Vraag

KPN Compleet kan niet omdat het mobiel bereik zeer slecht is. Ik voel me gediscrimineerd.

• 10 februari 2017
  • 35 reacties
  • 729 keer bekeken

Wij hebben alles van KPN behalve mobiele telefoons. De reden daarvoor is dat KPN geen/zeer slechte ontvangst heeft in onze omgeving. KPN heeft zelfs geholpen om de overstap naar Vodafone te maken..
Nu kunnen wij dus geen gebruik maken van de kortingen en de extra zenderpaketten. Ik voel me hierdoor behoorlijk gediscrimineerd.
Wat gaat KPN hier aan doen???
Let wel op KPN: wij gaan als het goed is hier dit jaar nog glasvezel krijgen. Bovenstaande is een heel belangrijke reden om bij de KPN weg te gaan en naar een andere provider over te stappen !!

*Admin: titel aangepast

35 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Gaan we dreigen?
Maar je moet begrijpen dat KPN hier geen uitzondering op kan maken.
Regels zijn nu eenmaal regels.
Misschien dat een medewerker van KPN hier nog wat voor je kan doen dat weet ik niet, dus even afwachten op een reactie van een van de medewerkers.
Reputatie 7
Badge +30
Persoonlijk zou ik me hier niet eens druk om maken. Als je toch binnenkort bij KPN weg bent qua vast internet. En nu al geen mobiel van KPN meer afneemt. Wat maakt het dan nog uit?
Reputatie 7
KPN Compleet kun je krijgen als je tenminste twee mobiele abo's of tenminste één mobiel abo en een Alles-in-1 thuis abo hebt. Zodra je niet aan die voorwaarden voldoet kun je niet Compleet worden. Dat heeft niets met discriminatie te maken. Ik zou me dan eerder druk maken over verbetering van het mobiele bereik in mijn omgeving. Maar ook daarvoor geldt: KPN heeft weining witte vlekken, maar je kunt het net "treffen" dat je in eentje ervan zit.
Voor mobiel bereik is het belangrijk dat hulpdiensten (112) bereikbaar zijn. Als VZ wel voldoende dekking heeft, is aan die voorwaarde voldaan en hoeft KPN niet perse ook voor dekking te zorgen.
Overigens benijd ik je om je toekomstige glasvezelaansluiting. Helaas werkt VZ met coax, dus als je bij hen een combi abo wilt afnemen heb je niets aan glasvezel.
Jullie begrijpen schijnbaar mijn standpunt niet, ik voel me gediscrimineerd omdat ik geen gebruik kan maken van de kortingen en de voordelen van KPN compleet omdat wij met onze twee mobiele abonnementen geen gebuik kunnen maken hiervan door een probleem wat KPN veroorzaakt.
Wij hebben hier alleen maar een dun ADSL lijntje, we hebben nog niet eens kabel. Wij hadden voor de interactieve tv een schotelabonnement, wat helemaal erg was door de starre houding van Canal Digitaal. Tot nu toe zijn we heel tevreden over KPN (gisteren 's morgens geen tv, geen internet en geen telefoon. Modem bleek kapot en gisteren al gerepareerd door KPN monteur).
Maar als ze net zo"n starre houding aan gaan nemen als Canal Digitaal en niet tegemoet gaan komen aan dit KPN compleet waar ze zelf schuldig aan zijn, dan gaan we (wanneer de glasvezel hier in het buitengebied gelegd is) toch naar een ander overstappen. De keuze is aan KPN, en neem maar aan, hier in de straat zullen er veel volgen, ben niet de enige die hierover klaagt.
Reputatie 7
Badge +31
Ik begrijp dat je geïrriteerd bent omdat je geen gebruik kunt maken van Compleet.
Bij Vodafone ben je overigens wsl wel wat goedkoper uit met je mobiel dan met een vergelijkbaar abonnement bij KPN. Voor dat verschil kun je een zenderpakket nemen.

De diverse netwerkleveranciers kunnen niet overal dezelfde kwaliteit leveren. Voor mobiel zijn er 4 netwerken. Van KPN, Vodafone, T-mobile met 2G/3G/4G en Tele2 met alleen 4G.
Vast kopernetwerk en Reggefiber glas KPN en glasvezel CIF (eigenaar Caiway).

