KPN Compleet ? mis dus !

• 28 november 2015
  • 16 reacties
  • 841 keer bekeken

Beste forum leden;

Ik krijg binnenkort mijn nw (en 1e ) smartphone..

Omdat wij  ( op naam van mijn vrouw/hetzelfde adres) al een mob. abo hebben, en ik op zich  tevreden ben met KPN, wedl duurder, maar op zich een goede service, besloten wij hier het 2e abo ook te nemen...

Dus ik belde met KPN en lang met de dame ( naam bekend) gesproken over de mogelijkheden....

Ik vertelde haar, dat wij al enige jaren al een mob abo hebben.. waarop zij mij wees op het pakket “KPN compleet” . Dit besparken wij uitgebreid...waarna ik het standaard pakket nam.
De telefoniste  vertelde mij, dat ik € 5 euri’s op het nw en € 5 euri’s op het oude abo zou krijgen….. en extra MB's

Ik heb daarna ook een bevestigings-mail gekregen mét de gemaakte afspraken, en het nw. mob nr en ….met de genoemde bedragen etc.

Omdat 1 v.d. mob. tel nrs niet goed was vermeld hierop én gemaild én gelijk gebeld…

Het was ff zoeken, lang zoeken….en de dame die ik aan de lijn had vertelde mij: … “Ik heb het aangepast…maar….oh…uh…oh.. u krijgt de korting niet… want dit abo is al enige jaren oud….”

“Dat kon u in de voorwaarden zien…” Ik moet dit cancelen.. het kan neit doorgaan..."

Ik: uhh welke voorwaarden dan… er staat/stond ( printscreens gemaakt) helemaal NIETS op de site, en de dame die ik uitgebreid aan de lijn had, en haar meermaals had verteld, dat ik het oude abo al div. jaren had, en wilde behouden, omdat wij a) weinig bellen, en b) een mooi abo was… . Dat begreep ze volkomen, want ze zei: “ Ja dat zie ik, ik zou dat ook NIET doen….”

De telefoniste: Ergens heeft u gelijk, het staat niet op de website,  en u is ook niet gewezen op de voorwaarden.... U kunt wel ergens de voorwaarden vinden..."

Dus nu heb ik én geen abo, en diep teleurgesteld, want die mooie korting wordt nu zo door onze neus geboord….

Dat is dus een echte ‘koude douche…” 

Wie heeft een goede raad...

16 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Dus, wat heb je nu wel en wat nu niet? Kan je hier het 2e mobiele abonnement met Alles-In-1 compleet maken, zodat je in ieder geval daar kortingen en bonussen op hebt?

Robin
Dag Robin;

Fijn dat er iemand reageert

Het is simpel...

Alleen m'n oude nokia met het oude kpn  mob. tel. abonnement, en verder niets......

Met een week wordt mijn nw Nokia 830  afgeleverd,  én  maandagas  wordt thuis de KPN simkaart

thuis bezorgd.... maar zonder een abonnement, en dus kan ik daar niks mee , omdat mijn nw. abo met KPN compleet door de teel.medewerker vrijdagavond is geanuleerd.

Met zoveel woorden zei zij, de door u gemaakte afspraken met mijn collega eerder deze avond zullenworden afgewezen.. omdat mijn huidige (1e) abonnement te oud is.....

Het schijnt dat kpn compleet alleen geldt voor abo's ná 2013......

alleen dat staat nergens op de site, is ook niet door de 1e telefoniste mij medegedeeld, ondanks wij lang en uitgebreid hebben gecommuniceerd én ik meermalen heb verteld, dat mijn huidige reeds bestaande abo al lange tijd heb...

MVG

Ceth

Reputatie 7
Badge +30

ceth schreef op 29 nov '15 om 12:03u

Dag Robin;

Fijn dat er iemand reageert

Het is simpel...

Alleen m'n oude nokia met het oude kpn  mob. tel. abonnement, en verder niets......

Met een week wordt mijn nw Nokia 830  afgeleverd,  én  maandagas  wordt thuis de KPN simkaart

thuis bezorgd.... maar zonder een abonnement, en dus kan ik daar niks mee , omdat mijn nw. abo met KPN compleet door de teel.medewerker vrijdagavond is geanuleerd.

