Vraag

Mb's delen niet mogelijk na overgang van Telfort naar Kpn

  • 8 March 2020
  • 4 reacties
  • 94 keer bekeken

Beste,

 

Mij is bekend dat er diverse topics over dit onderwerp zijn. Toch vind ik de antwoorden daarin niet prettig en zeker niet commercieel. Mijn 3 bestaande Telfort abonnementen zijn onlangs overgezet naar Kpn. Gezien Telfort mobiel ophoud te bestaan.

Vervolgens ben ik gebeld om mijn internet om te zetten naar kpn hussel. Omdat ook mijn abonnement vorm die ik had, ophield te bestaan. Ik denk laat ik dat maar doen, dan kan ik ook mb’s delen, omdat ik dan alles bij Kpn heb. Voor mijn dochter zag ik de voordelen wel.

Vervolgens loop je dan tegen het feit aan dat je dat niet kunt. In de app lijkt het wel mogelijk. Heel jammer en teleurstellend. 

Ik had het gevoel dat KPN de laatste tijd een stuk klantvriendelijke was. Dit doet er dan weer afbreuk aan.

Met vriendelijke groet,

Peter

(een teleurgestelde klant)


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Welk abonnement zou ophouden te bestaan? Dat zal om een Telfort thuis abonnement gaan mogelijk ouder dan 2016.

Je zal nu alles moeten omzetten naar Hussel om de data te kunnen delen. Daarmee verlies je punt één de dubbele data en punt twee het meenemen van ongebruikt tegoed.

Het service nivo dat zit wel goed de klant vriendelijkheid in de winkels en aan de telefoon is soms minder. Er is jou in mijn ogen ten onrechte een Hussel abonnement aangemeerd als je Telfort Combivoordeel had ben je dat als het tegenzit ook deels kwijt 

Beste Galdor68,

Ik had een oud abonnement 4g buitengebied. Daar ben ik over gebeld. Een heel gesprek om me over te zetten naar Kpn Hussel 4g. Ik zag uiteindelijk geen voordelen, maar wellicht wel nadelen. Het werd dan bijvoorbeeld duurder. En de snelheid die voorspeld werd was lager.

Toen ik aangaf dat ik bij mijn huidige abonnement wilde blijven, kwam de aap uit de mouw. Het oude 4g buitengebied kwam te vervallen. Ik heb aangegeven dat ze dat dan beter gelijk had kunnen vertellen, want dan was er geen keus.

Met de voordelen van bijvoorbeeld het Mb’s delen in het achterhoofd,  heb ik besloten om het toch te doen. Of ik nu het abonnement van mijn dochter zou moeten verhogen of ik betaal aan Hussel 2,50 meer.

Nu is het allemaal zover en dan kan ik geen Mb’s delen. Dit kan wel als ik de abonnementen allemaal omzet naar kpn. Dit kost dan echter ok weer 2 euro per abonnement meer. Dit dus 3 keer.

Het uiteindelijke resultaat van de wijzigingen is dan 2 euro x 3 + 2,50  per maand meer. Het resultaat, Mb’s delen mogelijk. Het nieuwe 4g internet valt niet tegen, maar ik vond het oude beter. Dit gezien nu eerst de vaste lijn aangesproken word en vervolgens als die vol zit, de 4g modem. 

Tijdens het surfen doet het wat stroperiger aan. 

Wellicht heb ik te vrij gedacht wat betreft het Mb’s delen, maar de niet prettige ervaring en teleurstelling word er niet minder om. Ik ga er nu toch nog eens over nadenken wat ik met mijn abonnementen ga doen, terwijl ik voor deze teleurstelling, blij was met wat ik afgesloten had.

Met vriendelijke groet,

Peter

Ah dat zet alles in een andere context, je bent niet van de ene buiten gebied naar een andere buitengebied abonnement omgezet? 

.

Reputatie 7
Badge +25

Hi @PtjeHuygens. De antwoorden zijn wellicht niet prettig en commercieel, maar wel juist. MB's delen is inderdaad niet mogelijk, omdat je bij die abonnement MB's kan meenemen naar de volgende maand. Het idee was om zo min mogelijk te wijzigen bij de overzetting van Telfort naar KPN, waardoor deze verschillen in stand zijn gehouden. En SIB4G stop inderdaad,, dus dat valt ook nog eens samen in jouw situatie. Ik begrijp de teleurstelling, echter kan ik niets aan veranderen aan die situatie...