Beantwoord

KPN komt beloofde korting niet na

  • 11 February 2020
  • 13 reacties
  • 354 keer bekeken

Badge

Ik ben sinds Augustus 2019 overgestapt naar KPN. Nu een half jaar later en tig telefoontjes zijn storingen opgelost maar beloofde pakket kortingen nog steeds niet.

De reden van overstappen ging mij om de combinatie kortingen van Telfort /KPN.  Dit zou hetzelfde bedrijf zijn/worden.  Mooi niet dus! Ze sturen me van Telfort naar kpn en Viseversa.

Jammer dat alles via mondelinge telefonische bestelling ging. Alle beloftes die ze maakte staan niet zwart op wit. Dit is wel een les voor de volgende keer. In Januari is weer beloofd dat het recht gezet zou worden. Maar nu Februari … mooi niets  😖.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 24 February 2020, 11:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Al in gebruik, welkom hier. 

Ik lees dat je kortingen zou krijgen, alleen zijn deze nog nooit in orde gemaakt. Over welke kortingen hebben we het dan? Want ik lees iets over het combineren van Telfort en KPN producten? Bedoel je dat Telfort Compleet nog niet actief is? Ik ben in ieder geval benieuwd wat je beloofd was. Dan ga ik kijken of ik dat terug kan vinden en of ik daar iets in kan betekenen. 

Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt zodat ik mee kan kijken. 

Badge

Beste Bart_Z dank je voor reageren , hopelijk heb ik voldoende info verstrekt met onder staande;

Medio Augustus kon ik nog profiteren van een actie die nog een week zou gelden.

Hierin het telefoon gesprek is besproken dat het Telfort mobiel abonnement en Telfort mail (voormalig 12move.nl) opgenomen zou worden. Want Telfort en KPN konden wat dat betreft “samen vloeien”.

De Telfort mail zou ik gratis krijgen zodra er een combinatie gemaakt word met Telfort thuis, was dikwijls de aanbieding. 

Dit zou mij €5,- op mobiel korting geven en €4,- korting op de mail , met de toemalige overstap actie naar KPN compleet. (plus pakket en programma opnemen zaten erbij).

Er is een spelfout in mijn naam gemaakt in het telefonisch oversluiten, om dit te corrigeren zou alles opnieuw moeten waarbij ik voorbij de “Äctie datum” kwam.  Mijn bezordheid over dit feit is door de KPN telefonist ontnomen door aan te geven dat het geen problemen meer op zou leveren omdat alles in het systeem staat.

Een lang verhaal…..maar geen van die kortingen zijn doorgevoerd tot nu toe.

“Het systeem heeft daar geen herrinnering aan”…..Hmm waar heb ik dat eerder gehoord?

Groet, Michel.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat je overgekomen bent vanuit Ziggo naar ons. Dat klopt toch? Sindsdien zou je dus Telfort Compleet worden? Welke diensten heb je dan nog bij Telfort? Want ik snap die van mail bij Telfort niet helemaal. Dat heeft Telfort niet. Je kan dan daar toch geen diensten meer hebben? Want ik zie namelijk een abonnement voor Thuis en een Mobiel bij ons, dat is jouw Telfort mobiel die sinds kort over is. Want verder zie ik wel dat je Compleet bent. 

Badge

Klopt ik ben van Ziggo naar KPN gegaan.

Daarom heb ik destijds gevraagd of ik mijn Telfort zaken kon meenemen en integreren.

Telfort zaken meenemen naar KPN compleet tijdens de overstap van Ziggo, was de opzet.

Ik had Telfort simOnly en Telfort webmail, alleen de simOnly is onlangs overgezet naar KPN.

Telfort heeft vroeger 12move.nl overgenomen, dit was gratis maar op een gegeven moment moest er bij Telfort voor worden betaald. Dit kon weer gratis worden zodra ik een compleet pakket ging afnemen. Dus die webmail is er nog steeds.

Echter is mijn Telfort-KPN verhaal nog niet compleet, zoals je begrijpt.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb eens even zitten googlen. En volgens mij kan dat helemaal niet, Telfort email adressen overnemen naar KPN. Er zijn meer mensen die dat willen lees ik hier en daar, maar het kan niet. Straks als Telfort word opgeslokt door KPN, dan gebeurt het automatisch. Maar tot die tijd kan het niet.

https://forum.kpn.com/e-mail-10/behoud-telfort-mailadres-bij-overstap-naar-kpn-476718

https://forum.telfort.nl/e-mail-310/e-mail-behouden-bij-overstap-naar-kpn-glasvezel-85235

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb hem nu duidelijk. Je hebt nog een e-mail only bij Telfort a 4 euro per maand. Deze kun je helaas niet gebruiken om Telfort Compleet te worden. Ik begrijp dat zoiets wel gezegd is. Zeker omdat je ook geïnformeerd bent dat Telfort en KPN straks samengaan. Als dat gebeurt, later dit jaar, dan kunnen de adressen inderdaad onder jouw KPN aansluiting gekoppeld worden. 