Weet je ook welk glasvezelnet bij jullie komt? Reggefiber of CIF? Via CIF kun je alleen Caiway nemen. Die hebben geen mobiele telefonie, dus heb je dan nog geen Quad play. Ook Fiber is actief op CIF maar ook daar geen mobiele telefonie. Bovendien hebben zij hun administratie niet op orde.

Ik hoop voor jou dat er Reggefiber glasvezel komt. Want dan heb je keuze uit een flinke hoeveelheid providers waarvan een groot deel ook mobiele telefonie (vaak i.c.m. Quad play) aanbiedt.

Ook kun je overstappen naar een andere ADSL aanbieder. Zoals bv. Tele2. Deze leveren mobiel overigens over een eigen 4G netwerk. Voor nieuwe aansluitingen leveren ze geen 2G/3G meer. De vraag is dan of op je adres wel bereik hebt met het netwerk van Tele2.

Verder is T-mobile een nieuwe speler op de markt voor Quad play verkoop. Ze hebben onlangs het vaste aansluitingen platform (incl. TV) van Vodafone (waarom had je dat niet?) overgenomen.
Reputatie 7
Ik begrijp je heel goed. Je wilt mobiele abo's van KPN. Maar de dekking is daar niet goed genoeg voor. En daarom voel je je gediscrimineerd.
Tja, ik wil glasvezel, dat wordt in het buitengebied rondom mij heen nu aangelegd. Maar niet in de dorpen die ook in dat gebied liggen; en in één daarvan woon ik. Overigens niet van Reggefiber maar van Fiber Flevo. Ik denk dat ik me nu ook maar gediscrimineerd ga voelen.
Hahaha, Henk. Ik snap wat je bedoeld. Wij zitten hier nu met een 12 mb lijn, wat niet slecht is voor het buitengebied. Maar we moeten eerst eens afwachten of de glasvezel ook gaat komen, zou dit jaar zijn..... we weten ook nog helemaal niet welke kabel hier komt, maar naar wat ik begrepen heb kunnen we dadelijk meerdere keuzes maken, waaronder ook KPN. Die moeten nu maar eens gaan bewijzen dat ze het waard zijn om bij hen te blijven.

Peter, wat betreft andere aanbieders van mobiele telefoons in combi met interactieve tv.... het probleem is dat de meeste via het KPN netwerk gaan, behalve dan t-mobile en vodafone. Maar om nu daar naar over te stappen vlak voordat er glasvezel gaat komen is niet haalbaar omdat we dan daar weer twee jaar aan vast zitten. We wachten het even af. Het is nu aan KPN...
Reputatie 5
Badge +6
Ik zou me niet gelijk rijk rekenen met een Vodafone abbo, ik heb een kennis met een Vodafone, die heeft op veel plekken in nederland geen bereik, en ik wel met mijn KPN mobiel, vooral buiten de steden doet Vodafone het heel slecht, Vodafone valt daar meestal terug naar gprs ipv 4 G.
Reputatie 7
Ja, die ervaring heb ik ook. Maar als bij Marianne VZ wel een goed bereik heeft, dan zou ik daar ook voor gaan. Jammer alleen dat VZ alleen vast internet over coax levert en dus niet bij haar op de glasvezel komt.
Overigens, Marianne, in het buitengebied hier levert alleen Solcon TV en internet over de glasvezel van Fiber Flevo. Ik hoop voor je dat jij inderdaad meer keuze mogelijkheden krijgt. Wellicht zit er eentje tussen die ook mobiel (met goede dekking) heeft in een combipakket, zoiets als KPN Compleet. Toen Vodafoon opging in VZ hebben ze hun vaste internet overgedaan aan T-Mobile, misschien is dat een optie, ook al heb ik niet veel vertrouwen in hun mobiele dekking in buitengebieden.
Reputatie 7
Badge +31
We wachten het even af. Het is nu aan KPN... Ik denk maar zo dat de kans dat glasvezel er eerder is dan beter mobiel bereik (met het KPN netwerk) groter is.
Maar via Reggefiber glasvezel heb je ruime keuze. Ook van providers die hun mobiele telefonie via het netwerk van Vodafone of T-mobile hebben.
Wij hebben al.jaren mobiele abonnementen van vodafone en de keren dat ik geen bereik heb zijn op 1 hand te tellen. Bij mij op mijn werk zijn ze overgestapt van Vodafone naar KPN en hoor niets dan klachten, dus...
Het gaat mij trouwens helemaal niet over het feit dat we abonnementen van KPN willen, het gaat er mij over dat wij dus niet van de kortingen kunnen profiteren en b.v. Geen fox eredivisie live gratis kunnen krijgen. Die wil ik ook wel gratis. Daar zit hem het gevoel van discriminatie.
Misschien dat we wat kunnen gaan forceren als we de glasvezel hebben, maar als KPN zich geroepen voelt, mogen ze het nu ook wel al gratis geven ?
Reputatie 7
Nee, Peter, Vodafone levert dan geen diensten meer over DSL of glasvezel. Nu ze onderdeel zijn van VZ hebben ze hun vaste netwerkdiensten moeten verkopen (aan T-Mobile). Dat was een eis van de mededingings autoriteit om de fusie tussen Vodafone en Ziggo goed te keuren.
Reputatie 7
Badge +31
Nee, Peter, Vodafone levert dan geen diensten meer over DSL of glasvezel. Nu ze onderdeel zijn van VZ hebben ze hun vaste netwerkdiensten moeten verkopen (aan T-Mobile). Dat was een eis van de mededingings autoriteit om de fusie tussen Vodafone en Ziggo goed te keuren.Ik beweer niet dat ze vaste diensten van Vodafone kunnen/moeten afnemen.

