Beantwoord

MB's delen werkt niet meer

Toon eerste bericht

58 reacties

Okkalientje2e schreef op 23 apr '16 om 14:56uMij benieuwen of ze doorwerken in het weekend om - zoals beloofd - maandag de boel op orde te hebben. Het werkt nog steeds niet bij mij. Zijn er meer klanten bij wie het MB-delen niet werkt?

Werkt nog niet.

Het is nu maandag 25/4. En werkt het weer? Nee dus. Nog steeds geen MB's te delen.

En waarom verbaast me dat niet meer? Zucht.

:@

Tja... ik zou zeggen dat je in een krappe maand (want zo lang duurt het al) je eigen fouten moet kunnen herstellen. En nee... mij verbaast het ook niet...

Maar ik heb wel een BADGE verdiend met mijn vorige bericht. Joepie. Ik heb liever Mb's.

DennisDatema68 schreef op 10 apr '16 om 12:37uDit kreeg ik net binnen per sms:

Beste klant, Dit weekend hebben wij ons factuursysteem gewijzigd. Hierdoor kunt u tijdelijk geen MB's delen binnen uw KPN Compleet familie. U kunt het over een week nog een keer proberen. Excuses voor het ongemak. Mvg, KPN. 
even een vraag die met t onderhoud van april te maken heeft:

Ik deel MB's met mijn vrouw; die gebruikt dat alleen maar om wat te whatsappen dus deed ik elke maand 50 mb; dat was altijd genoeg, echter< nu bestaat die mogelijkheid niet meer! 't laagste aanbod MB's is nu 250 MB waardoor ikzelf minder overhoud!

Klopt t dat de 50 en 100MB mogelijkheid verdwenen zijn?  

Reputatie 7

Peterdebeter schreef op 26 apr '16 om 14:45u

DennisDatema68 schreef op 10 apr '16 om 12:37u
Dit kreeg ik net binnen per sms:

Beste klant, Dit weekend hebben wij ons factuursysteem gewijzigd. Hierdoor kunt u tijdelijk geen MB's delen binnen uw KPN Compleet familie. U kunt het over een week nog een keer proberen. Excuses voor het ongemak. Mvg, KPN.

even een vraag die met t onderhoud van april te maken heeft:

Ik deel MB's met mijn vrouw; die gebruikt dat alleen maar om wat te whatsappen dus deed ik elke maand 50 mb; dat was altijd genoeg, echter< nu bestaat die mogelijkheid niet meer! 't laagste aanbod MB's is nu 250 MB waardoor ikzelf minder overhoud!

Klopt t dat de 50 en 100MB mogelijkheid verdwenen zijn?  

Ik heb het even voor je nagevraagd, naamgenoot. En het klopt dat deze beide opties eruit zijn gehaald. Ze werden erg weinig gebruikt. De opties zijn vervangen door 2 GB en 5 GB, want er was wel veel vraag om grotere hoeveelheid data te kunnen overhevelen.

Indien er veel klachten komen hieromtrent zal dit doorgegeven worden aan de ontwikkelaars van MijnKPN Mobiel.

Bij mij werkt MB's delen nog steeds NIET. "Uw abonnement is net geschikt ... " enz.

ik bedoel "Uw abonnement is niet geschikt".

Lijkt me onzin, en voordat deze ellende begon werkte het prima.

Precies hetzelfde probleem hier. "Uw abonnement is niet geschikt". Ik kan me overigens ook niet herinneren dat ik hier bericht over gehad heb. Graag zsm een oplossing KPN!

Voor zover ik dit kan inschatten zijn dit allemaal onderdelen van het probleem dat zich sinds begin april voordoet en alles te maken schijnt te hebben met de overgang naar een nieuw factuursysteem en dat afgelopen maandag opgelost zou zijn. Maar in plaats van dat het opgelost wordt lijkt het zich enkel verder uit te breiden. Naast de vraag om een oplossing wordt het langzaamaan ook tijd om te vragen om een compensatie.

