MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11435 keer bekeken
MB's delen lukt niet
Reputatie 7
Badge +21

Mededeling: Per 27-04-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over het delen van MB's, verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je MB's deelthoelang gedeelde MB's houdbaar zijn, wat te doen als MB's delen niet lukt en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt, helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

Update 27 oktober 2021

Vanaf deze week kun je ook gedeelde ontvangen MB’s weer doordelen via de MijnKPN app naar een KPN abonnement binnen hetzelfde huishouden. Dit was al mogelijk in MijnKPN web maar sinds deze week dus ook via de app.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

Wat zijn de kosten van een hussel abonnement als we beiden willen overstappen?

Reputatie 7
Badge +30

Ik wil graag MB’s delen met mijn zoon. Maar het aanmelden voor MB’s delen lukt (nog) niet staat er in de melding. Wat kan ik hier aan doen? 

 

Admin: bericht naar eigen topic verplaatst

@Wieteke25 welkom! Kan je het 06-nummer van je zoon in jouw profiel zetten onder de persoonlijke opmerkingen? Ik zie wel een aantal 06-nummers in jouw Hussel voordelen, dus ik ben benieuwd om welk nummer het gaat. Laat je hier nog even weten dat je dat gedaan hebt?

 

Wat zijn de kosten van een hussel abonnement als we beiden willen overstappen?

Je kunt de kosten van onze abonnementen op de website zien. Het ligt er maar net aan welk abonnement jullie willen 🙂.

Ik heb mijn zoons nummer toegevoegd in mijn profiel

Ik heb ook dit probleem. Hoe oplossen?

Zou graag mijn MB’s willen delen met mijn vriendin. Ik heb een hussel abonnement en we staan allebei ingeschreven op hetzelfde adres. Daar moet het dus niet aan kunnen liggen.

Elke keer als ik probeer om MB’s te delen kom ik in een soort loop op de website en in de app. Het is dus onmogelijk voor mij om MB’s te delen.. 

Reputatie 7
Badge +20

Dank @Wieteke25, ik zie dat dit nummer nog niet aan is gemeld bij je Compleet/Hussel registratie, daarom kan je geen Mb's delen op het moment.

Zou je het nummer aan willen melden voor Compleet/Hussel? Als die aanmelding voltooid is (dit gaat vrij snel) kan je direct Mb's delen :slight_smile:

Het lukt me niet om dit nummer te registreren. Ik krijg dan de melding dat het niet lukt en dan verschillende redenen waarom niet. 

Had gisteren problemen met delen van mb. had iets te maken met adresgegevens die van sommige telefoonnummers niet mee veranderd waren. KPN gebeld. is gecorrigeerd en alles zou binnen 24 uren mogelijk zijn. 24 uren later delen van mb niet mogelijk. Weer gebeld. toen werd gezegd dat het doorvoeren van deze wijzigingen 5 dagen zou duren. klopt dit?

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Wieteke25! Gek dat je die melding krijgt. Negeer het maar! Ik heb het nummer handmatig voor je toegevoegd aan jullie huishouden. Als hij een sms ontvangt dat zijn nummer geniet van de KPN Hussel/Compleet voordelen, is het mogelijk om MB's te delen. :hugging:

Bedankt! Het werkt. 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Vic29! welkom hier. Ik heb je reactie even verplaatst naar dit centrale topic. Na aanmelden (voor KPN Compleet) duurt het max. 5 werkdagen om te verwerken. Echter leert de realiteit ons dat dit vaak binnen 24 uur gebeurd. Wanneer de nummers een sms ontvangen met: ‘gefeli, je bent KPN Compleet’, dan weet je dat er MB's gedeeld kunnen worden. 
Hier kun je de nummer aanmelden voor KPN Compleet/Hussel! Dit is vermoedelijk al door jou of mijn collega gedaan. :nerd:

Dank hiervoor. Grappige was dat ik tot voor kort wel kon delen. Ik wacht dan maar geduldig af.

MB's delen via de app lukt niet. Ik kan geen keuze maken voor aantal. Hoe los ik dit op?

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @Dni!

Jammer dat het delen niet lukt, je hebt dit eerder wel kunnen doen zonder problemen? Maakt het verschil als je de app even helemaal verwijdert en daarna opnieuw installeert?

