Beantwoord

Mailadres behouden bij overstap naar Solcon

  • 17 January 2020
  • 18 reacties
  • 394 keer bekeken

Een jaar geleden ben ik overgestapt naar jullie zusterbedrijf Solcon. De afspraak destijds was dat ik het kpn mailadres kosteloos kon behouden. Het afgelopen jaar kreeg ik ook steeds een nul factuur. Deze week heb ik een mail ontvangen dat ikĀ 7,50 per maand moet gaan betalen. Solcon klantenservirce adviseert mij contact op te nemen met KPN.

Dit heb ik gedaan met de afdeling Verhuizen en Opzeggingen. KPN geeft aan dat Solcon het moet regelen en adviseert mijĀ om weer met Solcon te bellen omdat zij het KPN mailadres moeten overnemen.

Ā 

Solcon gebeld en zij geven aan dat ik toch echt bij KPN moet zijn maar dan bij een andere afdeling.

Uiteraard heb ik hier geen zin in om constant van de ene naar de ander partij gestuurd te worden. Ā De medewerker van Solcon heeft aangegeven dat hij vandaag contact met jullie opneemt en dit regelt.

Het is absurd dat twee bedrijven (moeder en dochter) die bij elkaar in de systemen kan kijken volgens Solcon dit niet kunnen regelen en mij als klant het advies blijft geven om de andere partij te bellen ā€œdie moeten het regelenā€

Bovenstaande heb ik net geprobeerd per chat door te geven maar opeens werd de verbinding verbroken.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 23 January 2020, 15:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7

Het is absurd dat twee bedrijven (moeder en dochter) die bij elkaar in de systemen kan kijken ...

Maar dat kunnen ze helemaal niet.

Je hebt recht op gratis gebruik van jouw KPN e-mailadressen.

Bron.

Dit is echter wel onderdeel van jouw overeenkomst met Solcon en het is dan ook Solcon die dit zal moeten regelen.

Waarom ik de mail van 7,50 euro heb ontvangen is onduidelijk want beide partijen ontkennen op dit moment niet dat het gratis moet blijven maar beide zeggen dat de ander het moet regelen en vragen mij contact met de andere partij op te nemen. Dus ik wordĀ als klant gevraagd om steeds te bellen, in een wachtrij te komen en vervolgensĀ Ā iets te regelen dat intern al geregeld is alleen niet iedereen is daarvan schijnbaar op de hoogte. Eerlijk gezegd heb ik er weinig vertrouwen in dat het snel wordt geregeld het werkt langs elkaar heen.

Reputatie 7

Waarom ik de mail van 7,50 euro heb ontvangen is onduidelijk want beide partijen ontkennen op dit moment niet dat het gratis moet blijven maar beide zeggen dat de ander het moet regelen en vragen mij contact met de andere partij op te nemen.Ā 

Heb je een overeenkomst met Solcon en is daar de afspraak t.a.v. de KPN e-mailadressen in opgenomen of heb je een aparte KPN e-mail only overeenkomst met KPN waarbij KPN een korting verleent. Je ontvangt dus blijkbaar een factuur van KPN voor KPN e-mail only. Heb je dan ook een KPN klantnummer voor dat e-mail only abonnement. Zo ja, dan is er blijkbaar sprake van een aparte overeenkomst met KPN en zal KPN hier naar moeten kijken.

Ik blijf van mening dat dit zelfs dan door Solcon geregeld zou moeten worden.

Toch hoop ik dat er snel iemand van KPN zal reageren om zijn/haar licht hier over te laten schijnen.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi GBER, welkom op het forum! Wat jammer dat er verwarring is ontstaan. We hebben hier eerder een vraag over gehad. Het antwoord in dat topic is nog steeds van toepassing.Ā 

Ā 

De afspraak die wij hierover met Solcon hebben, is dat wij klanten Ć©Ć©n jaar gratis E-Mail Only geven. Dit heeft ook zo op de Solcon website gestaan. Het is op een bepaald moment door Solcon weer aangepast naar wat we nu zien: dat er niet gesproken wordt over een termijn. Dit gaat echter buiten ons om. Als je dan ook na de 12 maanden korting die vanuit ons komt aanspraak wilt maken op wat Solcon zegt, moet je dit bij Solcon zelf aankaarten. Het is dan aan hun om aanvullende creditering te verzorgen.

Ā 

Wat dan ook wil zeggen dat wij hier helaas niets mee kunnen doen en je toch echt bij Solcon moet zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Dat gaat Solcon natuurlijk nooit betalen...

