Beantwoord

KPN beantwoord mails over nieuw afgesloten abonnement niet

  • 21 January 2020
  • 11 reacties
  • 272 keer bekeken

Ik heb 26 december een nieuw abonnement bij KPN afgesloten (het oude vervalt in februari). Ik kreeg daarvan per mail een bevestiging met de toezegging dat “we direct voor u aan de slag gaan”. Medio januari heb ik een mail gestuurd aan KPN, met de vraag wanneer ik wat te horen krijg over de ingangsdatum van mijn nieuwe contract, maar daarop niets gehoord. Vorige week woensdag 15/1 gebeld met KPN om te vragen wanneer mijn nieuwe contract in gaat. De meneer aan de telefoon kon mij dat niet vertellen. Volgens hem kon ik niet in aanmerking komen voor dat nieuwe contract omdat ik al een bestaande klant was. Raar, want ik had een bevestiging ontvangen. De meneer (zijn naam zal ik hier niet noemen) adviseerde me om een mail te sturen waarop dan gereageerd zou worden. Het adres was noreply@kpn.com. Op mijn vraag of de mail dan wel gelezen zou worden, antwoordde hij bevestigend. Tot op heden nog geen antwoord gehad.

Wat is er met KPN aan de hand? 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 23 January 2020, 19:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

KPN reageert nooit via de mail. Welk email je ook gebruikt, maakt niets uit.

Gaat dit over een mobiel abonnement of over de vaste aansluiting? Abonnementen vervallen nooit bij KPN. Ze lopen gewoon door. Maandelijks opzegbaar. 

Hallo @Lex1948 , het woord ‘noreply’ geeft al aan dat je daar niets naar toe kunt sturen.

 

Noreply geeft inderdaad aan dar de mail niet gelezen wordt, maar het opvallende was dat de helpdeskmedewerker op mijn vraag of noreply-berichten wel gelezen worden, antwoordde dat dat WEL het geval was.

Dus stel ik mijn vraag nu maar via dit forum in de hoop dat KPN nu wel reageert.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Lex, welkom op het forum! Dat is wel erg eigenaardig advies van de collega. Mails naar ons noreply adres worden niet gelezen. Gelukkig ben je nu hier beland, en wij lezen en reageren wel :)

Gaat het om een vast of een mobiel abonnement?

 

In het algemeen kan ik in ieder geval het volgende al zeggen:

  • Als je al vaste diensten van ons hebt kun je niet via de website een nieuw abonnement bestellen. Je krijgt dan wel de basisbevestiging dat je het websiteformulier hebt ingevuld, maar daarna valt de bestelling uit als hij het daadwerkelijke leversysteem bereikt. Een dergelijke bestelling wordt dan door de backoffice bekeken. Als het een bestelling is die goed aansluit op je bestaande pakket wordt het soms alsnog door hen ingevoerd. Maar als er dingen in de nieuwe bestelling zitten die niet mogelijk zijn bij bestaande klanten, dan wordt dit niet gedaan en gebeurt er verder niets. Deze laatste situatie komt naar verhouding het meeste voor. Dit omdat websitebestellingen meestal een korting hebben. Dit is echter de nieuwe-klanten-korting. Die kan niet toegepast worden als je al klant bent. Een vast abonnement vervalt ook niet. Na afloop van het jaarcontract blijft dit doorlopen als een maandelijks opzegbaar geheel.
  • Voor een mobiel abonnement is dit anders. Daar kun je, na afloop van je contract, wel verlengen met een nieuw abonnement. Dit behelst dan ook een nieuw contract van een of twee jaar. Dit kan maximaal 120 dagen voor het aflopen van je huidige contract en kan via je MijnKPN. Als je dit hebt gedaan zou het in orde moeten zijn.

 

Vul je forumprofiel in en laat even weten als je dat gedaan hebt. Dan kijk ik hier na wat er aan de hand is en of een van bovenstaande situaties op jouw van toepassing is.

Bedankt voor het uitgebreide antwoord, maar dat is niet waar alles om draait. Het gaat trouwens over een vast abonnement. Ik probeer het nog maar eens.

  1. ik kreeg via de site van KPN de mogelijkheid om een nieuw abonnement af te sluiten. Een Hussel abonnement.
  2. Mijn huidige abonnement loopt in februari af. Ingangsdatum, wat mij betreft dus in februari
  3. ik kreeg direct een bevestiging waarin KPN aangeeft “direct voor mij aan de slag te gaan” (zie bijlage)
  4. na een paar weken niets gehoord te hebben, heb ik contact opgenomen via de chat. Die verwezen me door naar het bekende informatienummer van KPN 08000402.
  5. enz (zie mijn eerdere opmerkingen op het forum)
  6. De hoofdvraag is nu waarom ik (blijkbaar) nu mijn huidig abonnement afloopt, niet in aanmerking kom voor dit Husselabonnement, terwijl ik wel over een mail beschik waarin staat dat ze voor mij “aan de slag gaan” .
  7. Nu mijn abonnement afloopt, kan ik toch gewoon mijn contract opzeggen en alsnog gebruik maken van de Husselaanbieding?