Alleen dat ze vaste diensten via Reggefiber kunnen afnemen van een provider die voor mobiele diensten (ook) gebruik maakt van het netwerk van Vodafone ... of T-mobile.
Reputatie 7
Ja, dat vraag ik me, wat Vodafone betreft, dus af. Want VZ heeft geen toegang tot de glasvezel en de vraag is of providers die mobiele diensten leveren via het mobiele netwerk van VZ (zijn die er nog na de fusie?) wel vast internet via glasvezel mogen leveren. Waren er tot nu toe providers die mobiel leverden via het Vodafone netwerk en vast via DSL of glasvezel?
Reputatie 7
Badge +31
diensten leveren via het mobiele netwerk van VZ zijn die er nog na de fusie?Tja, dat zijn er inderdaad niet veel. Ziggomobiel, Hollands Nieuwe en Vodafone zelf uiteraard.
bron
En nog een overzicht.

Alleen KPN, T-mobile*, Tele2**, Telfort en XS4ALL en Ziggo leveren Quad play mogelijkheden.
Telfort en XS4ALL maken gebruik van het mobiele netwerk van KPN. Bij XS4ALL combineer je een mobiel abonnement van KPN met vast van XS4ALL.
*T-mobile heeft een eigen netwerk 2G/3G/4G.

**voor mobiel gebruikt Tele2 een eigen 4G netwerk. Bij Tele2 zijn er momenteel geen voordelen aan Quad play.

Heel nuttig in dezen: Alles over Quad play (bijgewerkt 10/2/2017)

Nog voor Marianne. Er zijn ook heel veel gebieden in NL waar een goed bereik is van KPN mobiel. Maar dan weer niks of prut (2 Mb enzo) voor vast. Die kunnen ook geen gebruik maken van Compleet (Quad play) van KPN.
Ik vrees dat netwerkbereik/capaciteit ook gewoon een afweging is van het aantal abonnees t.o.v. de kosten. Het is in Nederland, helaas, allemaal commercieel geregeld.

Er zijn, gezien ook bovenvermelde Quad play aanbieders, véél meer adressen die NIET over Quad play kunnen beschikken dan wel.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Marianne, welkom op het forum. De anderen hebben je eigenlijk al volledig van een antwoord voorzien. Om gebruik te kunnen maken van de voordelen van KPN Compleet moet je aan de voorwaarden voldoen. En een van die voorwaarden is dat je of meerdere mobiele abonnement bij ons hebt, of een vast abonnement in combinatie met minimaal één mobiel abonnement. Ik kan me voorstellen, als ons bereik in jouw omgeving niet goed is, dat je het mobiele abonnement bij een ander afsluit. Maar dan komt je Compleet te vervallen, het is helaas niet anders. Dat heeft niets met discriminatie te maken, dat zijn gewoon de voorwaarden.

