MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11435 keer bekeken
MB's delen lukt niet
Reputatie 7
Badge +21

Mededeling: Per 27-04-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over het delen van MB's, verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je MB's deelthoelang gedeelde MB's houdbaar zijn, wat te doen als MB's delen niet lukt en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt, helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

Update 27 oktober 2021

Vanaf deze week kun je ook gedeelde ontvangen MB’s weer doordelen via de MijnKPN app naar een KPN abonnement binnen hetzelfde huishouden. Dit was al mogelijk in MijnKPN web maar sinds deze week dus ook via de app.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

Balen zeg @Jacobs163 :slight_frown:

Ik kijk graag even met je mee, zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mobiele nummer waar het om gaat noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan!

Het is inmiddels opgelost Maja!

We zitten met het hele gezin bij KPN , bewust zodat we MB's kunnen delen. Tot heden nog niet gelukt. Alles geprobeerd, een paar x gebeld...…

Nu lopen er 2 abonnementen af, en zitten we erover na te denken om over te stappen. Iemand suggesties waar het wel kan om MB' s onderling te delen? Er wordt dus veel beloofd bij KNP, maar niet nagekomen…

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Leonie tessa, wat enorm balen zeg dat het niet zo soepel loopt het met Mb's delen :slight_frown: Waar gaat het precies mis? Zie je de nummers waarmee je wilt delen wel in MijnKPN of komen ze daar niet tevoorschijn?

Als je ze daar niet ziet verschijnen, kan het zijn dat de nummers nog niet goed zijn aangemeld voor KPN Compleet / KPN Hussel. Zou je in dat geval de link uit sta[ 2 van het startbericht van dit topic willen gebruiken om de nummers alsnog aan te melden? :slight_smile:

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

 

de twee mobiel nummers zijn aangegeven, en ik zie de optie of de Mb te delen, maar het lukt mij niet. Zou er iemand mijn kunnen helpen? volgens wat is lees in deze forum is dat er een interventie van KPN medewerker nodig is.

Mb s delen lukt niet met kind. Administratief klopt het.

 

*Admin: bericht toegevoegd aan algemeen topic

Reputatie 7
Badge +17

Het kan zijn dat beide of één van de nummers nog KPN-Compleet geregistreerd dient te worden, @FrancisC. Dit kan de reden zijn dat je beide nummers wel terugziet in MijnKPN, maar niet kunt delen. Wij kunnen dit inderdaad voor je in orde maken. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer is voldoende. 

Het kan zijn dat beide of één van de nummers nog KPN-Compleet geregistreerd dient te worden, @FrancisC. Dit kan de reden zijn dat je beide nummers wel terugziet in MijnKPN, maar niet kunt delen. Wij kunnen dit inderdaad voor je in orde maken. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer is voldoende. 


Hey @Lisa ik heb mijn profiel aangepast, en de 3 laatste digits van mijn rekening in opmerking vermeld.

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt, @FrancisC! Ik heb je ‘Hussel huishouden’ ververst en nu zou het moeten lukken. Laat je nog even weten of het gelukt is?

Bedankt, @FrancisC! Ik heb je ‘Hussel huishouden’ ververst en nu zou het moeten lukken. Laat je nog even weten of het gelukt is?

@Marcia_  gelukt! ik heb net Mb gedeeld. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +20

Top dat het is gelukt @FrancisC :smiley:

Het lukt niet om mb’s te delen met mijn dochter. Zij heeft een kids Sim abonnement onder ons huishouden. Ik heb haar wel toegevoegd aan ons huishouden in de kpn app maar als ik dan mb’s wil delen kan dat alleen met onze zoon die ook een kids Sim heeft. 

Reputatie 7
Badge +30

Goedemorgen, @LauSteef, welkom! Ik heb je even toegevoegd aan ons verzameltopic. Controleer op de hieronder vermeldde ‘Check je voordeel’ pagina of het abonnement van je dochter echt al onderdeel is van je huishouden. Zo niet, doe dat daar alsnog. Als het wel zo is, laat het weten. Vul dan ook je forumprofiel in met adresgegevens, jouw 06-nummer en het 06-nummer van je dochter (mogen beide in het veld ‘klantnummer mobiel’). Dan kijk ik het verder na.

