Beantwoord

MB's delen werkt niet meer


Ik ontving vandaag een berichtje dat het KPN factuursysteem is gewijzigd en daarom al gedeelde MB's opnieuw gedeeld moeten worden. Alleen het nummer waarmee ik voorheen gewoon MB's kon delen is in de app nu niet meer te selecteren en op de website niet zichtbaar. Als ik de status bekijk van de facturen van het desbetreffende nummer staan ze ook ineens allemaal op onbetaald?

icon

Beste antwoord door PeterG 10 april 2016, 15:28

Ik het 't even nagevraagd en helaas is 't zo dat MB's delen met budgetabonnement momenteel niet goed gaat door de wijzigingen. Het was niet zo gepland. Dit is een onvoorziene situatie die weer voorbij is als de wijzigingen rond zijn. Momenteel is er even niks aan te doen helaas. Ik breng namens Webcare excuses over. Je kunt wel thuis, via wifi, je internetfuncties gebruiken.

Het kan altijd erger. Zoals vorig jaar met Delight mobile. Die lag er in alle landen waar ze actief zijn na werkzaamheden zowat een week helemaal uit. (zie hier)

Bekijk origineel

58 reacties

Reputatie 7
Bron: https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/problemen-storingen.htm#

Verminderde functionaliteit MijnKPN en MB’s delen In de maand april voeren wij in een aantal stappen onderhoud uit aan MijnKPN en de MijnKPN app. Tijdens dit onderhoud is het niet mogelijk om via de Klantenservice, per sms, in MijnKPN of in de MijnKPN app wijzigingen door te voeren zoals het aan- of uitzetten van een bundel. Belangrijk dus om daar rekening mee te houden als je bijvoorbeeld op vakantie gaat en een buitenlandbundel nodig hebt. Zorg ervoor dat alle (tijdelijke) wijzigingen in je mobiele abonnement gedaan zijn vóór zaterdag 18:00 uur. Anders is dit pas vanaf zondag 8:00 uur weer mogelijk. Om voor zo min mogelijk overlast te zorgen, hebben wij het onderhoud verspreid over de vier weekenden in april. Hieronder zie je welke impact het onderhoud precies heeft:

Zaterdagen in april tussen 18:00 en 24:00 uur:
Tussen 18:00 en 24:00 uur zijn wijzigingen in MijnKPN en de MijnKPN app niet mogelijk. Wil je dit weekend een bepaalde bundel hebben zonder het risico dat deze niet wordt geactiveerd? Zorg dan dat je deze vóór zaterdag 18:00 uur aan hebt staan. Het bekijken van huidige abonnementen, facturen en verbruik is wel mogelijk.

Zondagen in april tussen 24:00 en 8:00 uur:
Tussen 24:00 en 8:00 uur is inloggen op MijnKPN met een mobiel account niet mogelijk. Inloggen met een ‘TV, internet, bellen’ account is wel mogelijk. Er kunnen dus geen wijzigingen worden doorgevoerd en ook het bekijken van b.v. het verbruik is niet mogelijk.

Na het onderhoud, in de maand april:
Door het onderhoud wordt je databundel gereset; bij ‘Verbruik’ in MijnKPN (app) zie je het internettegoed weer op 100% staan. Dit betekent dus dat je deze maand extra MB’s ontvangt! Klanten voor wie dit geldt, ontvangen een bericht in de MijnKPN app. Ook vind je hierover een bericht in je MijnKPN account. De verbruikte belminuten uit het oude systeem zijn van je bundel afgehaald. Deze maand zie je dus éénmalig een afwijkende belbundel grootte terug in MijnKPN. Klanten voor wie dit geldt, ontvangen een bericht in de MijnKPN app. Ook vind je hierover een bericht in je MijnKPN account. Ben je Compleet en heb je met één van de leden MB’s gedeeld? Dan dien je dit nogmaals te doen, nadat het onderhoud voor jou heeft plaatsgevonden. Klanten voor wie dit geldt, ontvangen een SMS.

Na het onderhoud, in de maand mei:
Je ontvangt eenmalig twee facturen: een zogeheten 0 euro factuur (vanuit het oude systeem). Op deze factuur staat een deel van de kosten van het abonnement van april. Het bedrag op deze factuur is € 0,00 of wordt op € 0,00 gezet. Eventuele kosten van april betaalt de klant met de andere factuur. Krijg je een bedrag terug in april? Dan wordt dit bedrag op de andere factuur in mindering gebracht. en een ‘normale’ factuur waarop je het juiste verbruik en de kosten kunt inzien (uit het nieuwe systeem). Op deze andere factuur staan de kosten van het abonnement van de hele maand mei. Ook de eventuele verrekening van de 0 factuur staat erop. Meer info over deze twee facturen? Klik dan door naar deze pagina. kpn.com/nieuwemobielefactuur Vanaf juni ontvang je zoals gewoonlijk weer één factuur.

