Beantwoord

KPN compleet internet en TV verlengen

Sinds 2017 maak ik gebruik van KPN compleet: internet en televisie. Hiervoor ga je als klant een jaarcontract aan. Vorig jaar 2017 heb ik met KPN gebeld over een verlenging voorstel: een abonnementskorting in ruil voor weer een jaarcontract. Hierdoor heb ik een aardig bedrag kunnen besparen op de jaarlijkse abonnementskosten.

Zojuist heb ik gebeld met een zelfde verzoek. Abonnement voor TV en internet 500/500 en Spotify Premium weer een jaar verlengen met een korting. Maar helaas loop ik nu aan tegen een muur. Het is onmogelijk..u moet eerst het volledige contract uitdienen...bla bla bla. Überhaupt met mij als klant willen meedenken lijkt niet mogelijk.

In tegenstelling tot mijn KPN mobiel abonnement, krijg ik keurig een verlengings voorstel. Waarom eigenlijk niet bij internet en TV? Het is immers een jaarcontract dat je afsluit. Is er een afdeling binnen KPN die mij wel kan helpen? Vorig jaar was het immers wel mogelijk.

Een andere optie is nu om de overstap naar XS4all te doen. Ook KPN 500/500 internet en gratis pluspakket en korting op mobiel. Een een aardige besparing op de abonnementskosten. Liever zou ik het gedoe met modems en tv kastjes achterwege laten, maar als een klantenservice echt niet mee wil denken dan weet ik het ook niet meer. Het lijkt wel dat providers graag nieuwe klanten lokken, maar met bestaande klanten niet willen of kunnen meedenken. Wie kan mij helpen? Welke specifieke afdeling (algemene klantenservice kan niets) binnen KPN kan en wil mij wel helpen?

Ik wil nog even wachten en hoop op een oplossing. Zo niet dan maak ik een overstap bij XS4all in orde.

Groet Patrick
icon

Beste antwoord door Bart_ 21 december 2018, 09:53

Hallo! Dank voor je reactie terug. Zoals ik in mijn eerste bericht ook schreef snap ik heel goed dat je zoekt naar een voordeeltje. Daar is helemaal niks mis mee, uiteraard. Een constructie zoals je deze wil bieden we alleen niet aan. Een nieuwe klant kunnen we eenmalig een welkomstkorting bieden en daarna regelen we het extra voordeel van KPN Compleet. Je kunt dat zien als een gebrek aan maatwerk, maar ik denk dat deze constructie je uiteindelijk meer voordeel oplevert. Daarbij zijn we ook niet het bedrijf dat zich profileert als prijsvechter.
Het staat je hoe dan ook vrij om eens 'bij de buren te kijken'. Dank in elk geval voor de periode dat je klant bij ons was en hopelijk komen we elkaar in de toekomst gewoon weer tegen! 🙂

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Dag Patrick. Welkom op het Forum en goed dat je dit aankaart. Wellicht kan ik het één en ander toelichten en verduidelijken.

Allereerst begrijp ik heel goed dat je op zoek bent naar een goede deal en vragen staat je altijd vrij. Er zijn echter wel een tweetal zaken aan de orde. Als eerste is het inderdaad zo dat je eerst je gehele contract uitdient. Daarna kun je kijken of er nieuw abonnement is dat aansluit bij je wensen.

Het is inderdaad niet zo dat we elk jaar een aanbod kunnen doen met een extra korting, daar zijn we vanaf gestapt. Dat betekent zeker niet dat we onze trouwe klanten niet waarderen, dat doen we zeer zeker wel. Tegenwoordig bieden we voordeel via KPN Compleet. Hoe meer producten je van ons afneemt, des te meer voordeel ontvang je. Denk aan € 5,- maandelijkse korting op de factuur van je mobiele abonnement, gratis verdubbeling van je bel- en datategoed en een gratis zenderpakket. Op deze manier krijg je structureel voordeel, in plaats van een eenmalige korting.

Uiteraard zou je aan het einde van je contractstermijn contact kunnen opnemen om te kijken wat er wel mogelijk is. Een extra korting zal niet mogelijk zijn, maar er kan altijd worden gekeken of je huidige abonnement nog voldoet aan je wensen en of er op die manier iets op de kosten bespaard kan worden.
Beste Bart,

Dank voor je reactie. Graag ga ik in op de twee zaken die je aangeeft in je reactie. In het KPN contract Internet en TV staat duidelijk een einddatum vermeld. Een eventuele korting, dan wel een welkomstaanbieding, waren een onderdeel van dit contract. Na de einddatum kan ik stilzwijgend verlengen of ik kan een overstap te maken naar een andere provider.

Ik neem in dit geval proactief contact op met KPN met het verzoek om een nieuw abonnement voorstel te doen. Een nieuw contract waardoor KPN zich verzekert van een abonnee die blijft en waarbij ik een voordeeltje krijg op de jaarlijkse abonnementskosten. Mijn inziens een win-win situatie. Dit is een standaard procedure bij KPN mobiele telefonie abonnementen.

Als ik dan mijn huidige KPN contract vergelijk met een nieuw af te sluiten contract bij XS4all dan vallen direct een aantal zaken op. Hierbij ga ik uit van dezelfde uitgangspunten qua betrouwbaarheid, internetsnelheid en tv ontvangers, zenders en mogelijkheden. Kortom appels met appels vergelijken:

Dit levert een besparing op de jaarlijkse abonnementskosten die nagenoeg gelijk staat aan één maand gratis TV en internet. Een gratis Chromecast en een gratis WIFI extender. Bovendien biedt xs4all dezelfde KPN compleet voordelen met een gratis zender pakket, 5 euro korting en verdubbeling van data, zoals je zelf aangaf in je reactie. Een dergelijk structureel klant voordeel is niet exclusief aan KPN verbonden.

Wat ik nou zo jammer vind is het gebrek aan maatwerk bij een KPN klantenservice. Medewerkers reageren uiterst begripvol. Ze begrijpen ook wat ik bedoel, maar kunnen niets en mogen niets doen. Er zullen ongetwijfeld abonnees zijn die jarenlang geruisloos hun (teveel) abonnementsgeld betalen en ik verwacht dat dit ergens het verdienmodel is. De zogenaamde "sleepers" in vakjargon.

Je ziet dit natuurlijk ook bij energieleveranciers en verzekeraars. Als je hier kien op bent, kun je jaarlijks als klant flink geld besparen. Ik ga eens een tijdje xs4all proberen! Groetjes😀
Reputatie 7
Badge +18
Hallo! Dank voor je reactie terug. Zoals ik in mijn eerste bericht ook schreef snap ik heel goed dat je zoekt naar een voordeeltje. Daar is helemaal niks mis mee, uiteraard. Een constructie zoals je deze wil bieden we alleen niet aan. Een nieuwe klant kunnen we eenmalig een welkomstkorting bieden en daarna regelen we het extra voordeel van KPN Compleet. Je kunt dat zien als een gebrek aan maatwerk, maar ik denk dat deze constructie je uiteindelijk meer voordeel oplevert. Daarbij zijn we ook niet het bedrijf dat zich profileert als prijsvechter.
Het staat je hoe dan ook vrij om eens 'bij de buren te kijken'. Dank in elk geval voor de periode dat je klant bij ons was en hopelijk komen we elkaar in de toekomst gewoon weer tegen! 🙂

Reageer