@GBER In mijn ogen is hier iets gaande wat gewoon hoort bij het keiharde proces van bedrijfsovernames (M&A). En jij bent de speelbal. 1 jaar gratis email wil tussen de regels door zeggen: Zorg dat je als klant in die tijd wat anders zoekt, want na het jaar en daarna gaat een CFO van KPN zeggen: ā€˜Onze dochter maakt nauwelijks winst, wij van KPN doen het een stuk beter, mede door verkoop van extra services. Misschien moeten we ze maar helemaal opdoeken.ā€™ Misschien is er wel een onderlinge verrekenpost tussen moeder en dochter, maar heb ondertussen genoeg tactieken gezien.

Reputatie 7
Badge +9

@GBER Ik heb hier vorig jaar ook contact over gehad met zowel KPN als Solcon, en ik kreeg toen als antwoord wat @wjb hier al aangeeft. Solcon zal dus de toezegging op de eigen website moeten nakomen.

Piet.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb een correctie op wat ik vorige week schreef. Het was zo dat we een jaar gratis gaven. Dit is inmiddels aangepast naar gratis zolang je klant bent bij Solcon. Dit proces is eenĀ samenwerking tussen KPN en Solcon. Maar, als er daarin iets misgaat raden wij aan om dat via Solcon aan te geven. Die kunnen dan contact leggen met de relevante afdeling bij ons om het op te lossen.

Reputatie 7
Badge +9

@Erik_ Gaat dit ook gelden voor jullie dochterbedrijven Telfort en XS4ALL?

Piet.

Reputatie 7

@Erik_Gaat dit ook gelden voor jullie dochterbedrijven Telfort en XS4ALL?

Piet.

Bedoel je als je van Telfort of XS4ALL gaat overstappen naar Solcon?

Inderdaad hoe bedoel je dat Telfort houd hoe dan ook dit jaar op te bestaan.Ā 

Reputatie 7
Badge +9

@wjbĀ en @Galdor68 Ik bedoel dat een abonnee van KPN die nu overstapt naar XS4ALL ook zijn KPN-e-mailadressen kan behouden door middel van een gratis E-mail Only-abonnement. Net zoals nu abonnees van KPN die overstappen naar Solcon. Beide zijn immers dochterbedrijven van KPN.

Telfort is uiteraard niet meer aan de orde.

Piet.

Reputatie 7

Ik denk dat dat bij een overstap van KPN naar XS4ALL niet aangeboden zal gaan worden.

Reputatie 7
Badge +9

@wjb Toen ik vorig jaar overstapte van KPN naar XS4ALL heb ik mijn KPN-internetabonnement telefonisch gewijzigd in een E-mail Only-abonnement. Dit om mijn KPN-e-mailadressen te behouden. Ik kreeg toen van KPN het aanbod om het eerste jaar geen abonnementskosten te betalen, omdat ik naar XS4ALL overstapte.

Piet.

Solcon is net als xs4all(is/was) een zelfstandige dochter Solcon is dan eerder een schoondochter iets verder weg. Telfort is een zelfstandig merk een iets andere constructie zelfs in die constructie was en is er weinig mogelijk, ga ik nu vanTelfort naar KPN raak ik alles van Telfort kwijt zelfs in de aanloop van de migratie in de loop van dit jaar andersom zou dat zo werken. Dit betreft echt een afspraak tussen Solcon en KPN.

Ik ga er ook vanuit dat zolang er nog voor XS4ALL gekozen kan worden dit aanbodĀ niet zal komen.

Reputatie 7

@wjbToen ik vorig jaar overstapte van KPN naar XS4ALL heb ik mijn KPN-internetabonnement telefonisch gewijzigd in een E-mail Only-abonnement. Dit om mijn KPN-e-mailadressen te behouden. Ik kreeg toen van KPN het aanbod om het eerste jaar geen abonnementskosten te betalen, omdat ik naar XS4ALL overstapte.

Piet.

Snap ik, maar ik zie het niet gebeuren dat XS4ALL de (gereduceerde) kosten voor haar rekening zal gaan nemen voor een e-mail only abonnement bij KPN.

@wjbToen ik vorig jaar overstapte van KPN naar XS4ALL heb ik mijn KPN-internetabonnement telefonisch gewijzigd in een E-mail Only-abonnement. Dit om mijn KPN-e-mailadressen te behouden. Ik kreeg toen van KPN het aanbod om het eerste jaar geen abonnementskosten te betalen, omdat ik naar XS4ALL overstapte.

Piet.

Snap ik, maar ik zie het niet gebeuren dat XS4ALL de (gereduceerde) kosten voor haar rekening zal gaan nemen voor een e-mail only abonnement bij KPN.

Of KPN zelf wat dat aangaat nu met de aanstaande migraties van XS4ALL verder weg dan Telfort wel jammer maar begrijpelijk.

Reputatie 7
Badge +30

@Erik_Gaat dit ook gelden voor jullie dochterbedrijven Telfort en XS4ALL?

Piet.

Nee, voor deze merken/bedrijven niet.Ā