MB's delen lukt niet

  • 21 September 2020
  • 1457 reacties
  • 11435 keer bekeken
MB's delen lukt niet
Reputatie 7
Badge +21

Mededeling: Per 27-04-2022 is dit topic gesloten. Je kunt jouw vraag niet meer hieronder stellen.

 

Voor vragen over het delen van MB's, verwijzen we je naar onze Kennisbank:

​​​​In dit artikel lees je hoe je MB's deelthoelang gedeelde MB's houdbaar zijn, wat te doen als MB's delen niet lukt en meer. Kijk daarom eerst of je hiermee jouw vraag kunt beantwoorden.

 

Lukt dit niet? Maak dan een nieuw topic aan.

Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.

 

Wanneer je meerdere mobiele abonnementen (max. 10) van KPN op hetzelfde adres afneemt, kan je MB's met elkaar delen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld jouw huisgenoot of kind niet zonder MB's komt te zitten. Je bepaalt zelf hoeveel MB's je deelt, zolang je zelf maar 50 MB overhoudt.

 

Met welke abonnementen kun je MB’s delen?

MB’s delen kan alleen bij KPN Mobiel abonnementen. Dit geldt niet voor klanten waarvan het Telfort abonnement is overgezet naar KPN. Deze klanten profiteren nog steeds van de voordelen van Telfort (o.a. MB’s 2 maanden meenemen). 

 

Hoe deel ik MB's?

Op de pagina “Check je voordeel” kan je een huishouden starten of een nieuw nummer toevoegen aan jouw KPN Compleet/Hussel huishouden.

  1. Login: log in bij MijnKPN
  2. Deel je MB's: selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.
  3. Bevestig: bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten. Zodra je MB's hebt gedeeld, ontvangen jij en de ontvanger een sms ter bevestiging.

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

 

Wanneer dit niet lukt, helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

 

Update 27 oktober 2021

Vanaf deze week kun je ook gedeelde ontvangen MB’s weer doordelen via de MijnKPN app naar een KPN abonnement binnen hetzelfde huishouden. Dit was al mogelijk in MijnKPN web maar sinds deze week dus ook via de app.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1457 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Jwag-wpr, probeer je wel met het juiste nummer te verdelen in de app? Ik zie dat er meerdere nummers op het adres zijn, waarvan 2 met 0GB databundel. 

Hallo Jeroen,

ik probeer het bij het goede nummer (101 aan het eind) de andere 2 nummer hebben via hussel 1Gb (0+1) en daar kan ik die 1 Gb wel delen. Maar bij de unlimited krijg ik de afbeelding als bij de vraag geen BM’s toereikend. 
 

groet,

 

Julius

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Jwag-wpr

Je kan per periode maximaal 25GB delen vanaf een unlimited abonnement, heb jij nog MB's over om te delen? 

Hallo Hanna je kan maximaal 50 GB delen met unlimited. Het Vreemde is dat het met de webbrowser wel werkt en met de app zegt bij het delen dat er geen mb’s zijn. (En in de webbrowser is het erg onhandig dat je Max 5000mb per keer kan kiezen. )

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Jwag-wpr

Oeps! ik had nog 25GB in mijn hoofd, maar je hebt gelijk het is 50GB. Als het via de webbrowser wel lukt hebt je natuurlijk genoeg MB's. Zou je de app eens willen verwijderen en opnieuw willen instaleren? 

Hoi @Jwag-wpr

Oeps! ik had nog 25GB in mijn hoofd, maar je hebt gelijk het is 50GB. Als het via de webbrowser wel lukt hebt je natuurlijk genoeg MB's. Zou je de app eens willen verwijderen en opnieuw willen instaleren? 

Hallo Hanna, dat heb ik geprobeerd heeft geen effect gehad. De sim is een Telfort Sim, kan het daar nog aan liggen, ik wil anders een E-Sim aanvragen ? (iPhone 13)

Beste meneer of mevrouw,

 

Mijn man en ik hebben een zakelijk account bij KPN. Nu wilde ik kijken of wij MB’s kunnen delen met onze dochter die ook een abonnement heeft bij KPN. Zodra ik dit wil proberen geeft de KPN app aan dat mijn dochter haar nummer onbekend is. Daarnaast kan mijn man ook geen MB’s delen omdat de app dan aangeeft dat mijn man al MB’s deelt, terwijl dit niet het geval is. 
 

Nu is mijn vraag of jullie zouden kunnen kijken met wie mijn man zijn MB’s deelt? En of dit mogelijk is om dat dan te stoppen en hij zijn MB’s kan gaan delen met onze dochter. 
 

Alvast bedankt voor de moeite! 

Reputatie 7

Je zou verwachten van niet inderdaad @Jwag-wpr, het delen gaat op basis van het type abonnement. Als het abonnement daarvoor niet geschikt zou zijn (als het nog een TFT abonnement was bijvoorbeeld) zou je ook niet kunnen delen via de webversie van MijnKPN. We kunnen de simkaart voor de zekerheid vervangen om dat uit te sluiten. E-Sim is daarvoor ook een optie, in dit topic leggen we daar alles over uit E-Sim bij KPN.

Hallo Jasper,

we hebben de E-Sim geactiveerd, 

Dit heeft jammer genoeg geen effect gehad. 

Reputatie 7
Badge +20

En via de web versie van Mijn KPN? Dus via de computer? Lukt het dan? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk. 

Hallo Bart,

via de PC (webbrowser) werkt het wel ja dat is zo vreemd. 