Starttijd: 2016-03-31 08:00 Eindtijd: 2016-04-25 12:00 

Reputatie 7

Peterdebeter schreef op 26 apr '16 om 14:45u


DennisDatema68 schreef op 10 apr '16 om 12:37u
Dit kreeg ik net binnen per sms:

Beste klant, Dit weekend hebben wij ons factuursysteem gewijzigd. Hierdoor kunt u tijdelijk geen MB's delen binnen uw KPN Compleet familie. U kunt het over een week nog een keer proberen. Excuses voor het ongemak. Mvg, KPN.
 


even een vraag die met t onderhoud van april te maken heeft:

Ik deel MB's met mijn vrouw; die gebruikt dat alleen maar om wat te whatsappen dus deed ik elke maand 50 mb; dat was altijd genoeg, echter< nu bestaat die mogelijkheid niet meer! 't laagste aanbod MB's is nu 250 MB waardoor ikzelf minder overhoud!

Klopt t dat de 50 en 100MB mogelijkheid verdwenen zijn?  

 


Ik heb het even voor je nagevraagd, naamgenoot. En het klopt dat deze beide opties eruit zijn gehaald. Ze werden erg weinig gebruikt. De opties zijn vervangen door 2 GB en 5 GB, want er was wel veel vraag om grotere hoeveelheid data te kunnen overhevelen.

Indien er veel klachten komen hieromtrent zal dit doorgegeven worden aan de ontwikkelaars van MijnKPN Mobiel.

Reputatie 7

Cindy_ schreef op 8 mei '16 om 12:01u

@Langeeri heeft me laten weten dat het voor nu is opgelost! Fijn Smiley Vrolijk. Bedankt voor je bericht hierover! 

 


En jij bedankt voor deze opdate! :)

Joran schreef op 3 mei '16 om 16:21uDe oplossing wordt vanavond toegepast. Kunnen jullie morgen testen of het weer werkt? Ik ben benieuwd Smiley Vrolijk

 
Dat gaan we zeker doen!

Bij mij werkt het nu weer. Net getest en 250 MB gedeeld met mijn andere nummer. Direct een bericht dat de MB's zijn gedeeld en mijn datalimiet werd ook direct aangepast. 

Bij mij werkt MB's delen weer sinds vandaag

Hallo allemaal, bij mij werkt het delen wel weer en naar behoren. Het lager aantal mb's zijn inderdaad weg maar bij mij is dat niet zo'n probleem, ik heb genoeg. Wat wel opvalt is dat mijn gebruikersnaam is gewijzigd en dat kan ik niet meer terugzetten. Op een of andere manier is nu mijn voorletter "J." geworden wat niet klopt. Ik kan me voorstellen dat je account tijdens de migratie een andere naam krijgt om zo de boel veilig te stellen en als alles goed is verlopen verwijder je het tijdelijke account. Dan is mijn vraag, bij wie moet ik zijn om mijn naamstelling weer goed te krijgen.

Gegroet,

Ed

Wel, met persoon 1 kan ik nu Mb's delen. Persoon 2 staat nog niet in het lijstje van deelnemers in mijn abonnement. Ik wacht tot 3 mei, dan zou het volgens allemaal goed moeten zijn.

Alles werkt weer naar behoren.

PeterG schreef op 10 apr '16 om 15:28uIk het 't even nagevraagd en helaas is 't zo dat MB's delen met budgetabonnement momenteel niet goed gaat door de wijzigingen. Het was niet zo gepland. Dit is een onvoorziene situatie die weer voorbij is als de wijzigingen rond zijn. Momenteel is er even niks aan te doen helaas. Ik breng namens Webcare excuses over. Je kunt wel thuis, via wifi, je internetfuncties gebruiken.

Het kan altijd erger. Zoals vorig jaar met Delight mobile. Die lag er in alle landen waar ze actief zijn na werkzaamheden zowat een week helemaal uit. (zie hier)

 
Excuses zijn mooi en aardig. Dank daarvoor. Maar liever zou ik concreter horen:

1. Wanneer kan ik weer gedeelde MB's gebruiken? (Nee niet "binnenkort", of "probeer het volgende week nog eens". Concreet!)

2. Krijg ik de al gedeelde MB's die plotseling weer verdwenen waren weer terug?

3. Hoe gaan jullie een maand lang overlast voor KPN compleet gebruikers compenseren? Extra MB's (ik heb al genoeg MB's - mits MB's delen gewoon werkt) of een deel van het geld terug bij de volgende factuur?

Hier werkt het ook weer. Bedankt.

Maar: mensen van KPN ga dit nog maar eens goed evalueren zodat bij een volgende verandering/vernieuwing van het systeem de overlast voor klanten sneller opgelost of, beter nog, voorkomen kan worden!

Reputatie 7
PeterG schreef op 13 apr '16 om 10:58u@Joerirodenrijs, zie mijn antwoord net boven / voor jouw reactie hier. (die zie je ook hieronder)

Hierbij nog even aangevuld dat er in de weekeinden wijzigingen in de systemen worden uitgevoerd waardoor MijnKPN en MB's delen niet beschikbaar kan zijn.

