KPN modem, komt er een monteur voor de installatie?

• 26 september 2015
  • 3 reacties
  • 287 keer bekeken

Goededag , Is het een eis van KPN om het Modem (kpn compleet) in de meterkast te monteren? Zit nu bij Tele2 , en daar hoeft het niet.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Mvrgr. Michel.

Admin: onderwerp aangevuld i.v.m. vindbaarheid. 

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Nee. Het is aanbevolen om deze zo dicht mogelijk bij het IS/RA of FTU(?) te plaatsen.

Alle afstand is snelheid verlies. Zelf heb ik de V10 zo'n 10 meter verder dan het IS/RA, en er is zo goed als geen verschil met als ik hem naast het IS/RA aansluit met een korte kabel.
Wel heb ik gezorgd dat ik een goede (kwalitiet) kabel heb.

Tele2 gebruikt voorzover ik weet dezelfde aansluiting dus je kan naar mijn idee gewoon het modem omwisselen voor een KPN Modem.

Robin
Ok, Top. bedankt voor het antwoord.

mvrgr. Michel.

RobinFlikkema schreef op 26 sep '15 om 16:44u

Hoi,

Nee. Het is aanbevolen om deze zo dicht mogelijk bij het IS/RA of FTU(?) te plaatsen.

Alle afstand is snelheid verlies. Zelf heb ik de V10 zo'n 10 meter verder dan het IS/RA, en er is zo goed als geen verschil met als ik hem naast het IS/RA aansluit met een korte kabel.
Wel heb ik gezorgd dat ik een goede (kwalitiet) kabel heb.

Tele2 gebruikt voorzover ik weet dezelfde aansluiting dus je kan naar mijn idee gewoon het modem omwisselen voor een KPN Modem.

Robin

[/quote]
[/quote]
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Michel, 

Mag ik je verwelkomen als klant? In ieder geval welkom op het forum 🙂. Wat Robin zegt klopt helemaal. We raden het wel aan om het modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt te plaatsen, maar het is niet verplicht. Het kan je wel snelheid schelen. Of er een monteur komt, dat ligt een beetje aan de situatie. Heb je al een bestelling gedaan? Want dan kan ik het zo voor je nakijken, ook als je een nog niet gedane bestelling hebt gedaan. Laat je het me even weten? Dan help ik je graag verder. 

Met groet,

Cindy

Reageer