Met zoveel woorden zei zij, de door u gemaakte afspraken met mijn collega eerder deze avond zullenworden afgewezen.. omdat mijn huidige (1e) abonnement te oud is.....

Het schijnt dat kpn compleet alleen geldt voor abo's ná 2013......

alleen dat staat nergens op de site, is ook niet door de 1e telefoniste mij medegedeeld, ondanks wij lang en uitgebreid hebben gecommuniceerd én ik meermalen heb verteld, dat mijn huidige reeds bestaande abo al lange tijd heb...

MVG

Ceth

Het klopt inderdaad dat niet alle oudere abonnementen meetellen. Hier zijn de voorwaarden te vinden: https://www.kpn.com/w3/file?uuid=14f20d1b-046f-442a-ae0b-c64a3675fd3f&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=3663 (onderaan deze site te vinden)

Als jouw abonnement voor voor 29 Juli 2012 hebt afgesloten of een simonly is en voor 28 oktober 2012 is afgesloten telt deze helaas niet mee. Ik weet niet wat voor abonnement je nu hebt, en hoef het ook niet te weten. Maar wellicht dat je eventueel met een nieuwe simonly kan verlengen.

Heb je nu dan ook alles-in-1 of internet thuis van KPN? Anders kan je alsnog het tweede (nieuwe) abonnement Compleet maken samen met je alles-in-1 of internet abonnement.

Ik denk, helaas, dat je het best even kan wachten op een WebCare medewerker.

Robin

Reputatie 3
Badge +2
Als je op https://www.kpn.com/prive/krijg-meer/kpn-compleet/voordelen.htm bij "€5,- Mobiel Korting" (onderaan) op Meer info klikt, wordt gewoon dezelfde pagina herladen, ipv dat even naar deze ietwat Kafkaesque voorwaarde wordt verwezen.

Herladen ook bij "Dubbel Zoveel Data" en "Gratis Onderling Bellen". Beetje slordig.

Nog slordiger, nee laakbaar, is het opvoeren van deze voorwaarde als antwoord op een Veelgestelde vraag; Waarom zou een (trouwe) klant zich deze vraag uberhaupt stellen?
Noem het dan "Addertjes onder het gras"...

https://www.kpn.com/prive/krijg-meer/kpn-compleet/voordelen.htm

"Heb je meerdere mobiele KPN abonnementen op één adres, of combineer je mobiel met internet van KPN? Dan krijg je € 5,- korting per maand voor ELK mobiel KPN abonnement."

@ Robin:

Ja, u en de 'regels' hebben gelijk, maar wat mij ( en de mijnen)  zo steeks, dat ik herhaaldelijk heb gezegd, dat ik een het huidige abo al een deciennia heb...maar dat was geen probleem.

Als ik nou ervaren was op smartphone gebied en zijn abonnementen én vaker met kpn abo te maken had gehad, was 't anders geweest.

Maar het staat nergens op de bewuste site.

Ja als je gerricht gaat zoeken, maar zelfs de medewerkster van de afd. KPN compleet, moets zelfs ev en zoeken, en e gaf me ook gelijk dat het niet op de bewuste site 'KPN compleet' staat/stond

En wat Panbrood ook aangeeft, er staat wel élk mobiel abo......

En wat bedoelt u met de Webcare MW  ?

@ Panbrood  Bedankt voor uw bijdrage en de link;  ik wacht even af in hoevere  KPN  begrip toont...

Ik blijf er een rot gevoel aan over houden... een echte koude douche...
@Iedereen:

Het kan zijn , dat ik niet gelijk kan reageren op een bericht, want ik heb ook de zorg voor mijn vrouw

Ik  zou het erg op prijs stellen om een reactie te mogen ontvangen  van een webcare medewerker/-ster

zoals Robin al voorstelde...

Met vriendelijke groet

Ceth

Geachte forum leden en webcae mw

Het moet niet gekker worden....

