MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11435 keer bekeken
MB's delen lukt niet
Reputatie 7
Badge +21

Mededeling: Per 27-04-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over het delen van MB's, verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je MB's deelthoelang gedeelde MB's houdbaar zijn, wat te doen als MB's delen niet lukt en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt, helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

Update 27 oktober 2021

Vanaf deze week kun je ook gedeelde ontvangen MB’s weer doordelen via de MijnKPN app naar een KPN abonnement binnen hetzelfde huishouden. Dit was al mogelijk in MijnKPN web maar sinds deze week dus ook via de app.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

Geachte Heer/Mevrouw,

 

De MB’s die ik over heb op mijn mobiele nummer, een abonnement met 10gb data, kan ik alleen delen met mijn vriendin. Echter toen ik een data-abonnement afsloot voor mijn tablet is mij verteld dat ik ook met dat abonnement mb’s kan delen, tot op heden lukt dit niet. Is er een instelling die gewijzigd moet worden?


Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

 

*admin: verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Bertens 1982, welkom op ons forum! Ik heb je topic samengevoegd met dit verzameltopic.
In het startbericht kun je alles terugvinden over MB's delen. Dit moet ook met een Data only abonnement kunnen!
Heb je die al aangemeld voor de hussel korting via: https://www.kpn.com/hussel/aanmelden.htm?

Hallo, mijn probleem is opgelost.

Ik deel 1000 mb met mijn eega, zie ze staan in mijn KPN en ze krijgt doodleuk een SMS dat ze door  haar data heen is en de snelheid wordt verlaagd.

Dit is de 2e keer. wat is er aan de hand.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Schimanski, welkom op ons forum! Ik heb je topic samengevoegd met dit verzameltopic.

Het MB's delen vanaf jouw abonnement naar die van jouw eega gaat dus goed, maar zij krijgt vervolgens toch een sms dat haar data op is. Weet je zeker dat de gedeelde MB's niet ook al verbruikt zijn op het moment dat ze die sms krijgt? Mocht dit niet het geval zijn, dan is het goed als wij even mee kijken. Zou je dan jouw partner kunnen vragen contact met ons op te nemen? Om een abonnement te mogen raadplegen, is contact met de contracthouder nodig. Via jou mag ik niet in haar account kijken. Voor een snelle oplossing, kan zij telefonisch contact met ons opnemen via het gratis telefoonnummer 0800 0402. Eventueel kan ze ook met ons chatten. Kies op onze servicepagina een onderwerp en klik vervolgens op 'ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je zult daarna een optie zien om een chat te starten. Een nieuw topic aanmaken mag natuurlijk ook!

Badge

Ik heb alle stappen al tig keer doorlopen, maar MB delen wil maar niet lukken.

Heb het nummer al tig keer proberen aan te melden maar krijg elke keer deze melding: Het is nog niet gelukt om je aan te melden, mogelijk ben je al aangemeld.
Een mislukte aanmelding kan komen door één van onderstaande redenen.

 

Wie weet raad hiermee?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Anja Veldwijk! Welkom, ik heb je bericht samengevoegd met dit topic. Ik begrijp dat het je niet lukt om de voordelen aan te melden; klopt dat? Komen de adressen van de abonnementen met elkaar overeen: heb je dat al gecontroleerd in MijnKPN en/of de maandelijkse factuur? We kijken graag met je mee: laat jij je gegevens in jouw profiel achter? :point_down_tone4:

Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

ik krijg steeds zelfde pagina te zien om te checken en elke x als ik dat doe gaat hij weer terug naar check de voordelen

ik hou elke maand over en mijn dochter heeft het zo op dus ik wil gewoon kunnen delen onze nummers zijn beide van kpn en in mijn overzicht staan beide nummers als ik via de app op mb`s delen klik krijg ik alleen de standaard te doneren sites maar niet mijn dochter staat een I met mbs delen in je huishouden en dan moet ik dus de check doen doe ik die schiet het weer terug naar blanco check lijst 

 

Hoi @Tannie76 : ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Kun je het begin bericht doornemen en kijken of je alle stappen juist hebt doorlopen?

Mocht het met de hulp van deze uitleg nog niet lukken kun je dan je profiel aanvullen en ons hier een seintje geven? 

Badge

Hallo @Anja Veldwijk! Welkom, ik heb je bericht samengevoegd met dit topic. Ik begrijp dat het je niet lukt om de voordelen aan te melden; klopt dat? Komen de adressen van de abonnementen met elkaar overeen: heb je dat al gecontroleerd in MijnKPN en/of de maandelijkse factuur? We kijken graag met je mee: laat jij je gegevens in jouw profiel achter? :point_down_tone4:

Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

Hallo, ik heb alles ingevuld in het KPN Forum Profiel. Ik hoop dat jullie de nummers kunnen koppelen.