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

 

Elke 1e van de maand is hetzelfde gezeik dat je geen mb’s kan delen. Wat is er toch aan de hand??? Ben er nu wel klaar mee, dit is geen onderhoud, zo wel plan dit op een andere dag en niet als iedereen graag zijn mb’s wilt delen met zijn kinderen of partner. 

Het is nu inderdaad al een paar maanden zo dat het delen van MB’s op de eerste van de maand niet meteen lukt!! Ik ben er ook zo klaar mee! Wanneer werkt dit weer zoals het hoort? Ook nu kan ik weer niets delen… 

wordt er dan helemaal niet naar dit probleem gekeken? 

Reputatie 7
Badge +21

…. dit is geen onderhoud, zo wel plan dit op een andere dag en niet als iedereen graag zijn mb’s wilt delen met zijn kinderen of partner. 

Hallo @Chantalino 

Geen onderhoud, maar aan het begin van de nieuwe maand zal toch eerst de administratie bijgewerkt moeten worden lijkt me. Het restant van de vorige maand moet afgeboekt worden en het tegoed voor de nieuwe maand toegevoegd. Dat gaat niet vanzelf en het hele proces kost wat tijd. Het betreft tenslotte niet alleen jouw abonnement.

Dat MB's delen meteen na middernacht niet lukt, verbaast me dan ook niet.

Reputatie 7
Badge +20

Hebben jullie het nog weer geprobeerd? Lukt het nu wel? Zo niet, welke foutmelding of dergelijke zie je?

@RBxx is nu toevallig na middernacht, heb het ook al overdag gehad en het is ook niet van alleen deze maand is gewoon al maanden zo op de eerste dag. 
 

@Bart_Z je ziet dan helemaal niks als je bent ingelogd in de app en ook niet via internet, het is in de tussentijd wel gelukt

Reputatie 7
Badge +20

Voor nu is het dus gelukt. Dat is fijn. Kan soms zijn dat het even druk ik, je bent niet de enige die MB's wilt delen. Probeer het dan nog een keer, dan lukt het eigenlijk altijd wel. 

Nieuw abonnement met onbeperkte data. 4 andere abonnementen zonder data. Alle 5 abonnementen in 1 huishouden. In de KPN app zie ik alle 5 nummers. MBs delen lukt niet. Ik krijg alleen maar de melding “start een huishouding”. Maar als ik probeer nummers toe te voegen komt er de melding dat dat niet lukt (want alle nummers zijn al toegevoegd en zichtbaar in de app).

 

*Admin: topic samengevoegd met algemeen topic

Reputatie 7
Badge +12

Een moderator kan dat eenvoudig oplossen als je profiel is aangevuld. Maar het makkelijkst isdirect een medewerker te spreken via de klantenservice op 0800-0402 of via de chat.

Ik heb 0800-0402 al gebeld en die konden het niet oplossen!! Ze hadden geen idee wat er mis was. Maar konden wel zien dat delen niet lukte!

Reputatie 7
Badge +24

Voor de zekerheid: het zijn geen oud Telfort abonnementen?

Beste KPN,

Sinds vandaag heb ik mijn abbo verlengd en verhoogd kwa mb’s. 
ik kan nu opeens niet meer met de kinderen mb’s delen. Terwijl wij KPN Compleet zijn en onder hetzelfde huishouden vallen.

Kan iemand dit regelen??

 

Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +12

Beste KPN,

Sinds vandaag heb ik mijn abbo verlengd en verhoogd kwa mb’s. 
ik kan nu opeens niet meer met de kinderen mb’s delen. Terwijl wij KPN Compleet zijn en onder hetzelfde huishouden vallen.

Kan iemand dit regelen??

Dit kan eenvoudig worden opgelost door de KPN Klantenservice, te bereiken op 0800-0402 of via de chat.

Uiteraard kan het ook via dit forum, in dat geval moet je zorgen dat je profiel is aangevuld en zal een moderator met je meekijken. Bedenk wel dat de moderatoren een tijd doen voor ze uw reactie bekijken.

Krijg nummer niet toegevoegd waar ik mijn mb's mee wil delen.  Het is gewoon een KPN nummer  die op de zelfde adres staat. 

 

*Admin: topic samengevoegd met algemeen topic