Verder werken we continue aan verbetering van ons netwerk. Zowel mobiel als vast. Het is dan ook goed mogelijk dat jouw gebied later dit jaar, of volgend jaar een upgrade krijgt voor een of beide netwerken. Op dit moment zie ik nog niets in de planning staan, maar wat niet is kan nog komen 🙂
Reputatie 1
Badge
Ik heb een mobiel abonnement van Vodafone en glasvezel van KPN. Ik voel me ook gediscrimineerd omdat ik niet de KPN Compleet voordelen krijg. Wat gaan we hier aan doen KPN?

@Henk2304 gewoon in Emmeloord komen wonen 😛
Reputatie 7
Badge +31
Ik heb een mobiel abonnement van Vodafone en glasvezel van KPN. Ik voel me ook gediscrimineerd omdat ik niet de KPN Compleet voordelen krijg. Wat gaan we hier aan doen KPN?Tja. Je abonnement bij KPN gaan nemen! Of heb je ook slecht mobiel bereik met KPN?

Het hoe zit het dan met de klanten die tot nu toe met V. mobiel én V. Thuis voordelen hadden die ze nu kwijt zijn omdat V. Thuis nu T-Mobile Thuis is. Zijn die ook gediscrimineerd?
Reputatie 1
Badge
Ik heb een mobiel abonnement van Vodafone en glasvezel van KPN. Ik voel me ook gediscrimineerd omdat ik niet de KPN Compleet voordelen krijg. Wat gaan we hier aan doen KPN?Tja. Je abonnement bij KPN gaan nemen! Of heb je ook slecht mobiel bereik met KPN?

Het hoe zit het dan met de klanten die tot nu toe met V. mobiel én V. Thuis voordelen hadden die ze nu kwijt zijn omdat V. Thuis nu T-Mobile Thuis is. Zijn die ook gediscrimineerd?

Uiteraard was mijn reactie met een knipoog.

Mijn schoonmoeder heeft V Thuis en V mobiel. Ik zelf ook V mobiel. Ik ben iemand die loyaal is. Als het ergens goed bevalt met een bepaald product blijf ik daar. Ondanks dat t elders goedkoper kan.

Wat ik wel gedaan heb is mijn abo op adres van schoonmoeder zetten. Daardoor heb ik 5GB extra en zij wat extra zenders. Zolang als het mobiele abo blijft lopen blijf ik die extra data houden.
Reputatie 7
Badge +31
Uiteraard was mijn reactie met een knipoog.Mijne ook wel, al was dat misschien niet helemaal duidelijk :(

Mijn schoonmoeder heeft V Thuis en V mobiel. Ik zelf ook V mobiel. Ik ben iemand die loyaal is. Als het ergens goed bevalt met een bepaald product blijf ik daar. Ondanks dat t elders goedkoper kan.

Wat ik wel gedaan heb is mijn abo op adres van schoonmoeder zetten. Daardoor heb ik 5GB extra en zij wat extra zenders. Zolang als het mobiele abo blijft lopen blijf ik die extra data houden.

Denk je er wel aan dat V. Thuis nu T-Mobile is geworden. De koppeling tussen V. mobiel en V. Thuis gaat daardoor verdwijnen. T-Mobile gaat alle klanten die ze met V.Thuis hebben overgenomen aanbieden ook het mobiele contract over te nemen. Evt. kosten, doordat een abonnement bij V. nog niet contractvrij is betalen zij dan.
Als je schoonmoeder straks dus haar mobiel bij V. houdt, en jij ook, vervallen de voordelen. Tenzij V. , net als KPN, ook voordeel biedt bij meer dan 2 mobiele abonnementen.
Maar de extra zenders vervallen dan straks bij T-m Thuis i.c.m. V. abonnementen.