Reputatie 7
Badge +20

Welke foutmelding of dergelijke krijg je? Heb je daar ook een screenshot van?

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat je die al in een eigen topic hebt gedeeld. Pak ik het daar even verder op. 

Ik heb sinds kort voor mijn IPad bij KPN een data only simkaart aangeschaft, nu heb ik deze toegevoegd bij mijn KPN deze wordt ook gezien in de mijn KPN app.

 

maar als ik MB wit gaan delen naar dat nummer dan kan dat niet andere nummers gaat wel lukken, moet deze nog geactiveerd worden om daar naar toe te kunnen delen?
 

Cor.

*Admin: bericht verplaatst naar bestaand topic

Reputatie 7
Badge +16

Goedenavond @pegasos4all! Ik heb jouw bericht samengevoegd met dit bestaande topic. Wil je het startbericht eens doorlezen en checken of het nummer van de data only ook geactiveerd is voor de Hussel voordelen

Wanneer dit niet lukt helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

Lees graag of het alsnog gelukt is of een seintje als je nog hulp nodig hebt!

Ik heb sinds kort voor mijn IPad bij KPN een data only simkaart aangeschaft, nu heb ik deze toegevoegd bij mijn KPN deze wordt ook gezien in de mijn KPN app.

 

maar als ik MB wit gaan delen naar dat nummer dan kan dat niet andere nummers gaat wel lukken, moet deze nog geactiveerd worden om daar naar toe te kunnen delen?
 

Cor.

*Admin: bericht verplaatst naar bestaand topic

Ik heb het nogmaals bekeken of het met een webbrowser gaat maar dat lukt ook niet, het nummer waar het over gaat staat wel bij de lijst abonementen maar niet dat het nummer zichtbaar is om daar naar toe te kunnen delen andere nummers die wij als abonnement hebben staan daar wel bij wat je dan kan selecteren om daarmee te kunnen delen.

 

Cor.

Goedenavond @pegasos4all! Ik heb jouw bericht samengevoegd met dit bestaande topic. Wil je het startbericht eens doorlezen en checken of het nummer van de data only ook geactiveerd is voor de Hussel voordelen

Wanneer dit niet lukt helpen wij jou graag verder. Laat in dat geval jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobiele nummer(s) achter in het KPN Forum profiel en een berichtje hieronder. Het mobiele nummer kan je kwijt in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan gaan wij voor jou aan de slag!

Lees graag of het alsnog gelukt is of een seintje als je nog hulp nodig hebt!

Ik ga de benodigde gegevens invoeren, de hulp is wenselijk!, alvast bedankt.

Inmiddels heb ik mijn gegevens in de profiel aangepast, en bij persoonlijke opmerkingen heb ik het betreffende abonnement en telefoonnummer toegevoegd betreft dit onderwerp het niet kunnen delen naar dat nummer.

 

Cor.

Reputatie 7
Badge +16

Hartelijk dank voor de benodigde gegevens, @pegasos4all. Het nummer stond nog niet aangemeld voor alle voordelen: ik heb dat bij deze alsnog in orde gemaakt. Wil jij eens controleren of het delen van MB's met dit nummer nu wel mogelijk is?

Hartelijk dank voor de benodigde gegevens, @pegasos4all. Het nummer stond nog niet aangemeld voor alle voordelen: ik heb dat bij deze alsnog in orde gemaakt. Wil jij eens controleren of het delen van MB's met dit nummer nu wel mogelijk is?

Het is gelukt!, ik kan nu MB delen naar dat nummer.

bedankt voor de snelle service!
 

Met vriendelijk groet.

 

Cor van Londen.

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Petra Metselaar, ik zie 3 mobiele abonnement aan elkaar gekoppeld op het adres in jouw profiel. Er zijn 2 mobiele nummers die (nog) een Telfort bundel hebben. Deze abonnement komen niet aanmerking voor het mb's delen. 

Heb 3 abonnementen van KPN nu wil ik van de 2 abonnementen mbs delen naar 1 nummer en nu kan ik met het nieuwste abonnement doneren, hoe kan dit

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Bjorn Weiss 

Het probleem gaat over MB's delen? 

Je gebruikt waarschijnlijk de MijnKPN app om de MB's te delen. Deze app is recent vernieuwd maar vertoont helaas nog wat gebreken. Onderling delen van MB's is daar één van, Op dit moment lukt dat alleen via de website: MijnKPN.

Kan je met het nieuwste abonnement nog niet MB's delen? Dan moet je het mogelijk nog aanmelden voor de voordelen van KPN Compleet of KPN Hussel (afhankelijk hoe oud jouw abonnementen zijn) door gebruik te maken van de aanmeldpagina: kpn Hussel aanmelden

Het lukt mijn vrouw en mijzelf niet om mb's te delen met elkaar. Kunnen jullie dit nakijken?

Ik heb de benodigde gegevens in mijn profiel gezet zoals gevraagd.

Reputatie 7
Badge +10

Het lukt mijn vrouw en mijzelf niet om mb's te delen met elkaar. Kunnen jullie dit nakijken?

Ik heb de benodigde gegevens in mijn profiel gezet zoals gevraagd.


Hoi @SBron, wat lastig dat het niet lukt. Kun je uitleggen waar het precies mis gaat? Krijg je een foutmelding te zien bijvoorbeeld, zo ja welke?
En maak je gebruik van de MijnKPN app of probeer je het via MijnKPN in de browser. Als dit laatste het geval is, welke internetbrowser gebruik je dan?