Het verdelen van MB's onderling lukt via de app niet. Er kan alleen nog doorgeschoven worden door de hoofdgebruiker. Er komt bij de andere familieleden de melding dat er geen MB's meer kunnen worden gedeeld omdat er minder dan 50 MB over is. Dat is echter bij alle gebruikers niet aan de orde. Iedereen heeft meer dan 50 MB over. Alleen verdelen van MB's via internet lukt nog. 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Badge

Hallo, ik heb alles ingevuld in het KPN Forum Profiel. Ik hoop dat jullie de nummers kunnen koppelen.

Mijn man houdt elke maand heel veel MB s over en ik loop altijd leeg omdat ik er veel mee moet werken.

 

Ik hoor graag van jullie of jullie het kunnen aanpassen.

Reputatie 7
Badge +17

@Anja Veldwijk  Dank voor de gegevens. Het is gelukt. Zodra jullie een sms ontvangen met de bevestiging dat jullie genieten van de KPN Hussel/Compleet voordelen, kunnen er onderling MB's gedeeld worden. 

Badge

Jullie hebben het opgelost!!! Ik kan MB's delen. Fantastisch. 

Zal wel graag willen weten wat ik nou verkeerd heb gedaan. Want heb al dagen werkelijk alles geprobeerd.

 

Ik heb nog wel 1 vraag: Ik heb net 3000 MB gedeeld van 06-53******* naar 06-57*********.

 

Maar nu staat bij 06-57******* dat ik nog maar 576 te goed heb. Moet dit nog worden verwerkt of hoe zit dit???

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord.!

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +17

@Anja Veldwijk Ik zie dat het wel goed is gegaan. Je hebt in 3 stappen 3GB gedeeld naar jouw nummer. 500MB, 1500MB en 1000MB. Je hebt uit je eigen bundel nog 576MB. Als je de app even afsluit en opnieuw opstart zou je de nieuwe waarde moeten kunnen zien. 

Reputatie 7
Badge +17

@Smokies Begrijp ik goed dat je via de site/browser nog wel kunt delen, maar via de app niet? Dat is wel gek. Is de app helemaal up-to-date? Om dit opgelost te krijgen wil ik adviseren om de telefoon even opnieuw op te starten. Geen succes? Dan even de app verwijderen en opnieuw installeren. Ben benieuwd of het hierna wel lukt. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Lisa, een paar weken geleden gaf jouw collega @MarjolinaBimbambina van het MijnKPN team aan dat “hier zijn we hard mee bezig”. Is hier al iets van bekend?

Reputatie 7
Badge +17

Kijk eens aan @RBxx. Dit heb ik gemist. Ik ga hier even achteraan! Zodra ik meer weet, laat ik het hier weten :blush:

Reputatie 7
Badge +17

@Smokies Er wordt aan gewerkt, maar een exacte oplosdatum hebben we nog niet. Tot die tijd kunnen gedeelde MB's alleen opnieuw gedeeld worden via de site. 

Ik wil mb's delen met mijn vrouw. Hiervoor een Vodafone abonnement gehad en geen telfort. In mijn kpn nummers zichtbaar en kan op mb's delen klikken maar dan staat er alleen doneren ipv delen. Als ik daar op klik staat delen met je huisgenoten en word ik doorverwezen naar de site om aan te melden en dan staat er mislukt omdat ik ws al ben aangemeld. Wat doe ik verkeerd?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +16

Welkom @Geertendinie, ik heb jouw bericht samengevoegd met dit verzameltopic. Wil je het startbericht eens doorlezen en als het nog niet werkt, de benodigde klantgegevens vermelden in jouw Forum profiel? Alvast bedankt!

Ik kom in Mijn KPN niet in het menu om Mb's te delen.

 

In mijn KPN zijn beide nummers wel zichtbaar met overzicht belminuten, SMS en Mb's. 

 

Wat te doen? 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Verian, welkom! Ik heb jouw bericht samengevoegd met dit verzameltopic. Wil je het startbericht eens doorlezen? Als het hierna nog niet werkt, wil je dan de benodigde klantgegevens vermelden in je forumprofiel? Alvast bedankt!

Ik lees daar dat Mb's delen niet kan bij Telfort abonnementen die omgezet zijn naar KPN Mobiel abonnementen! En wij hebben inderdaad omgezette abonnementen van Telfort.

 

Duidelijk antwoord op mijn vraag. Dat wel. Maar weinig bevredigend antwoord ook natuurlijk.

 

Het antwoord is van een jaar geleden. Maar hopen dat deze regeling vlot aangepast gaat worden.

 

 

 

 

@Smokies Begrijp ik goed dat je via de site/browser nog wel kunt delen, maar via de app niet? Dat is wel gek. Is de app helemaal up-to-date? Om dit opgelost te krijgen wil ik adviseren om de telefoon even opnieuw op te starten. Geen succes? Dan even de app verwijderen en opnieuw installeren. Ben benieuwd of het hierna wel lukt. 

Wij hebben hier hetzelfde probleem. Constant foutmelding mb’s niet te delen. Met 3 KPN abonnementen van de 4. Mijn man deelt via site dan lukt het wel. Is er al enig idee wanneer dit is opgelost?