Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

KPN Compleet.... Niet voor Senioren!

Reputatie 1
Ik heb KPN Internet, TV en Telefonie. Kan je met korting mobiel Sim Only kopen. En dan krijg je korting. Leuk hoor, maar wat heb ik aan 2GB en 400 minuten? Wij zijn 70 plus, en daar komen er steeds meer van, momenteel kom ik rond met 1 GB en dat is Internet, Bellen en SMS! KPN biedt duidelijk alleen pakketten voor jongeren. Veel internetten en bellen dus. Voor mij, evenals vele ouderen, is daardoor die 5,00 korting helemaal niet aantrekkelijk! Kom op KPN, dat moet beter kunnen. 1,5GB en 200 minuten/SMS is zat voor ons! Kan dan misschien wel voor 10,--????
Hans M. Roeper

10 Reacties

Reputatie 6
Badge +12
hallo @hmroep
Ik ben ook 70 plus, maar die 2 Gb zijn zomaar op als je wat internet doet.
Mocht je helemaal niet op internet zitten dan is het eerste pakket voor €8,50 met 300 belminuten beter geschikt toch?
Die €8,50 is gebaseerd op de prijs met KPN-kompleetkorting
Reputatie 1
Tja, de ene 70 plusser is de andere niet. Wij zitten thuis veel op Wifi. Alleen voor onderweg internet als we onverwacht iets op moeten zoeken, of een bericht beantwoorden. Laten we zeggen dat max 50% van de 70 plussers zat hebben aan 1 à 1,5 GB. Waarom van géén internet meteen naar 2GB? En dan.... 400 minuten bellen en sms... 99% van onze telefoontjes doen wij thuis, via wifi internet. Geen belminuten nodig dus....
Vele andere aanbieders hebben pakketten met 1 GB, maar daar krijg ik bij KPN geen korting. Ik zit nu bij Hollands Nieuwe. Mijn pakket was 1 GB (10,--) met alles er in, internet, bellen en SMS. Nu kan ik kiezen voor een nieuw abonnement, 1Gb voor 7,-- of 2 GB voor 10,--. 3 keer raden waar ik nu voor kies. 🤑
Reputatie 6
Badge +12
Ik begrijp het @hmroep
Helaas kan ik verder niets voor je betekenen ik ben ook gewoon klant van KPN.
Ik begrijp dat je al een abonnement hebt afgesloten bij Hollands Nieuwe.
Natuurlijk moet je doen wat voor jouw het beste is/uitkomt. 🐈
Reputatie 1
Dat snapte ik al. Maar dat 1 (U) 70 plusser makkelijk 2 GB wegwerkt, zegt niet dat dat de norm is.
Door het aanbod van KPN Compleet ben ik op onderzoek gegaan. Kwam ik ook achter de aanbieding van HN (Vodafone). Ik kan daar dus verlengen/ABB aanpassen, of over naar KPN Compleet. Ik hoop dus dat ze bij KPN wakker worden.
😉 😎
Reputatie 6
Badge +9
hmroep schreef:

Dat snapte ik al. Maar dat 1 (U) 70 plusser makkelijk 2 GB wegwerkt, zegt niet dat dat de norm is.
Door het aanbod van KPN Compleet ben ik op onderzoek gegaan. Kwam ik ook achter de aanbieding van HN (Vodafone). Ik kan daar dus verlengen/ABB aanpassen, of over naar KPN Compleet. Ik hoop dus dat ze bij KPN wakker worden.
😉 😎

Voor zover ik weet heeft KPN gewoon pakket met 1GB hoor? Ja ze worden verdubbeld maar daar ga je in de portemonnee niks van voelen. Deze pakketten zijn op gemiddelden afgesteld, en dat is vaak minimaal 1GB en max 50GB. Helaas kan niet ieder bedrijf het naar alle persoonlijke wensen het iedereen naar de zin maken, er moeten concessies worden gedaan. Er zijn ook voldoende third party partijen die minder data en belminuten aanbieden voor de iets oudere doelgroepen. Anderen zijn het niet eens met de keuze van de zenderpakketten bij compleet, daar kan ook niet echt iets aan gedaan worden 😉.

