Beantwoord

MB's delen vanuit oud Telfort abonnement

  • 15 July 2020
  • 6 reacties
  • 340 keer bekeken

Ik vind dat wel raar dat ik nu hier moet lezen dat ik met een oud Telfort abonnement geen mbs kan delen met mijn dochter, daar jullie dat zelf hebben aangeprezen en heb daarom begin dit jaar een kids sim abonnement voor 2 jaar bij jullie afgesloten.  Heb vorige week gebeld omdat het mb's delen bij mij ook niet werkte en die betreffende persoon zei dat dat met een nieuwe KPN simkaart opgelost zou zijn, daar ik nog die van Telfort had. Helaas werkt het nu nog niet en moet ik hier dus lezen waarom dat zo is. Dat is dus 2x misleiding van jullie kant en dat vind ik wel ontzettend bezwaarlijk! 

Zou graag zien dat jullie dat oplossen zodat  ik met mijn oud Telfort abonnement gewoon mb's kan delen met het KPN abonnement van mijn dochter  aangezien jullie medewerkers dat wel  als zodanig hebben verkocht!

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door PeterG 15 July 2020, 13:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Wat jammer dat je een verkeerde indruk m.b.t. de transfer naar KPN hebt gekregen. Er is bij mijn weten nooit ergens vermeld dat je met een oud-Telfort (TFT) abonnement MB’s zou kunnen gaan delen na de omzetting. Ook omdat de abo’s met dezelfde voorwaarden als bij Telfort door zouden lopen. En Telfort heeft nooit MB’s delen gehad. En TFT heeft dat bij KPN dus ook niet.

Kun je al verlengen (dus nieuw KPN Hussel abonnement nemen)? Dan kun je dat het beste doen als je MB's wilt delen. Maar dan vervalt weer MB's/min. tot 2 maanden meenemen want dat heeft/kent KPN dan weer niet.

Mogelijk heeft een gebruiker het ergens onverhoopt vermeld. Maar absoluut niet een KPN moderator noch via de KPN site. Mocht dat wel het geval zijn dan graag de link daarvan. Dan kan dat gecorrigeerd worden.

Hallo @WenMara , de enigste mogelijkheid om MB's te delen met iemand anders binnen hetzelfde adres is een ‘echt’ KPN-abo nemen.

Dan kun je wèl MB'’s delen maar krijg je geen dubbele data van Telfort meer, dus dan valt er misschien ook niets meer te delen en kun je net zo goed oud-Telfort-klant c.q. pseudo-KPN-klant blijven.

Het voordeel van de ‘echte’ KPN simkaart is wel dat je 4G kan bellen en over wifi kunt bellen met een geschikt toestel.

 

Hallo @PeterG , als je als Telfort-klant in MijnKPN kijkt onder mijn producten dan zie je bij de mobiele gegevens nog wel steeds een knop om mobiele data te delen staan, als je daar echter op klikt kom je op een scherm waar je niet mee verder kunt.

KPN zou die knop mobiel delen bij Telfort-klanten moeten verwijderen, want die knop veroorzaakt ook een boel verwarring en onbegrip.

Jij en ik lezen de ‘kleine lettertjes’ maar veel klanten ook niet.

 

Bijzonder klantonvriendelijk dat gedoe met Mb’s delen. Na werkelijk urenlang proberen ‘Mb’s delen’ in te schakelen vanaf beide gsm’s kom ik er via een robot achter dat dit aanbod niet geldt voor oud-Telfortklanten. Alsof wij er iets aan kunnen doen dat Telfort door KPN is opgegeten.

En bij het overgaan naar een ‘echt’ KPN-abonnement (want nu heb ik kennelijk geen ‘echt’ abonnement) zijn er weer andere nadelen, geen twee maanden meenemen. 

Hoezo, ‘er verandert niets voor u’?

En ja, pas de website aan!

Een ontevreden, onechte klant

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Tja... je hebt bij Telfort nog nooit mb's kunnen delen. Je hebt nu nog steeds hetzelfde abonnement met dezelfde voorwaarden. Hoe komt u op de gedachte dat u nu opeens zomaar mb's zou kunnen delen dan? Je krijgt er echt niet zomaar gratis functies bij zonder meer te moeten betalen. KPN is de kerstman niet.

Ik geef je helemaal gelijk Irmet. 
En meneer Nick83, wat een ongepaste reactie. Zeker niet gedwongen overgegaan op KPN? Feit is dat er wel in MijnKPN continu ‘MB’s delen’ op duikt, zonder dat er ergens staat dat deze functie niet geldt voor oud Telfort klanten. Wij hebben niet gevraagd om een transfer, maar als we dan ongevraagd lid van de KPN club zijn geworden gelden bepaalde functies in de app plots niet voor ons? Dat is gewoon klantonvriendelijk, hoe je het ook goed probeert te praten.

Ik probeer ook al sinds vanmiddag meer zicht te krijgen op het MB’s delen met mijn kind die een KPN kid’s Sim abonnement heeft. Factuur van KPN, Sim-kaart van KPN, maar toch geen volwaardig klant van KPN? Zonde van mijn tijd. Verschrikkelijke website en verschrikkelijke app. Zou schelen als er direct zou staan ‘sorry, deze functie geldt niet voor u’. Nee, ik moet er op dit suffe forum zien achter te komen… waar ‘slimmerikken’ zoals jij het nodig vinden om uit de hoogte te reageren op klanten die contact zoeken met KPN medewerkers om de door KPN zelf gecreëerde problemen uit de wereld te helpen.