V. Thuis heet per 15 februari T-mobile Thuis. De volledige koppeling tussen V. Thuis en V. mobiel verdwijnt. Omdat het dan volledig T-m Thuis wordt. Lees onderstaande ook zéker even door.
http://www.totaaltv.nl/nieuws/abonnementen-tmobile-thuis-binnenkort-bekend/
Reputatie 1
Badge
Uiteraard was mijn reactie met een knipoog.Mijne ook wel, al was dat misschien niet helemaal duidelijk :(

Denk je er wel aan dat V. Thuis nu T-Mobile is geworden. De koppeling tussen V. mobiel en V. Thuis gaat daardoor verdwijnen. T-Mobile gaat alle klanten die ze met V.Thuis hebben overgenomen aanbieden ook het mobiele contract over te nemen. Evt. kosten, doordat een abonnement bij V. nog niet contractvrij is betalen zij dan.
Als je schoonmoeder straks dus haar mobiel bij V. houdt, en jij ook, vervallen de voordelen. Tenzij V. , net als KPN, ook voordeel biedt bij meer dan 2 mobiele abonnementen.
Maar de extra zenders vervallen dan straks bij T-m Thuis i.c.m. V. abonnementen.

De volledige koppeling tussen V. Thuis en V. mobiel verdwijnt per 1 maart. Omdat het dan volledig T-m Thuis wordt.

Ik had hier al even contact over gehad met V. De extra MBs vervallen pas wanneer ik mijn abo verleng. Zolang ik dit abo heb, hou ik deze voordelen. Al moet ik wel zeggen dat T-Mobile wel een aantrekkelijk aanbod heeft op deze manier. Zou betekenen dat ik gewoon straks weer kan kijken naar nieuwe telefoon haha.

Edit: ik kan zelf geen gebruik maken van dit aanbod van T-Mo. Het contract voor thuis en mobiel moet op zelfde naam staan. Mijn schoonmoeder dus wel.
Reputatie 7
Badge +31
Ik zie dat je net effe eerder was dan dat ik de laatste alinea heb gewijzigd. Die klopte niet helemaal, nu wel. En een aanvullende link.
V. Thuis heet per 15 februari T-mobile Thuis. De volledige koppeling tussen V. Thuis en V. mobiel verdwijnt. Omdat het dan volledig T-m Thuis wordt. Lees onderstaande ook zéker even door.
Reputatie 1
Badge
Ik zie dat je net effe eerder was dan dat ik de laatste alinea heb gewijzigd. Die klopte niet helemaal, nu wel. En een aanvullende link.

Duidelijk is dat Vodafone Thuis vanaf 15 februari als T-Mobile Thuis verder door het leven gaat. Contracten worden automatisch omgezet. Daarbij blijven huidige kortingen en extra zenderpakketten die bijvoorbeeld door afname van quad play bedongen zijn gedurende de gehele looptijd van het contract van toepassing.

De extra zenders blijven dus behouden. En volgens medewerker van Vodafone de extra MB's ook.
Reputatie 7
Badge +31
@Petert87. je schoonmoeder krijgt wel een nieuwe emailadres! @vodafone.nl gaat voor de overgenomen klanten vervallen per 31 december. Tot die tijd is ie nog te gebruiken tegelijk met het nieuwe @t-mobile.nl adres.
https://mediamagazine.nl/t-mobile-thuis-per-15-februari-nieuwe-naam-vodafone-thuis/
Reputatie 1
Badge
@PeterG bedankt voor alle tips en info. Dat Vodafone email adres gebruikte ze al nooit. Wellicht toch eens kijken of ze weer terug kan naar KPN. Daar was ze altijd tevreden over, was alleen puur voor de kosten overgestapt naar Vodafone.

Ze kreeg "onafhankelijke" verkoper van Reggefiber aan de deur na de aanleg van glasvezel bij ons in Emmeloord. Die verzekere haar dat ze exact zelfde pakket zou hebben bij Vodafone als dat ze had bij KPN. Achteraf bleek dit niet zo te zijn. Uiteindelijk kwam het opnemen pakket er bij. Daarnaast was het ook niet goed gegaan met nummerportering. Die kon dus achteraf niet behouden worden. Het begon allemaal met gezeik. Normaal regel ik deze dingen voor haar. Nu laat ze t door een ander regelen. Heb ej alleen maar gedoe.

Reageer