Ik had vrijdag jl 27 nov. met de tel.medewerkster van KPN én met de medewerkster v.d. afd. 'KPN-compleet'  héée'l duidelijk afgesproken, dat ik nog GEEN besluit zou nemen over het te nemen abonnement...
Zij stelde het zelfs voor  !!!  over even nog te wachten, omdat mijn verzoek waarschijnlijk afgewezen zou worden, ook al vond ze dat ik eigenliojk wel gelijk had....   ( nóóit een bericht gehad  !!! )

( ik heb een getuige die mee luisterde via de luidspreker... dus ik verzin niet maar wat)

Maandag werd de simkaart bezorgd... De koerier moest mijn rijbewijs kopieren ( vreemd... ik dacht dat off. docum,enten niet gekopieerd mochten worden...)

en de man zei letterlijk: U moet tekenen voor de simkaart NIET zei hij, dat ik ook tegelijkertijd voor een contract zou tekenen...

Daar was ik ook niet bang voor, immers ik had de mede wekster van KPN compleet afgesproken,  dat IK contact zou opnemen over de te nemen abonnement....Hetzij via de tel. hetzij via een kpn winkel...

Gisteren bekeek ik de dig. pdgf nota, en wat bleek, men had mij het standaard abo geven, àla € 25 p/m  + € 20 aansl.kosten...

'Het moet toch niet gekker worden.....  ! '

Ik had in 1e instantie wel gekozen voor de standaard pakket, maar alléén omdat ik € 5 korting zou krijgen op beide mob. abo's

Dus € 10 p/m = € 120 p/j  Daar grijp ik nu naast én ik krijg een duur pakket  zonder dat ik daarover een besluit heb genomen, en voor getekend zónder dat ik dat wist....

Vrijdag, 27/11 dacht ik in 1e instantie, met die korting, wat mij nadrukkelijk is toegezegd,  dan kan ik ook wel een duurder pakket nemen met meer GB's...

Ik word hier alleen niet verdrietig om, maar ook steeds bozer

Ik wilde persé kpn, omdat we al jaren KPN hebben, en dan word je zo behandeld...

Had ik net zo goed een onbekende provider kunnen nemen, 2x zo goedkoop, en dan is de kans ook redelijk aanwezig, dat er iets mis gaat

Reputatie 7
Ik kom hier nu pas. Maar jeetje. Hoe kan een mobiel abonnement nou te oud zijn voor Compleet? De mijne heb ik nu een jaar of 9 en ben iets meer dan 2 jaar Compleet. Toen was ie dus al een jaar of 7 "oud". Een beetje een zwam-verhaal lijkt mij.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Ceth,

Wat een bijzonder vervelende situatie is deze nieuwe aanvraag geworden. Mijn oprechte excuses hiervoor, dit had nooit zo mogen lopen. Er is in meerdere gevallen verkeerde informatie gegeven met grote gevolgen. Ik sta er van te kijken dat er zelfs een geheel nieuw abonnement is aangevraagd, dit mag gewoon niet.

Ik ga mijn best doen duidelijkheid te krijgen en een goede oplossing te vinden. Hiervoor heb ik wel een aantal gegevens nodig. Kun je reageren op het privébericht dat ik heb gestuurd? Zodra ik jouw gegevens heb kom ik hier zo snel mogelijk op terug.

@ Peter G,

duidelijk verhaal; waarom u wel en ik niet,
Dank voor uw steun

Ik heb net gezien dat Jordan, Webcare mw, ook heeft gereageerd, en ook zijn excuus heeft aangeboden

@ Jordan

Fijn dat u hebt gereageerd, en uw excuus heeft aangeboden.

Hopelijk komt er nu een goede en juiste oplossing

Ik ga in mij PB kijken en antwoord geven.

MVG

Ceth

Reputatie 2
Badge
PeterG schreef op 2 dec '15 om 17:50u
Ik kom hier nu pas. Maar jeetje. Hoe kan een mobiel abonnement nou te oud zijn voor Compleet? De mijne heb ik nu een jaar of 9 en ben iets meer dan 2 jaar Compleet. Toen was ie dus al een jaar of 7 "oud". Een beetje een zwam-verhaal lijkt mij.

Zoals ik de voorwaarden lees is het geen zwamverhaal. Maar wat ik er uit op maak is dat je wel KPN compleet kunt krijgen met een ouder mobiel abonnement echter heb je niet de voordelen op dat abonnement zoals 5 euro korting en verdubbeling van minuten en data. Wel krijg je de extra zenders en films vlgens top pakket of HBO gratis en kun je gratis onderling bellen.