 

Admin: afbeeldingen verwijderd i.v.m. privacy

Badge +19

Het is precies zoals @Erik_ zegt. U kunt niet als nieuwe klant een abonnement afsluiten want u bent geen nieuwe klant. Abonnementen lopen niet af maar zijn per maand opzegbaar. U kunt dus geen gebruik maken van de nieuwe klantaanbieding. Daarvoor zal u eerst 6 maanden geen klant moeten zijn. U krijgt inderdaad wel een orderbevestiging maar zodra het systeem opmerkt dat u al klant bent wordt de order stop gezet. 

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor de toelichting en de afbeeldingen, Lex. Ik heb de afbeeldingen wel even verwijderd aangezien daar allerlei privégegevens zichtbaar waren. En het is inderdaad, zoals Joep al aangeeft, wel wat ik al benoemde. Je bent al klant bij ons. Dan kun je niet via de website overstappen naar Hussel met een korting. Je abonnement verloopt niet in februari. Je jaarcontract is dan voorbij, maar het abonnement loopt dan gewoon door als een maandelijks opzegbaar iets.

 

De mail die je krijgt is niets anders dan de bevestiging dat je via de website het orderformulier hebt ingevuld. Zodat je daar een overzicht van hebt. Een bestelling is pas officieel nadat je ook de officiële bevestiging hebt gekregen. 

 

Als je over wilt stappen naar Hussel dan kan je dat via je MijnKPN regelen. Echter krijg je dan geen actiekorting, en ook verlenging van je contract. 

Dat is niet netjes van KPN. Mij eerst bevestigen dat alles in gang is gezet, en daarna pas controleren of ik in aanmerking kom voor dat aanbod. In de aanvraag heb ik al mijn  gegevens vermeld ( naam, adres, postcode, banknr, enz.). Dus KPN had al direct kunnen weten dat ik al klant was.

Jammer, misschien toch maar mijn abonnement opzeggen.

Bedankt voor alle reacties, maar ik houd een onbevredigend gevoel over aan de handelswijze van KPN.

Je dient 6 maanden geen abonnement te hebben (vast) om in aanmerking te komen voor de nieuweklantenkorting.

Bestaande klanten kunnen zonder onderbreking van diensten naar Hussel via het MijnKPN Account. Je krijgt dan geen nieuweklantenkorting.

Dank voor alle goedbedoelde reacties (ik snap inmiddels echt wel dat het een aanbod voor nieuwe klanten betreft), maar niemand gaat in op de kern van mijn betoog. Dat is dat nadat ik al mijn persoonlijke gegevens heb ingevuld er blijkbaar door KPN zonder verdere controle aan mij een bevestiging is gestuurd voor mijn nieuwe contract.
Wat is nu gemakkelijker bij een geautomatiseerd systeem om mijn naam en adresgegevens, enz te controleren en mij te zien als een bestaande klant. Er kan dan direct (geautomatiseerd) een standaardmail verzonden worden waarin staat dat ik niet in aanmerking kom voor dat abonnement. Nu, bijna een maand verder en diverse mails naar KPN en dit forum kom ik er pas achter dat de aanbieding slechts geldt voor nieuwe klanten of voor oude klanten waarvan het vorige abonnement tenminste 6 maanden geleden is afgelopen.

Slechte communicatie dus van KPN. Snel veranderen alsjeblieft. Ook geen excuus gehad voor de onduidelijkheid op hun website. Ik zou zeggen: pas de tekst op de website aan en vermeld dat het alleen een aanbod voor nieuwe klanten is. 

Reputatie 7
Badge +30

Dit komt omdat wat je op de website invult nog helemaal niet in een KPN systeem zit. Het is nog weinig meer dan een digitale variant van een papieren bestelformulier. Nadat je die invult krijg je een bevestiging dat je het formulier hebt ingevuld (vergelijkbaar met de carbonpapier kopieën van vroeger).Dan gaat het ‘papier’ door naar het daadwerkelijke order- en leversysteem en dat is het moment dat duidelijk wordt dat je al een abonnement hebt. Dan wordt de order ook niet verder verwerkt en krijg je de daadwerkelijke officiële contractsbevestiging ook niet.