Beantwoord

MB's delen werkt niet meer

  • 10 april 2016
  • 58 reacties
  • 2272 keer bekeken

Ik ontving vandaag een berichtje dat het KPN factuursysteem is gewijzigd en daarom al gedeelde MB's opnieuw gedeeld moeten worden. Alleen het nummer waarmee ik voorheen gewoon MB's kon delen is in de app nu niet meer te selecteren en op de website niet zichtbaar. Als ik de status bekijk van de facturen van het desbetreffende nummer staan ze ook ineens allemaal op onbetaald?

icon

Beste antwoord door PeterG 10 april 2016, 15:28

Ik het 't even nagevraagd en helaas is 't zo dat MB's delen met budgetabonnement momenteel niet goed gaat door de wijzigingen. Het was niet zo gepland. Dit is een onvoorziene situatie die weer voorbij is als de wijzigingen rond zijn. Momenteel is er even niks aan te doen helaas. Ik breng namens Webcare excuses over. Je kunt wel thuis, via wifi, je internetfuncties gebruiken.

Het kan altijd erger. Zoals vorig jaar met Delight mobile. Die lag er in alle landen waar ze actief zijn na werkzaamheden zowat een week helemaal uit. (zie hier)

Bekijk origineel

58 reacties

Reputatie 7
Badge +23
heb ik gisteren geantwoord en er is duidelijkheid over het delen van de MB's 🙂

Reputatie 7

Cindy_ schreef op 8 mei '16 om 12:01u

@Langeeri heeft me laten weten dat het voor nu is opgelost! Fijn Smiley Vrolijk. Bedankt voor je bericht hierover! 

 


En jij bedankt voor deze opdate! :)

Reputatie 7
Badge +23
heeft me laten weten dat het voor nu is opgelost! Fijn 🙂. Bedankt voor je bericht hierover! 

Reputatie 7
Badge +21
Cindy is er morgen weer 🙂 Ik heb haar net via een intern bericht op de hoogte gebracht van je post!

Ook ik heb 2 dagen geleden een privébericht gestuurd naar ,alleen helaas nog steeds ongelezen.
Reputatie 1
Cindy_ schreef op 4 mei '16 om 14:57uHeel rot dat het bij jou nog niet werkt @Langeeri! Beantwoord je mijn privébericht? Ik heb je 06-nummers nodig en dan kijk ik het na voor je. 

 
Hi . Ik heb je privébericht beantwoord. Ik hoop dat het snel opgelost kan worden.

Reputatie 7
Badge +23
Welkom op het forum ! Dan ga ik kijken waar het door komt dat het niet werkt. Erg vervelend dit! Beantwoord je mijn privébericht? Ik heb gegevens van je nodig en dan duik ik onze systemen in. 

Dit is nu al de tweede keer dat ik het antwoord zie, waarin gezegd wordt "dat het altijd erger kan", met een verwijzing naar een provider waar ik nog nooit van gehoord heb. Is die opmerking bedoeld als argument? Als onzinnig zoethoudertje? Tjongejonge, bij Delight Mobile was het vorig jaar veel erger in alle landen waar ze actief zijn.

Ja, het kan altijd erger, maar dat is totaal niet relevant voor de gebruikers op dit forum met dit probleem.

Sluit mij ook graag aan bij dit Topic. Ook hier werkt het niet. Zie het 2de nummer wel in mijnKPN, maar de naam blijft lichtgrijs en kan het niet selecteren.
Reputatie 7
Badge +23
Heel rot dat het bij jou nog niet werkt ! Beantwoord je mijn privébericht? Ik heb je 06-nummers nodig en dan kijk ik het na voor je. 

Reputatie 1
 en Bij mij werkt het dus nog niet. Wat te doen?

Hier werkt het ook weer. Bedankt.

Maar: mensen van KPN ga dit nog maar eens goed evalueren zodat bij een volgende verandering/vernieuwing van het systeem de overlast voor klanten sneller opgelost of, beter nog, voorkomen kan worden!

Alles werkt weer naar behoren.

