Beantwoord

KPN compleet overzetten en Wifi bereik

  • 17 October 2019
  • 3 reacties
  • 68 keer bekeken

Ik ben al een paar weken bezig om het Thuisabonnement in mijn KPN compleet te laten veranderen naar mijn nieuwe adres. Als ik hierover bel met de klantenservice word ik wederom verwezen naar de Mijn KPN omgeving. Hierin is het voor mij echter onmogelijk om deze wijziging zelf te doen. Graag zou ik willen dat KPN dit in orde maakt zodat ik ook gebruik kan maken van dit voordeel.

Daarnaast zojuist maar voor het hele bedrag draadloze Wifi versterkers gekocht, omdat de service hierin ook nogal tekort schiet. Al enkele malen gebeld en ook via 'Mijn KPN' geprobeerd om het Wifi bereik op niveau te krijgen. Erg frustrerend als er wordt geadverteerd met berichten dat Wifi overal in huis een goed bereik heeft, maar vervolgens kun je het zelf uitzoeken.

 

Ik hoop snel antwoord te krijgen. 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 24 October 2019, 14:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Tom, welkom op het forum! Begrijp ik het goed dat je verhuisd bent en je abonnement nu ook wilt verhuizen? Of is dat al wel gedaan en gaat het om het factuuradres? Zo ja, zou je dan even in je profiel (bij persoonlijke opmerking) je oude postcode en huisnummer willen vermelden? Dan ga ik hiermee aan de slag. 

 

Wat wifi betreft, daar helpen we je graag mee. Als we er met de standaardtips niet uitkomen, dan is de Wifi Tuner een goed vervolg. Die doe je bij voorkeur op een mobiel apparaat zodat je kunt rondlopen om te kijken waar de wifi goed en slecht is. Afhankelijk van de resultaten kan het zijn dat er een wifimonteur kan komen, of dat er Wifi Versterkers beschikbaar zijn.

Als ik in Mijn KPN kijk is mijn mobiel nummer nog gekoppeld met het Thuis abonnement van mijn moeder. Onlangs ben ik dus verhuisd en wil ik mijn mobiel nummer/abonnement koppelen met dit thuis abonnement. Ik kan dit zelf niet aanpassen in Mijn KPN voor zover ik kan zien. 

Daarnaast heeft mijn vriendin ook een mobiel abonnement afgesloten, maar hier zien we het voordeel ook nog niet terug in dubbele MB's of iets dergelijks.

 

Ik ben ook nog benieuwd of we gecompenseerd worden voor de aanschaf van de dure Wifi versterkers. Er is ons namelijk beloofd dat we overal in huis optimaal gebruik konden maken van Wifi.

Ik snap dat het handig is voor jullie als we zelf aan de slag gaan om de Wifi te versterken, maar gezien de abonnementen die we nu via KPN hebben lopen zou ik het niet meer dan normaal vinden als er gewoon een monteur gestuurd wordt. Nu wordt vooral ons geduld getest i.p.v. de Wifi.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Duidelijk, dank je!

 

De volgorde van stappen is dan 

  1. controleren of het abonnements- en factuuradres kloppen
  2. eventueel aanpassen van dit adres
  3. Compleet opnieuw aanvragen

 

Voor stap 1 en 2, als je inlogt op je eigen [url=https://account.kpn.com]MijnKPN[/url], wat zie je daar staan aan adres? Dit check je via Producten (bovenaan) en dan het mobiel abonnement. Vervolgens kies je in de linkerkolom voor persoons- en betalingsgegevens. Daar zie je dan twee keer je adres. De bovenste is het contractantadres, de onderste het factuuradres. Beide van deze moeten overeenkomen. Als hier nog niet je nieuwe adres staat kun je het hier ook wijzigen.

 

Vervolgens kun je [url=https://www.kpn.com/compleet/aanmelden.htm]hier aanmelden[/url] voor Compleet. Daar kun je dan ook gelijk het nummer van je vriendin (mits haar adressen ook overeenkomen met de jouwe) aanmelden. Verwerken duurt vervolgens een dag of twee, waarna de voordelen actief zijn.