Vraag

KPN compleet icm met oud 2010 mobiel abonnement nav wijziging voorwaarden

• 11 mei 2017
  • 4 reacties
  • 260 keer bekeken

Net zoals velen heb ik een tweetal weken geleden een sms ontvangen van KPN met de mededeling dat mijn oude abonnement zal worden gewijzigd met ingang van 1 juni. In plaats van onbeperkt internet wordt er nu toch een limiet ingesteld van 10GB.

Ik wilde hier bezwaar tegen aantekenen, echter herinnerde ik mij de 5 euro extra korting bij KPN compleet. Tot op heden kon het telefoonnummer daar niet voor worden gebruikt omdat deze buiten de voorwaarden viel. Nu vroeg ik mij af of na 1 juni het telefoonnummer wel kan worden gebruikt i.c.m. KPN compleet voor 5 euro extra korting. Hiervoor heb ik de chat van KPN benaderd. Mij werd aangegeven dat ik per 1 juni dus wel in aanmerking kom voor de 5 euro extra korting.

Patricia (2:19:32 PM):Jazeker. Het abonnement dat jij nu gebruikt betreft de KPN Basic 115 minuten.
Het contract heeft als startdatum 19 oktober 2010. Als je de voorwaarden erbij pakt, dan kun je
terugvinden welke abonnementsvormen wel in aanmerking komen en vanaf welk jaar die
abonnementen zijn.
Patricia (2:19:43 PM):En 2010 staat daar helaas niet tussen.
Jij (2:20:11 PM):Ja dat was inderdaad zo. Maar ik kreeg een week geleden van KPN een sms dat dat
abonnement was beeindigd en dat er een nieuw abonnement was ingevoerd
Jij (2:20:28 PM):daar was op internet ook nogal veel ophef over, omdat dit voor heel veel oud kpn
klanten gold
Jij (2:20:52 PM):dus nu ik een nieuw kpn abonnement heb moet ik er toch gewoon voor in aanmerking
komen?
Jij (2:23:25 PM):of is dat wellicht per 1 juni?
Patricia (2:23:37 PM):Dat is inderdaad per 1 juni.
Jij (2:23:42 PM):De tekst die ik ontving was namelijk: Beste klant, 1 juni 2017 wijzigt uw KPN mobiel
abonnement. Uw onbeperkt internetbundel wordt dan automatisch omgezet in een internetbundel van
10 GB. Vanaf dan kunt u uw abonnement gratis gebruiken in heel de EU. Uw abonnement kosteloos
opzeggen? Bel dan 0800-0116. Meer info? Kpn.com/wijzigingeu.htm
Jij (2:24:13 PM):oh en vanaf 1 juni heb ik dan wel recht op de 5 euro extra korting?
Patricia (2:24:36 PM):Helemaal correct.
Patricia (2:25:17 PM):Vanaf die datum kan de aanmelding voor KPN Compleet worden aangevraagd.
Patricia (2:25:34 PM):En dan is jouw abonnement daarvoor ook geschikt.

Nu heb ik helaas slechte ervaringen met uitspraken die worden gedaan via de chat, vaak blijken deze achteraf niet te kloppen. Mocht het namelijk zo zijn dat mijn abonnement vanaf 1 juni dan wel in aanmerking komt voor kpn compleet en daarmee voor 5 euro extra korting, dan zal ik van mijn bezwaar tegen de eenzijdige abonnementswijziging van KPN afzien.

Mijn vraag is dan ook, kan iemand van KPN mij ook hier bevestigen dat de uitspraak zoals gedaan in de chat klopt? Dus dat oude abonnementen die per 1 juni worden omgezet vanaf dan wel in aanmerking komen voor 5 euro extra korting icm met KPN compleet?

Bij voorbaat hartelijk dank.

4 reacties

Hallo Cindy,

Dat de wijziging conform de voorwaarden is zal nog moeten blijken. Feit is namelijk dat er destijds een verwachting is gewekt middels de reclame uitlatingen hoe klanten toen werden geworven. Dit is vrij gemakkelijk aantoonbaar. Uit jurisprudentie bij vergelijkbare zaken in het verleden bij andere bedrijven blijkt dat de rechter vaak oordeelt dat er in een dergelijk geval sprake is van misleiding. Ik ben niet de enige die dit bezwaar zal indienen, dit kan dan ook een naar staartje gaan krijgen voor kpn.
Reputatie 7
Badge +23
Hallo Brian, graag gedaan en ik had gewild je een positiever antwoord te kunnen geven. Je kunt uiteraard een bezwaarbrief indienen. Houd wel in je achterhoofd dat de wijziging conform de voorwaarden is en dat dat leidend is wanneer het bezwaarschrift in behandeling wordt genomen. Verdere vragen kun je me hier altijd stellen, mocht je die nog hebben of te binnen schieten 🙂.
Hallo Cindy,

Dankjewel voor het antwoord. In dat geval zal ik mijn bezwaarbrief opsturen.
Reputatie 7
Badge +23
Hallo Brian, welkom op het forum! Goed dat je het hier nog checkt, want de informatie die je hebt ontvangen is niet correct. De ingangsdatum van het abonnement wijzigt niet. Hierdoor kun je met het abonnement geen KPN Compleet aanvragen. Het spijt me dat je verkeerde informatie hebt gekregen hierover, dat had niet mogen gebeuren. Inmiddels heb ik het management dit topic doorgestuurd, zodat andere klanten de juiste informatie krijgen. Je mag kosteloos opzeggen, zoals ook is aangegeven in de communicatie. Uiteraard hoop ik dat je bij ons blijft en dat je voldoende hebt aan de 10GB die je maandelijks krijgt. Mocht je willen dat ik mee kijk naar je verbruik maandelijks of je het redt met 10GB, laat het me weten en dan doe ik dat graag.

Reageer