MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11435 keer bekeken
MB's delen lukt niet
Reputatie 7
Badge +21

Mededeling: Per 27-04-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over het delen van MB's, verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je MB's deelthoelang gedeelde MB's houdbaar zijn, wat te doen als MB's delen niet lukt en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt, helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

Update 27 oktober 2021

Vanaf deze week kun je ook gedeelde ontvangen MB’s weer doordelen via de MijnKPN app naar een KPN abonnement binnen hetzelfde huishouden. Dit was al mogelijk in MijnKPN web maar sinds deze week dus ook via de app.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

Kpn ik heb hetzelfde probleem. Kunnen jullie mij ook helpen. Mijn zoon zit te springen om mb’s 

 

*Admin: samengevoegd met verzameltopic

Mb’s delen lukt mij ook niet. Ik heb beide nummers gekoppeld, maar krijg geen optie om ze te delen. Ik heb de gegevens ingevuld bij mijn profiel. Hopelijk kan het spoedig worden opgelost. Onze zoon zit zonder mb’s. 

Reputatie 7
Badge +17

@Beentje Als het goed is lukt het nu wel. Heb het nummer gekoppeld aan jullie huishouden! :blush:

Reputatie 7
Badge +17

@Deborah luciano 3 Is het betreffende nummer wél zichtbaar in MijnKPN én aangemeld bij jullie (Hussel/Compleet) huishouden? Dan zou je MB's moeten kunnen delen. 

Als het nummer al is aangemeld, maar het lukt niet om te delen. Kun je dan je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Naam contractant, postcode, huisnummer, 06-nummer en klantnummer(s) is voldoende. 

 

Hoi,

 

ik zie hem staan maar niet bij de ontvanger van mb delen? 

Reputatie 7
Badge +17

@Deborah luciano 3 Kun je de gevraagde gegevens eens invullen in je profiel? Dan kijk ik met je mee :blush:

Heb iets gedaan. Kan je het zien? 

Ik heb in mijn kpn app 4 telefoonnumers staan van mijn gezin. Ik kan slechts met 1 nummer mb’s delen. Hoe kan dit opgelost worden?

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Deborah luciano 3 , ik zie nu alleen nog maar je postcode en huisnummer. Zou je ook het nummer willen invullen waar het om gaat? Dus waarmee je niet kunt delen? 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Onze Rob, welkom hier.

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook de 4 telefoonnummers onder het veld Overige opmerkingen. 
 

Ik heb alles ingevuld, maar in n app zie ik geen ‘overige opmerkingen’

Reputatie 7
Badge +15

@Onze Rob Ik zie nog geen gegevens in je forumprofiel. Om uit te komen op je forumprofiel kun je liggen op het groene linkje. 

Zou je daar de gegevens waar Alex om vraagt willen invullen?

Hi @Onze Rob, welkom hier.

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook de 4 telefoonnummers onder het veld Overige opmerkingen. 
 

 

Hoi,

Het lukt niet om mb's te delen. Er wordt aangegeven dat ik (bij mijn man is het ook) minder dan 50 MB heeft. En dit is niet het geval. 

Hoe kan ik dit oplossen?

Reputatie 7
Badge +17

@NoortjeK Dit is een bekende fout in de app. We werken aan een oplossing. Je kunt wel MB's delen via de site mijn.kpn.com

I added two new sim only contracts to my profile for my daughter and wife, but unable to Share MB’s - they are all under the same MyKPN Profile - but I can only donate MB’s - can’t share anything with them.
I tried all the links to ensure they are on the same profile/hussle, but can’t see anything wrong there. Please advise.

*Admin: samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Hey @willemswart7, I'm sorry to hear this is causing you so much trouble  :slight_frown:

Can you please update your profiel and give me a heads up if you’ve done so? Besides your name- and address data, you may also note all the numbers that are involved, in the ‘persoonlijke opmerkingen’ field at the bottom. 

Profile details updated, thank you.

Reputatie 7
Badge +19

Good morning @willemswart7, the troubles are fixed! You can now share with all the numbers data. 

It is working now, thank you so much for the fix!

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

Ik kan ook geen MBs delen. EN heb alle instructies gevolgd. Wie kan er helpen?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @TrudyTopics, ik zie dat een van je nummers nog niet aangemeld was, die heb ik nu aangemeld. Lukt het nu wel?

Hi @Deborah luciano 3 , ik zie nu alleen nog maar je postcode en huisnummer. Zou je ook het nummer willen invullen waar het om gaat? Dus waarmee je niet kunt delen? 


Heb nu alle nummers ingevuld die met elkaar moeten kunnen delen. 
1 nummer doet het nog niet en dat is die met 064022……

Reputatie 7
Badge +20

@Deborah luciano 3, ah top, ik heb hem meteen toegevoegd. Het zou nu wel moeten werken!

Super Thomas! Eindelijk doet hij het. Bedankt!!

Hallo Support,

ik kan via de webbrowser wel mb’s delen met de andere mobiel nummers. Alleen geeft hij via de app dat er niet voldoende MOB’s geschikbaar zijn terwijl het unlimited is. Zie plaatje