KPN (In(Compleet)), wat een prutserij weer van KPN...

• 27 augustus 2015
  • 5 reacties
  • 556 keer bekeken

Omdat de kwaliteit en prijs/prestatie van KPN uiteindelijk best goed zijn, ben ik al jaren klant bij KPN. Mijn ervaring met KPN echter is dat er altijd wel iets (goed) fout gaat als je met KPN in zee gaat of er een andere of nieuwe dienst afsluit. 

Om diverse redenen overgestapt naar KPN-alles-in-1. Dus Internet, TV en bellen. We hebben al diverse mobiele abonnementen en de voordelen van KPN Compleet vind ik erg de moeite waard. Is dus 1 van de redenen om over te stappen. 

Goed, aangevraagd via de site. Ik krijg 2 bevestigingsmails met verschillende informatie/gegegevens in die mail. Er wordt een datum genoemd waarop de aansluiting geactiveerd wordt en er wordt een pakket opgestuurd.

Met angst en beven zie ik de activatiedatum tegemoet 😉. Ik ga er maar vanuit dat we na die datum minstens een week zonder TV, telefoon en internet zitten. Maar.......eerlijk is eerlijk. Op de overeengekomen datum wordt de aansluiting geactiveerd en alles werkt gewoon! Internet werkt, telefoon werkt met het juiste telefoonnummer en TV werkt. Compliment voor KPN! Nog nooit eerder meegemaakt.  Nu nog even afwachten totdat KPN Compleet geactiveerd wordt. Dat kan even duren, begrijp ik, maar ik heb best geduld.

Het blijft mij te lang stil. Dus gisteren toch maar weer eens de klantenservice gebeld. Medewerkster ziet dat er inderdaad iets niet goed gegaan is. "...ze gaat even overleggen met een andere afdeling...". Ik word in de wacht gezet en krijg vreselijke muziek te horen in erbarmelijke kwaliteit (over de muziekkeuze valt te twisten, maar de geluidskwaliteit kan anno 2015 toch veel beter?).

Na ruim 15 minuten wachten heb ik de verbinding maar verbroken. KPN belt niet terug, stuurt geen mail of sms of wat dan ook.

Ik ben dat gezeik elke keer zo zat. Moet ik vandaag weer een hele strijd gaan voeren met KPN in de hoop dat ze misschien er toch nog in slagen ooit dat KPN Compleet te activeren. KPN krijgt weer een dikke onvoldoende van mij.....

5 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Wiend,

Ontzettend vervelend dat de aanvraag voor Compleet niet goed gaat! Heb je gisteren nog ruzie gehad met onze klantenservice? Als ik nog iets voor je kan doen, stuur je me dan je postcode + huisnummer, naam contractant en bijbehorende 06-nummers in een privébericht? Dan ga ik eens kijken waar het misgaat en hoe ik het voor je op kan lossen. 
;)

Tecnhich werkt het allemaal hoor. Internet, Tv en bellen werken, dus dat is het probleem niet. 

Alleen laat KPN administratief weer de nodige steken vallen. En moet je als klant zelf weer aktie ondernemen voordat e.e.a. geregeld wordt. 

Reputatie 7
 schreef:
Maar nu mijn probleem nog met hele KPN systeem effe oplossen hier. Mijn Pioneer VSX922 heeft geen radio ontvangst. En radio ontvangst via de TV vind ik niks.  cheerzzzz

De ouderwetse manier van analoge FM radio-ontvangst via een coax-kabel in een tuner/versterker gaat bij KPN niet werken (dat is ook zó vorige eeuw :manwink:).

De KPN iTV-ontvanger heeft aansluitingen voor audio-uit en een optische TOSLink. Als je op één van twee je versterker aansluit krijg je radio in "digitale kwaliteit", zonder dat je daarvoor je TV hoeft aan te zetten. De TOSLink-aansluiting heeft als extra voordeel dat DD5.1 (bij een aantal HD-zenders, zoals 704-710 (664-670 als je glavezel hebt)) wordt doorgegeven. Ik heb 't op die laatste manier aangesloten en ben helemaal tevreden.

Om snel om te schakelen heeft je AB een knop voor TV en ééntje voor Radio (laatst gekozen kanaal van beiden wordt onthouden), maar je kunt ook gewoon het betreffende kanaalnummer intoetsen.

Pfffffff.

Na mijn laatste kontakt met KPN (kwartier in de wacht toen verbinding verbroken) is er blijkbaar toch iets gebeurd.... Ik kreeg mijn Spotify activitiecode.

En toen werd het weer stil.

En toen heb ik een paar dagen later maar weer KPN gebeld. 

En toen bleek dat er weer iets fout gegaan was; KPN Compleet was niet aangemeld/aangevraagd, maar de medewerker zou het meteen in orde maken. 

En toen kreeg ik gisteren inderdaad de mail dat KPN Compleet aangemeld is en dat het tot 5 werkdagen kan duren voordat de voordelen ingaan. En ook dat de voordelen bij een internetabonnement ingaan zogauw de installatie voltooid is. En dat is twee weken geleden al gebeurt. Moet ik nou vijf dagen wachten of zouden de voordelen al ingegaan moeten zijn?

Vandaag natuurlijk weer niets gebeurd. Extra TV-pakket werkt nog niet. MB's zijn nog niet verdubbeld enz.

Je zou zeggen dat KPN alles op alles zet om een klant waar dit fout gegaan is, te helpen. En het vandaag in orde zou maken. Maar het zal wat tot maandagavond 23.59 uur duren voordat het eindelijk geregeld is. Is net binnen 5 werkdagen. Die stomme k*tklanten wachten toch wel. 

Als ik nou gewoon geen zin heb om mijn factuur volledig te betalen, ook al zijn we dat overeengekomen. Wat doet KPN dan?

Reageer