MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11435 keer bekeken
MB's delen lukt niet
Reputatie 7
Badge +21

Mededeling: Per 27-04-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over het delen van MB's, verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je MB's deelthoelang gedeelde MB's houdbaar zijn, wat te doen als MB's delen niet lukt en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt, helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

Update 27 oktober 2021

Vanaf deze week kun je ook gedeelde ontvangen MB’s weer doordelen via de MijnKPN app naar een KPN abonnement binnen hetzelfde huishouden. Dit was al mogelijk in MijnKPN web maar sinds deze week dus ook via de app.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

Wij hebben internet/tv/vast bellen en 3 mobiel abonnementen bij KPN.  Alleen lukt MB’s delen met 1 nr niet. Na op delen geklikt te hebben staat er bij  ‘stap 2. ontvanger’ maar 1 mobiel nr ipv 2

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

wat is hier nu de oplossing ? ik heb nl hetzelfde probleem, kan niet delen met mijn zoon die wel KPN abonnee is geworden

 

*Admin: samengevoegd met bestaand topic 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @D en E. Welkom op het KPN Forum! Heb je geprobeerd om via deze pagina alle KPN abonnementen aan te melden? Als dit niet lukt dan zoek ik het verder voor je uit. Zou je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer en mobiele nummer(s) achter willen laten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan?

Ik heb via mijnkpn de 06 nummers van mijn gezin toegevoegd. Nu kan ik geen mb's delen met de nummers die ik heb toevoegd of vanaf die abonnementen mb's delen met andere.

Wat kan ik doen om dit te activeren?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Zijn alle nummers onderdeel van KPN?

Ja het zijn allemaal kpn nummers. 

Reputatie 7
Badge +21

@F.venhuizen Ik heb zojuist het nummer dat eindigt op 31 opnieuw aangemeld. Laat je ons weten of het nu wel lukt om MB's te delen naar dit nummer?

@Bussie81 Ook voor jou heb ik alle nummers aangemeld aan jouw KPN Hussel/Compleet huishouden. Wil jij ook testen of het nu werkt?

 

ik heb er al een keet eerder contact met jullie over gehad via forum. Nu is het abboneme t aangepast en kunnen we nog steeds niet delen

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @peanutthefirst. Wat vervelend dat je nog steeds geen MB's kan delen. Ik heb dit doorgezet naar een achterliggende afdeling. Zij gaan dit verder uitzoeken/herstellen. Laat je mij weten of het is gelukt? Als je onze hulp toch nog nodig hebt, dan mag je een berichtje achterlaten in dit topic. 

Vikash,

 

Ik heb het net gecheckt en het werkt. 

 

Bedankt

 

Bastiaan 

Hi Vikash, Je instructie lijkt gewerkt te hebben ‘aanmelding KPN Compleet succesvol’ . :grinning: Dank voor je hulp!

@F.venhuizen Ik heb zojuist het nummer dat eindigt op 31 opnieuw aangemeld. Laat je ons weten of het nu wel lukt om MB's te delen naar dit nummer?

 

@Vikash MB's delen lukt nu! Dank!  

Alleen als ik bij producten kijk, zie ik nu dat er op de maand facturen elke keer 14 euro staat, Terwijl er bij abonnement gegevens 9 euro staat.  Als ik de dezelfde abonnement aanklik op de website kom ik ook op 9 euro uit. 

Reputatie 7
Badge +24

@F.venhuizen Dit komt doordat het nummer nog niet aan je huishouden was gekoppeld en dus de € 5.- korting niet kreeg. Tevens ook de reden waarom je geen Mb's kunt delen. Dit is vandaag alsnog gedaan, de korting van € 5.- heb ik ook voor de afgelopen maanden verwerk en zal op je volgende factuur in mindering worden gebracht. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +21

@D en E Graag gedaan! :blush:

@Vikash Super bedankt voor de snelle oplossing en uitleg!

Hallo @Vikash , ik vind dat KPN de link voor MB's delen weg moet halen bij TFT-klanten in MijnKPN, ze worden op het verkeerde been gezet en komen uiteindelijk op niets uit, dat geeft veel verwarring en frustratie.

 

Dat is geen verkeerde gedachte, @JanD . Ik weet natuurlijk niet hoe haalbaar dat is maar ik ga je suggestie doorsturen naar de betreffende manager. 

Badge

Heb gisteren een kidsSim geactiveerd, maar kan deze niet toevoegen voor MB delen, wat wel de bedoeling is..

graag beetje hulp. Mob nrs staan in mijn profiel

 

update: GELUKT. Ik dacht dat je alleen het nieuwe nr kon toevoegen, maar je moet alle nr weer toevoegen

Badge

Hallo, ik heb precies hetzelfde probleem. Heb een nieuw nummer erbij, ze is aangemeld maar mb's delen gaat niet. Hoe los ik dit op?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @happinezreshma. Welkom op het KPN Forum. Ik heb jouw bericht verplaatst naar dit topic. Zou je de stappen uit het eerste bericht van dit topic eens willen doorlopen? Mocht het niet lukken, laat dan jouw gegevens achter in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic. 

Ik en mijn kinderen hebben KPN compleet en mijn man heeft hussel. Nu kan ik de mb s van mijn man niet delen met ons.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Badge

Hoi @Vikash, heb het geprobeerd maar helaas. Heb m'n gegevens in m'n profiel gezet, hopelijk kun je er wat mee.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Dettie, welkom! Kan het zijn dat je man nog niet toegevoegd is aan jullie Compleet en/of Hussel huishouden? Wil je kijken of je je man aan kunt melden via onze website? Als het niet wil, vul dan gerust je forumprofiel aan met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en het 06-nummer van je man. Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 

 

@happinezreshma ik heb het laatste nummer toegevoegd aan jullie Hussel huishouden! Daar kan een paar uur over heengaan, maar vanmiddag zou je ook daar MB's mee moeten kunnen delen 🙂.

MB's delen lukt niet. Kan iemand mij hiermee helpen. Ik heb alles al geprobeerd

 

*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Badge

@Marcia_ het lukt nog steeds niet om mb's te delen 🥴