Dus Peter als jij die andere voordelen wel hebt op dat oude abonnement ,  dan hoop ik dat je nu geen slapende honden wakker hebt gemaakt.

Blijft een feit dat meneer niet aardig en fair is behandeld.

Beste mede forum leden

Nee, KPN vond mijn abo te oud.... ( 2006) ....

Jordan heeft z'n best gedaan, maar het was tegen dovemans oren gericht

Ik heb het anders opgelost, en ben duurder uit, en mijn oude abo kwijt....
Ik vind het het niet netjes van KPN

om een trouwe klant zo in de kou laten staan, en zo min of meer dwingen om zijn oude, goedkope abo

op te zeggen.

Dit zou bij " Radar" gegarandeerd een koude douche opleveren.

Ik overweeg  ook nog steeds  om hun aan te schrijven. Dit klopt gewoon niet, mede omdat het niet op de site staat v.a. welk jaar het oude abo wél geldt...mede omdat het mij is toegezegd, mede omdat ik getekend hebt voor een contract, waarvan ik niet wist, dat ik tekende vóór een contract...

Dit verdient geen schoonheidsprijs, Jordan heeft zijn excuus aangeboden, maar de 'hogere legerleiding laat het ( zoals gebruikelijk) het afweten...

Iedereen die mij gesteund heeft:  Bedankt !!!

MVG

Ceth

Beste forum leden

Het verhaal is nog niet ten einde....

Vandaag kreeg ik een mail op mijn mob. ' u komt niet in aanmerking voor KPN compleet' ???

0800.0105 gebeld...dat klopt meneer...u krijgt geen dub.data dan moet u nóg een extra iets hebben als een vast tst...

Oh... volgens mij is dat mij verteld.... Nee hoor....

U heeft met ons gebeld ? 'Nee, mevr. met 020.2626253... en later nog met 0800.0402 omdat ik iets wilde weten over een kpn winkel.

Dame: dat nr ken ik niet...

Maar ik heb een andere vraag....Die snelle meneer die ik aan de lijn kreeg, zei dat ik de verlening v.h. oude abo gerust kon doen, omdat het contract zo zou blijven als ik het nu afsloot... Dus verandering v.h. contract, dus geen prijs verhoging....

Ik kijk de de voorwaarden na, en inderdaad, niet dus. Dat  wordt dus wél per jaar 'aangepast'  mbv de inflatie, ja ja.

Nou snap ik waarom kpn zo graag van mijn oude abo af wilde.... Ik betaalde al jaren hetzelfde basis tarief ....

Waar is de oude vertrouwde KPN.... die je gewoon kon vertrouwen  op zijn woord; wat naief ben ik....

Ik zit mijn tijd wel uit....  maar dit was eens  maar nooit meer...

Reputatie 7
Badge +30
Maar, welke abonnementen heb je nu dan?
Reputatie 3
Badge +2
Je bedoelde natuurlijk 020 0800 -2626253; Lekkere helpdesker als je dat niet opmerkt.

KPNCompleet ben je, als je naast een (recent...) mobiel abo ook nog:

-óf vast internet
-óf een (vast) Alles-in-een pakket (combinatie van internet, telefoon, en interactieve televisie)

...hebt.

Pas dan krijg je voordelen. Trouw wordt óók pas beloond wanneer je "Compleet" bent.

Trouwens alleen vaste telefoonlijn /uitsluiting ervan zie ik er niet zo snel tussen staan, wel staan er een generalistische, ronkende alsmede asteriskloze "Hoe meer je hebt, hoe meer je krijgt" en "Combineer mobiel met _producten_ voor thuis."

Als je dus alleen maar een tweede mobiel met abo wil, laat je dat oude abo lekker doorlopen en sluit uit principe die tweede bij de concullega af; dat of een knap telefonisch aanbod en een vette bos bloemen.

ps We zijn denkelijk een beetje misleid doordat je in je startpost aangaf dat je het standaardpakket had genomen; een beetje "forumgedeformeerde" denkt dan dat je een "Alles-in een Standaard pakket" hebt. niet dus, xqc voor het misverstand.

pps dat van de inflatiecorrectie is al enige jaren gaande, ook voor je huidige abo.