 

Eerder niet gelukt nog omdat diegene nieuwe klant is. Dus dat was nog niet mogelijk. 

App al opnieuw geïnstalleerd, koppeling is wel te zien. 

Andere familieleden geven ook aan geen mb s te kunnen delen

Reputatie 7
Badge +20

Met de koppeling bedoel je dat het andere nummer waarmee je wilt delen wel al onder je KPN Compleet of Hussel registratie valt? (en ook op hetzelfde adres geregistreerd staat?)

En nog even ter controle; het gaat hier niet om 1 of meerdere Telfort nummers?

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag beide nummers waar het om gaat in het opmerkingenveld noteren, zodat ik met je mee kan kijken!

 

Hi! Ja naar mijn weten is het nummer gekoppeld via Hussel of Compleet. Zelfde adres.

Het gaat niet om Telfort.

Ik heb het aangevuld!

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, het nummer met 48 op het einde, heeft een afwijkend ‘factuuradres’ en dat adres is nu juist doorslaggevend bij het koppelen (de huisnummertoevoeging ontbreekt daar). Volgens de systemen staan de mobiele abonnementen nu dus níét op hetzelfde adres geregistreerd en dat is waar het nu mis gaat. 

Als jullie via MijnKPN bij de betalingsgegevens de huisnummertoevoeging noteren en daarna opnieuw het nummer aanmelden voor Compleet/Hussel komt het helemaal goed!

Hi! Ik heb dat meteen gedaan maar dan krijg ik deze melding:

Aanmelden voordelen lukt (nog) niet

Je aanmelding lukt niet, of je bent al aangemeld.
Een mislukte aanmelding kan komen door één van onderstaande redenen.

 

 

Ondertussen gelukt! Bedankt voor de hulp.

 

Na 2 beleggingen en 60 minuten wachttijd was het niet gelukt dus fijn dat jij het wel opgelost hebt. Door de huistoevoeging... haha fijne avond 

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat het nummer nu wel goed gekoppeld is en dat de Mb’s delen optie ook actief staat, althans in onze systemen. In ieder geval al een flinke stap verder dan zonet dus :smiley:

Kan zijn dat er een klein tijdje overheen gaat voordat dit bij jullie ook daadwerkelijk werkt. Mocht het morgen nou nog niet lukken, trek je dan weer aan de bel hier? 

Goedemorgen! Het is voor mij niet meer mogelijk om via de app MB’s te delen met het gezin. Ik heb een onbeperkt data abonnement maar de app geeft aan dat ik onvoldoende data over  heb om te delen…Wat gaat hier mis en nog beter … hoe kan dit heel snel opgelost worden. 

PS! zeer frusterend dat je niet gewoon rechtstreeks een vraag kan stellen aan de service afdeling. Ben hier al een paar dagen mee zoet. Via site en app word je echt voortdurend omgeleid (om het maar zo moeilijk mogelijk te maken voor je als klant? Ongelofelijk is dat wat ze bedoelen met klantcentraal werken bij de KPN?).

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Hallo @TamLang , hier vind je het antwoord op je vragen:

https://www.kpn.com/beleef/mobiel/liefde-is-mbs-delen.htm

Goedemorgen, Mijn zoon heeft sinds vorige week ook een mobiel abonnement via KPN, net als mijn dochter en ik al eerder hadden. Het lukt mij helaas niet om MB's te delen met hem. Ik heb hem wel aangemeld en gekoppeld en zijn nummer is ook zichtbaar in mijn overzicht, maar als ik MB's wil delen, kan dat alleen aan mijn dochter. Het toevoegen van zijn nummer in mijn account is nu 48 uur geleden. Als ik probeer contact op te nemen met KPN word ik steeds via de website in een loopje gezet. rechtstreekse contactinformatie is niet te vinden. Weet iemand een oplossing? 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Beste @TamLang, welkom! Had je iets aan het bericht van JanD? Je kunt per maand maximaal 25 GB delen, zit je daar misschien aan? Zo niet, vul even je profiel aan en laat hier hier weten. Dan kijken we met je mee. 

 

@Esther V ik heb het nummer van jouw zoon toegevoegd! Laat je nog even weten of het nu werkt?

@Marcia_ Gelukt! Dank je wel!