Beantwoord

MB's delen mogelijk tussen KPN- en Telfortklanten?

  • 19 September 2019
  • 7 reacties
  • 148 keer bekeken

Goedemorgen, is het mogelijk om MB's te delen tussen KPN en Telfort klanten? En tevens een huishouden aan te maken tussen deze twee providers?

Bvd,

Rick

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Nadia 3 February 2020, 09:03

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Hallo @RickCamffie, welkom op het KPN forum. Goeie vraag! Telfort zal op termijn overgaan naar KPN. Om de overgang zo makkelijk mogelijk te laten verlopen, kun je nu alvast Telfort mobiele nummers toevoegen aan KPN Compleet. Zo geniet je nu al van enkele voordelen.

Alleen KPN-nummers kunnen onderling MB's delen. Vanaf Telfort naar KPN mobiel, of andersom, nu nog niet. Als jouw Telfort nummer overgaat naar KPN is dat uiteraard wel mogelijk. Dan kunnen alle nummers die je aan hebt gemeld voor KPN Compleet onderling met elkaar data uitwisselen 🙂
of Telfort-nummers kunnen onderling MB's delen

Hallo @Nadia , dat is als Telfort-klant nieuw voor mij, kun je eens uitleggen hoe je dat doet?
Mijn vrouw en ik hebben beiden een mobiel Telfort-abo.
Reputatie 7
Sorry, alleen KPN-nummers 🙈

Mijn vrouw heeft een abonnement met 12 GB  bij Telfort en ik heb een abonnement bij kpn.

  • nu blijkt dat er geen mb’s gedeeld kunnen worden, ik snap niet waarom het is nu allebei kpn geworden!!
Reputatie 7

Hallo @Soompje, welkom op het KPN forum. Oud-telfortnummers kunnen geen MB's delen met KPN aansluitingen, helaas. Het oude Telfort nummer heeft nog steeds dezelfde voorwaarden als voor de omzetting. Zo profiteer je nu nog van de Telfort voordelen. Denk aan belminuten en MB’s meenemen naar de volgende maand

MB's delen is wel mogelijk als je nu of straks het abonnement overzet naar een nieuw KPN-abonnement. Als je daarvoor kiest, vervallen de Telfort voorwaarden, en krijg je de voordelen die KPN biedt. Zoals onderling MB's delen. Meer informatie vind je op: Telfort mobiel wordt KPN

 

Ik ben eigenlijk benieuwd is dit een technisch iets dat lijkt mij de enige logische reden, KPN abonnementen van voor deze mogelijkheid kunnen die het wel meteen.

Prima dat het niet kan, ik ben gewoon benieuwd wat hier de reden van is. Bedrijfs besluit of toch iets systeem technisch.

Even hardop denkend zal het bij een Telfort abonnement al een probleem kunnen geven waaruit wordt er gedeeld dat zal bijna niet uit meegenomen tegoed kunnen. Dan moet het uit het tegoed van de huidige maand dan blijft daar weer minder van over om mee tenemen.

Hoe meer ik erover denk hoe logischer het lijkt dat een Telfort abonnement dit niet kan.

Reputatie 7

Even hardop denkend zal het bij een Telfort abonnement al een probleem kunnen geven waaruit wordt er gedeeld dat zal bijna niet uit meegenomen tegoed kunnen. Dan moet het uit het tegoed van de huidige maand dan blijft daar weer minder van over om mee tenemen.

Je slaat de spijker op z'n kop, @Galdor68. Hierin zit het 'm vooral. Dat is erg lastig om apart te houden, te archiveren én ook nog eens inzichtelijk te krijgen via MijnKPN/Telfort. Het wordt dan een wirwar van tegoeden.

 

Reageer