Bij mij werkt het nu weer. Net getest en 250 MB gedeeld met mijn andere nummer. Direct een bericht dat de MB's zijn gedeeld en mijn datalimiet werd ook direct aangepast. 

Reputatie 1
Ik haak hier even aan... :D

Bij mij werkt het helaas nog niet. Ik zie het andere abonnement bij de aangemelde personen op mijn adres. Echter, als ik de optie MB delen selecteer dan zie ik staan "Start een huishouden. U kunt MB's delen met mensen binnen uw huishouden".

Krijgt iedereen deze melding? Of ligt dit aan de verwerking van mijn 'Compleet'? Deze is nl. pas sinds gisterochtend actief. Ik heb nog nooit MB's gedeeld.

Joran schreef op 3 mei '16 om 16:21uDe oplossing wordt vanavond toegepast. Kunnen jullie morgen testen of het weer werkt? Ik ben benieuwd Smiley Vrolijk

 
Dat gaan we zeker doen!

Reputatie 7
Badge +27
De oplossing wordt vanavond toegepast. Kunnen jullie morgen testen of het weer werkt? Ik ben benieuwd :)

Wel, met persoon 1 kan ik nu Mb's delen. Persoon 2 staat nog niet in het lijstje van deelnemers in mijn abonnement. Ik wacht tot 3 mei, dan zou het volgens allemaal goed moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +17
Zijn ze nou weer aan het werk??? 😞 Ik krijg nu dit:

https://

De werkzaamheden zijn toch allang klaar??? 

Reputatie 7
Dus als je eenmaal ingelogd bent staat er nu een J als voorletter bij je naam? Vreemd.

Ik denk dat iemand van KPN Webcare hier dat vast kan oplossen. Het is even wachten tot één van hen zich op dit topic meldt.

Hallo allemaal, bij mij werkt het delen wel weer en naar behoren. Het lager aantal mb's zijn inderdaad weg maar bij mij is dat niet zo'n probleem, ik heb genoeg. Wat wel opvalt is dat mijn gebruikersnaam is gewijzigd en dat kan ik niet meer terugzetten. Op een of andere manier is nu mijn voorletter "J." geworden wat niet klopt. Ik kan me voorstellen dat je account tijdens de migratie een andere naam krijgt om zo de boel veilig te stellen en als alles goed is verlopen verwijder je het tijdelijke account. Dan is mijn vraag, bij wie moet ik zijn om mijn naamstelling weer goed te krijgen.

Gegroet,

Ed

Reputatie 7
Badge +27
Het is inmiddels duidelijk dat dit nog niet voor iedereen is opgelost. Excuses voor het ongemak! We werken aan een oplossing voor deze storing, deze wordt op 3 mei verwacht.

: Werkt het bij jou inmiddels weer?

: Ik wil graag zeker weten dat deze storing de oorzaak is van het probleem. Het is nog vervelender als we er volgende week achter komen dat het nog niet is opgelost. Ik heb jullie een privébericht gestuurd om dit te bevestigen.

Reputatie 7
Henk2304 schreef op 14 apr '16 om 10:02u ... en het kan wel een week duren voordat MB's delen weer kan, volgens de SMS die mijn gezinsleden en ik daarover afgelopen zondag van KPN hebben ontvangen. Ook ik kan op dit moment nog steeds geen MB's delen, maar bij mij is dat puur administratief omdat we allemaal een dermate ruime bundel hebben dat we toch geen MB's delen. Ik kan inmiddels al weer enige tijd MB's (GB's) delen. Heeft ongeveer een week geduurd.

Voor zover ik dit kan inschatten zijn dit allemaal onderdelen van het probleem dat zich sinds begin april voordoet en alles te maken schijnt te hebben met de overgang naar een nieuw factuursysteem en dat afgelopen maandag opgelost zou zijn. Maar in plaats van dat het opgelost wordt lijkt het zich enkel verder uit te breiden. Naast de vraag om een oplossing wordt het langzaamaan ook tijd om te vragen om een compensatie.

Precies hetzelfde probleem hier. "Uw abonnement is niet geschikt". Ik kan me overigens ook niet herinneren dat ik hier bericht over gehad heb. Graag zsm een oplossing KPN!

Reageer