Reputatie 7
Henk2304 schreef op 14 apr '16 om 10:02u ... en het kan wel een week duren voordat MB's delen weer kan, volgens de SMS die mijn gezinsleden en ik daarover afgelopen zondag van KPN hebben ontvangen. Ook ik kan op dit moment nog steeds geen MB's delen, maar bij mij is dat puur administratief omdat we allemaal een dermate ruime bundel hebben dat we toch geen MB's delen. Ik kan inmiddels al weer enige tijd MB's (GB's) delen. Heeft ongeveer een week geduurd.

Reputatie 7
Badge +27
Het is inmiddels duidelijk dat dit nog niet voor iedereen is opgelost. Excuses voor het ongemak! We werken aan een oplossing voor deze storing, deze wordt op 3 mei verwacht.

: Werkt het bij jou inmiddels weer?

: Ik wil graag zeker weten dat deze storing de oorzaak is van het probleem. Het is nog vervelender als we er volgende week achter komen dat het nog niet is opgelost. Ik heb jullie een privébericht gestuurd om dit te bevestigen.

Hallo allemaal, bij mij werkt het delen wel weer en naar behoren. Het lager aantal mb's zijn inderdaad weg maar bij mij is dat niet zo'n probleem, ik heb genoeg. Wat wel opvalt is dat mijn gebruikersnaam is gewijzigd en dat kan ik niet meer terugzetten. Op een of andere manier is nu mijn voorletter "J." geworden wat niet klopt. Ik kan me voorstellen dat je account tijdens de migratie een andere naam krijgt om zo de boel veilig te stellen en als alles goed is verlopen verwijder je het tijdelijke account. Dan is mijn vraag, bij wie moet ik zijn om mijn naamstelling weer goed te krijgen.

Gegroet,

Ed

Reputatie 7
Dus als je eenmaal ingelogd bent staat er nu een J als voorletter bij je naam? Vreemd.

Ik denk dat iemand van KPN Webcare hier dat vast kan oplossen. Het is even wachten tot één van hen zich op dit topic meldt.

Reputatie 7
Badge +17
Zijn ze nou weer aan het werk??? 😞 Ik krijg nu dit:

https://

De werkzaamheden zijn toch allang klaar??? 

Wel, met persoon 1 kan ik nu Mb's delen. Persoon 2 staat nog niet in het lijstje van deelnemers in mijn abonnement. Ik wacht tot 3 mei, dan zou het volgens allemaal goed moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +27
De oplossing wordt vanavond toegepast. Kunnen jullie morgen testen of het weer werkt? Ik ben benieuwd :)

Joran schreef op 3 mei '16 om 16:21uDe oplossing wordt vanavond toegepast. Kunnen jullie morgen testen of het weer werkt? Ik ben benieuwd Smiley Vrolijk

Dat gaan we zeker doen!

Reputatie 1
Ik haak hier even aan... :D

Bij mij werkt het helaas nog niet. Ik zie het andere abonnement bij de aangemelde personen op mijn adres. Echter, als ik de optie MB delen selecteer dan zie ik staan "Start een huishouden. U kunt MB's delen met mensen binnen uw huishouden".

Krijgt iedereen deze melding? Of ligt dit aan de verwerking van mijn 'Compleet'? Deze is nl. pas sinds gisterochtend actief. Ik heb nog nooit MB's gedeeld.

Bij mij werkt het nu weer. Net getest en 250 MB gedeeld met mijn andere nummer. Direct een bericht dat de MB's zijn gedeeld en mijn datalimiet werd ook direct aangepast. 

Alles werkt weer naar behoren.

Hier werkt het ook weer. Bedankt.

Maar: mensen van KPN ga dit nog maar eens goed evalueren zodat bij een volgende verandering/vernieuwing van het systeem de overlast voor klanten sneller opgelost of, beter nog, voorkomen kan worden!

Reputatie 1
 en Bij mij werkt het dus nog niet. Wat te doen?

Reputatie 7
Badge +23
Heel rot dat het bij jou nog niet werkt ! Beantwoord je mijn privébericht? Ik heb je 06-nummers nodig en dan kijk ik het na voor je. 

Sluit mij ook graag aan bij dit Topic. Ook hier werkt het niet. Zie het 2de nummer wel in mijnKPN, maar de naam blijft lichtgrijs en kan het niet selecteren.

Reageer