Wat ik nu geregeld heb via Telfort is dat er een half jaar van de kosten van de e-mailonly vergoed zijn. Deze ontvang je binnen 10 dagen terug op jouw rekening. zo betaal je er eerst toch niet voor. 

Badge

Dit vind ik magnefiek Bart_Z !

Ik heb inmiddels een mailtje gehad over deze “coulance” , en ben blij gehoord te zijn.

Dank je wel voor jouw inzet, het geeft me wel weer vertrouwen in KPN .

You 'r the right man on the right place:wink: .

Ook bedank ik Nick83 voor zijn info, blijkbaar zijn er meer mensen die stuiten op onduidelijkheden.

Ik leg me neer bij de richtlijnen en regels die er nu zijn, en wacht af tot Telfort en KPN samen Zijn.

 

Even voor de zorgvuldige lezers op dit forum;

Mijn €5,- korting op mobiel is nog niet geregeld ,maar daar ga ik nog een telefoontje (of 2) aan wagen.

Ik heb een pdf met contract van 28-08-2019 waar het op “papier” staat.

Heb wel weer het vertrouwen dat daar naar gekeken gaat worden. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Blij om te lezen. Zo hebben we het mooi opgelost. Ben ik ook blij om. 

En dan mis je nog de korting? Die is wel aangevraagd? Want dan wordt dat de eerste van de volgende maand actief. 

Badge

Jep wel aangevraagd op 28-08-2019 maar het kon wel 8weken duren. Vraag me niet waarom.

Als het dan nog niet was doorgevoerd moest ik nog eens aanvragen….dat dus weer gedaan.

In Januari zou het dan toch echt gebeuren…..Februari zou het gewijzigd zijn.

Jaa , toen werd het van Telfort mobiel in eens KPN mobiel, mooi man.

Maar geen korting.

Eerlijk gezegd Bart_Z , heb ik deze week nog niet gebeld. (carnaval trok me meer)

Bedankt dat je er naar informeerd:thumbsup_tone3: .

Ik heb jouw link bekeken, die leid me naar Telfort compleet, dat is niet wat ik had besteld.

Mijn Telfort mobiel zou KPN mobiel worden met €5,- korting en gratis Plupakket.

effijn…...word vervolgd:footprints:

Badge

Even weer gebeld met KPN service, er is een ticket aangemaakt, volgende week wordt er naar gekeken.

Aanvraag is :  abonnement volgens overeenkomst compleet maken en compensatie voor niet ontvangen kortingen.

Effe wachten nog :zzz::relieved:

Badge

Vandaag telefonisch contact gehad met  KPN medewerker, hij suggereerde dat ik vragen had over KPN Hussel ?! Ik dacht; daar gaan we weer met de fijne communicatie.

Volgens hem krijg ik niet de korting op mobiel omdat ik van Telfort kom, ondanks dat het nu is overgezet naar KPN.  Ik kan wel mijn abonnement opzeggen en een duurder KPN-mobiel aanvragen,  haha.

Met andere woorden De telefonische verkoopster van KPN heeft mij  vorig jaar gewoon  snel over de streep getrokken met de smoes dat het 8 weken ging duren.  De korting zou dan van huidige Telfort mobiel afgaan.

Jaa, schaamteloos gebakken lucht verkopen…….het staat in de kleine letters van de algemene voorwaarden dat  bijna alle dochter ondernemingen van KPN zijn uitgesloten van KPN Compleet.

Maar ja, dat weet ik nu, en jullie ook:wink:

Ik ga voortaan wel vragen de mondelinge afspraken volledig op papier te krijgen.

“Praatjes vullen geen gaatjes” zei mijn opa altijd.

Badge +19

Jij hebt je les wel geleerd denk ik haha. Je moet gewoon nooit overstappen joh. Het is een hoop gedoe voor die paar centen.  

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel flink balen. Had niet mogen gebeuren, excuses. Maar nog even voor mijn duidelijkheid. Welke producten heb je nu bij KPN en welke bij Telfort? Want dan ga ik eens kijken welke mogelijkheden tot voordeel er nog zijn? Want klopt het dat je Telfort Thuis hebt en mobiel bij KPN? Want dan kan je wel Telfort Compleet worden zoals ik eerder al stuurde.