement of de Super WiFi als cadeau bij je nieuwe abonnement. Wanneer KPN dat vaker doet voor bestaande klanten wordt dat links- of rechtsom verrekend in het maandbedrag van iedere gebruiker. KPN investeert liever in een goed netwerk, zodat al de klanten daarvan kunnen profiteren. En hopelijk tevreden zijn met de dienstverlening. 

Admin: post samengevoegd met bestaand topic

Standaard antwoord bij iedereen die dit te berde brengt 

jammer

Admin: post samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7

Hoi @Wimlee, jij (en het huishouden) zijn zo te lezen al heel lang klant bij ons. Dat is echt heel bijzonder, dank voor het vertrouwen :)
We zijn absoluut erg blij met onze trouwe klanten. Wij danken ons bestaansrecht aan de goedkeuring en loyaliteit van onze vaste klanten. Jammer om te lezen dat wij dat niet goed genoeg kenbaar maken. Ik hoop dat we dat goed kunnen maken of in elk geval kunnen uitleggen wat we doen en waar we voor (willen) staan. 

Laat ik voorop stellen, en daar maken we ook geen geheim van, KPN is geen prijsvechter. We zullen de concurrentie op basis van (tijdelijke) acties en/of financieel voordeel niet aangaan met andere aanbieders. Wij willen het verschil voor onze klanten maken op andere gebieden. Als telecombedrijf vervullen we een cruciale rol in het digitale leven van onze gebruikers. Verbinden is onze kerntaak. Zeker nu de vraag naar connectiviteit hard blijft groeien, is het essentieel dat we investeren in het behouden en uitbreiden van een solide netwerk op het gebied van kwaliteit, veiligheid en betrouwbaarheid. Dit gecombineerd met een uitstekende klantbeleving: diensten en producten aanbieden die aansluiten op de behoeften van onze klanten. Jong en oud, voor iedereen toegankelijk en begrijpbaar. Om dat waar te maken investeren we voortdurend in innovatie. Daarin willen we voorop lopen: goede service, hoge kwaliteit van onze diensten en het beste aanbod. Daarnaast vinden we het belangrijk dat we respectvol met mens en milieu omgaan. Zo zijn we al jaren voortrekker in een groenere (telecom)wereld en steunen we de Nederlandse sport, kunst en cultuur die mensen met elkaar verbinden.

Een cadeautje krijgen is erg leuk. Korting op je abonnement ook. Het geeft een fijn gevoel. Toch hebben we er bewust voor gekozen om dat éénmalig aan te bieden bij de start van je abonnement: een welkomstcadeau. Dat is wel zo eerlijk. Als we dat ieder jaar (op verzoek) verstrekken moeten we inleveren op onze dienstverlening en komt er minder beschikbaar voor vernieuwing van het netwerk en innovatie. Zonde, want dat zijn nu juist onze unieke waarden. Maar dat betekent niet dat we helemaal niks weggeven. Wanneer je meerdere KPN-producten afneemt, belonen we dat met KPN Compleet en/of kpn Hussel. Of wat dacht je van het bezoeken van leuke evenementen die KPN sponsort zoals voetbal- en schaatswedstrijden of een dagje naar het museum en nog veel meer activiteiten met seaters. Ook verrassen we klanten zo nu en dan met een leuke actie, zoals afgelopen december met de kpn Eindejaarskalender. Klein gebaar misschien, maar hopelijk alles bij elkaar wel een grote blijk van waardering naar onze klanten :)

Standaard antwoord bij iedereen die dit te berde brengt 

jammer

Admin: post samengevoegd met bestaand topic

@Wimlee: ik deel je mening!

Het gevoel dat bij mij ontstaat, dat er minder moeite word gedaan voor bestaande contractanten, is hierdoor voor mij bevestigd. Hierdoor komt bij mij de overweging naar voren (uiteraard met de bijbehorende ongemakken) om op te zeggen en over te stappen cq terug te stappen. De aansluitkosten worden gedekt door de korting die wordt geboden.

Let wel: dit is in zijn geheel geen enkele vorm van dreigement in de zin van “dan ga ik weg”. Maar vandaag de dag is iedere vorm van besparing meegenomen, dus ga je het informatiepad op.

Al met al vind ik het ingenomen standpunt van KPN ontzettend jammer!

Badge +19

Als de prijs het belangrijkste is snap ik je punt. Bedenk wel dat het prijsverschil vaak zit in de kwaliteit van de randapparatuur. En als je ziet wat voor klachten er zijn over de prijsvechters moet je jezelf afvragen moet ik daar wel aan beginnen. En jij weet toch ook wel dat je kortingen en kadootje zelf betaald.

Reputatie 7
Badge +24

Het is verbazingwekkend dat sommige mensen ieder jaar weer korting willen. Misschien moet KPN een abonnementsvorm introduceren die 10 euro duurder is per maand met 6 maanden 20 euro korting. Misschien dat die mensen dan gelukkig zijn 😉

Prijs is niet het belangrijkste. Ik zal dan ook niet gaan voor een prijsvechter, maar providers als KPN en Xs4all waar ik goede ervaringen mee heb. En wanneer je terugstapt behoor je geen verschil te ondervinden bij dezelfde dienst en apparatuur. Maar wèl vergelijkbaar voordeel kunt genieten als nieuwe gebruikers. 

Ik post bijna nooit op fora, maar wilde Wimlee hierin steunen. Ik kan me niet voorstellen dat wij de enigen zijn.

En het is verbazingwekkend dat mensen tot een bepaalde conclusie komen terwijl er gewoonweg gewezen word op het feit dat er verschil word gemaakt tussen bestaande en nieuwe gebruikers.

I rest my case.

Reageer