Maar ik snap het punt en misschien kan er een marktonderzoek gestart worden om te kijken of onder bepaalde doelgroepen lagere bundels kunnen worden aangeboden. Maar voor nu is er niks aan te veranderen helaas.
Reputatie 1
ChrisWissink, pakket met 1GB zie ik nergens staan. wel 300 minuten bellen/SMS (ZOnder Inetrnet!). Er wordt dus wel rekening gehouden met mensen die alléén "weinig" bellen en SMS'en.
Dan kunnen ze toch net zo goed daar 1GB internet aan toevoegen?

Waar een wil is is een weg zou ik zo zeggen. Als ik een winkeltje zou beginnen, dan zou ik de klant zelf laten kiezen (zoals vroeger) hoeveel internet en hoeveel bellen ze willen combineren. Makkelijker kan ik het niet maken... 😂 😁
Reputatie 6
Badge +9
Hoi @hmroep
Als je compleet op ''nee'' zet is er inderdaad een 1GB bundel. Maar zoals ik aangaf wordt het gratis en voor niets verdubbeld naar 2GB, dus ik zie dan het probleem niet zo. Als het nou heel vele malen duurder was oke.

Wat betreft het winkeltje, ook daarin geldt vraag is aanbod. Ik ga geen V&D beginnen waarvan 90% niet eens verkocht wordt, terwijl ik wel de meest gevraagde artikelen in mijn winkel kan aanbieden, ook daarin geldt wikken en wegen.
Maar ik snap je punt compleet en misschien kan KPN de basis iets aanpassen, dus 150 belminuten en 500MB data. Wat na verdubbeling door compleet dan 300 belminuten en 1GB data gaat worden. Maar ook daar is marktwerking een ding. Als maar 5 mensen dit willen en de rest wil zonder data gaan we daar weer een discussie over krijgen. 😉
Reputatie 1
Dus eigenlijk is KPN Sinterklaas!
Want als je nog geen klant bent betaal je dus voor 2GB €. 22,30... Oh nee, dat is dan weer met onbeperkt bellen.... Dat is verwarring scheppen in de hoop dat klanten door de bomen het bos niet meer zien. KPN probeert dus de slimste te zijn. Akelige gewoonte!
Ik hoef niet terecht gewezen te worden. Ik hoopte, door hier iets te posten, dat KPN zou reageren. Maar aangezien dat niet gebeurt stap ik ook weer op uit dit forum.
Weer zo'n akelige gewoonte, klanten contact beperken door dat alleen telefonisch of via (ouderwetse brief) beschikbaar te stellen. Internetbedrijf noemen ze dat, weten niet eens dat er mail is voor fatsoenlijk contact. Maar ja, dan moet je weer mensen hebben om te reageren, en dat kost geld.
Einde discussie.
Reputatie 6
Niet alleen voor ouderen is het aanbod van KPN minder interessant, ook voor gezinnen is dat al snel het geval.
Wij zijn een gezin van vijf personen en betalen momenteel een kleine €20,- per maand voor twee T-Mobile abonnementen.
1) €17,49 voor onbeperkt bellen/smsen met 120 min EU en 5GB data.
2) €1,05 voor 50 minuten bellen, 100 smsjes en 0GB data.
Daarnaast drie keer prepaid. Het grote voordeel van T-Mobile is dat we ook met die prepaids onderling gratis bellen en daar is het ons om te doen.
Bij KPN zouden we minimaal €56,- per maand kwijt zijn waarbij de KPN Compleet korting al verwerkt is.
1) €22,- voor onbeperkt bellen/smsen en 4GB data.
2) 4x€8,50 = €34,- voor vier keer het kleinst mogelijke abonnement.
Dat is per maand dus bijna €37,50 meer dan bij T-Mobile.
Reputatie 1
Wat mij een beetje stoort aan deze discussie is, dat de heer hmroep blijkbaar denkt te weten wat de norm is van dataverbruik bij 70 plussers. Zelf hoor ik ook bij deze groep en ik vind het heerlijk om ruim in de megabytes te zitten. Zo kan je tijdens een ochtendwandeling zonder problemen luisteren naar podcasts of audiobooks en hoef je niet bang te zijn voor het overschrijden van je bundeltje.

Reageer