Beste forum leden;

Sorry als het verwarrend is, maar dat kan ik ook niets aan doen.

Ik had al sinds 2oo6 een mob.abo met een vast  basis tarief en en flexibel bel tarief, maw ik betaal al jaren en jaren € 10,00 en dan een paar centen voor 't bellen. Geen internet .

Dat contract kon niet door kpn worden opgezegd en niet worden verhoogd. In 1e instantie kon ik dan daarnaast een nw. abo krijgen voor mijn nw smartphone, en echt een internet standaard, 5 gb/ 200 bel min. Dan zou ik een in aanmerking komen voor KPN compleet.

Dat is mij meermaals gezegd , en ook per mail bevestigd.

Doordat ik later nogmaals belde voor meer info, zei de dame, nee... dat kan niet hoor....uw abo is te oud ( staat nergens op de pagina met tarieven, maar wel verstopt ergens in de voorwaarden als je goed zoekt...)

Toen heb ik met die dame afgesproken, dat de afspraak niet door zou gaan, en dat ik terug zou bellen, als ik meer info had vergaard, voor een ander abo.

Toen de simkaart werd gebracht, moest ik tekenen voor ontvangst. NIET is gezegd, dat ik óók tekende voor een contract.  ( en m'n oren zijn nog super )

Immers, met de MW van de afd. compleet had ik afgesproken, omdat ik niet in aanmerking zou komen voor kpn compleet, ik dus een andere oplossing zou moeten kiezen.

Uiteindelijk heb ik het oude abo niet beeindigd, maar nadat ik een paar dagen later met een andere medewerker sprak,  zei hij: "als u het oude abo 'verlengd'  voor een bel basis 100 min. bellen ad     € 13.50 dan krijgt u op deze én het nw abo (standaard Internet 5gb/200 min bellen- € 25) € 5 korting. ( ik wilde v.h. gezeur af zijn, en heb dit genomen)

Hij zei met geen woord, dat de prijzen van beide abonnementen jaarlijks worden verhoogd, sterker nog ik heb er expliciet naar gevraagd.

Dat vond ik het mooie van 't oude abo.

Dat dit inmiddels is veranderd, dat wist ik echt niet, maar netjes vind ik dit niet.

Ik wist ook niet, dat je verschillende soorten kpn compleet had. met 2 mob. abo's heb je een  gedeeltelijke kpn compleet, heb je een vast nr, dan ben je nog 'meer compleet' ( hoe verzinnen ze 't) ( zo legde de MW het ook uit /kan er ook niets aan doen...)

Daar lig ik niet zo wakker van; ik stook geen 10 gb weg p/m. Wat moet ik er mee, maar 't is me wel gezegd in 1 v.d. gesprekken dat ik óók een verdubbeling v.d. data zou krijgen.... misschien in hun enthousiasme, het zijn meestal jonge mensen, maar dan toch.

Toen ik dit later nalas, bleek 't inderdaad niet zo te zijn... máár... 't is wél gezegd....

En nogmaals, het is mijn 1e smartphone abo. Inmiddels kan ik zelf wel daar gaan werken, denk wel dat ik het anders doe.

Zeker als ik zou merken, dat het iemand is die nog nooit een smartphone abo heeft gehad, wat ik ook meermaals heb aangegeven....

Met een trouwe klant bedoel ik, ik ben al vele jaren klant van kpn, vast ( sinds een jaar tel. bij xs4all/dochter van kpn) en mobiel.

En omdat ik al bijna 10 jr een mob. abo heb, ben je dan trouw of niet..., kom je niet in aanmerking voor kpn compleet, maar pas v.a. 2013. Van dat argument wordt ik een beetje moe van. Dus maw je  wordt gestraft als je te lang een goed abo hebt.....

maw vaak switchen is goedkoper..

@  Panbrood 1 : het is echt 020 etc. staat op de site sim only tarieven, als je oo de knop drukt 'Als een klant van kpn' daar staat dat nr.

https://mobiel.kpn.com/sim-only/vooral-internet-standaard/2-jaar#

Iets duidelijker  ...?...

MVG Ceth

Reageer