 
... en het kan wel een week duren voordat MB's delen weer kan, volgens de SMS die mijn gezinsleden en ik daarover afgelopen zondag van KPN hebben ontvangen. Ook ik kan op dit moment nog steeds geen MB's delen, maar bij mij is dat puur administratief omdat we allemaal een dermate ruime bundel hebben dat we toch geen MB's delen.

Reputatie 7
Henk2304 schreef op 14 apr '16 om 10:02u ... en het kan wel een week duren voordat MB's delen weer kan, volgens de SMS die mijn gezinsleden en ik daarover afgelopen zondag van KPN hebben ontvangen. Ook ik kan op dit moment nog steeds geen MB's delen, maar bij mij is dat puur administratief omdat we allemaal een dermate ruime bundel hebben dat we toch geen MB's delen. Ik kan inmiddels al weer enige tijd MB's (GB's) delen. Heeft ongeveer een week geduurd.

Reputatie 7
Badge +27
Dag allen,

Allereerst mijn excuses voor het ongemak die dit met zich meebrengt. Ik begrijp goed dat dit in sommige situaties zeer slecht uitkomt. De informatie die aan is gegeven klopt ongeveer. Achter de schermen wordt gewerkt aan een update van het factuursysteem. Dit doen we niet tegelijk bij alle klanten. Hierdoor is het mogelijk dat MB's delen tijdelijk niet werkt, tot beide (of alle) partijen zijn overgezet naar ons nieuwe factuursysteem. Dit kan tot uiterlijk maandag duren, ik moet jullie daarom vragen nog even af te wachten.

: Wat bedoel je precies met je laatste alinea? Er zijn geen kosten verbonden aan het overschrijden van de databundel. Wel wordt de snelheid tijdelijk omlaag gezet tot de nieuwe bundel ingaat.

Reputatie 7
Badge +27
: Klopt helemaal! Bij Budget-abonnementen (Budget 100, Budget 300) stopt het internet met werken, omdat deze van zichzelf geen MB's hebben. Bij andere abonnementen wordt de snelheid teruggezet naar 64Kbit/s download en 32Kbit/s upload, voor de rest van de maand. In alle gevallen zijn er geen kosten aan verbonden.

Reputatie 7
Badge +27
Het is inmiddels duidelijk dat dit nog niet voor iedereen is opgelost. Excuses voor het ongemak! We werken aan een oplossing voor deze storing, deze wordt op 3 mei verwacht.

: Werkt het bij jou inmiddels weer?

: Ik wil graag zeker weten dat deze storing de oorzaak is van het probleem. Het is nog vervelender als we er volgende week achter komen dat het nog niet is opgelost. Ik heb jullie een privébericht gestuurd om dit te bevestigen.

Reputatie 7
Badge +27
De oplossing wordt vanavond toegepast. Kunnen jullie morgen testen of het weer werkt? Ik ben benieuwd :)

Ik ben ook niet blij hoe KPN omgaat met deze actie. Mijn vriendin heeft Sim Only ZONDER data zodat ik elke maand een paar van mijn mb's kan overpompen haar kant op. Resultaat nu.. Ik ben 2gig van mijn bundel kwijt en zij heeft al anderhalve week geen data. Er wordt flink geadverteerd met KPN COMPLEET MB's delen.. maar het lijkt dat je geen aanspraak kan maken op deze dienst als hij er uit ligt.

Ons 'probleem' duurt nu dus al anderhalve week (terwjil in de SMS en via de telefoon was aangegeven dat het max 1 week zou duren).. dus daarom vraag ik nu nogmaals.. Hoe lang gaat dit duren? het wordt nu echt onacceptabel dat een dergelijke dienst er zolang uitligt.

Reputatie 7
Badge +21
Cindy is er morgen weer 🙂 Ik heb haar net via een intern bericht op de hoogte gebracht van je post!

Reputatie 7
Badge +23
Heel rot dat het bij jou nog niet werkt ! Beantwoord je mijn privébericht? Ik heb je 06-nummers nodig en dan kijk ik het na voor je. 

Reputatie 7
Badge +23
Welkom op het forum ! Dan ga ik kijken waar het door komt dat het niet werkt. Erg vervelend dit! Beantwoord je mijn privébericht? Ik heb gegevens van je nodig en dan duik ik onze systemen in. 

Reputatie 7
Badge +23
heeft me laten weten dat het voor nu is opgelost! Fijn 🙂. Bedankt voor je bericht hierover! 

Reputatie 7
Badge +23
heb ik gisteren geantwoord en er is duidelijkheid over het delen van de MB's 🙂

Reputatie 7
Rene, je internet blijft gewoon werken. Je kunt alleen geen MB's delen.

Is alleen lastig als je zelf geen internet in je abo hebt en alleen gebruik maakt van gedeelde MB's.

Je kunt altijd gebruik maken van internet via wifi (ook openbare).

Reputatie 7
Ik het 't even nagevraagd en helaas is 't zo dat MB's delen met budgetabonnement momenteel niet goed gaat door de wijzigingen. Het was niet zo gepland. Dit is een onvoorziene situatie die weer voorbij is als de wijzigingen rond zijn. Momenteel is er even niks aan te doen helaas. Ik breng namens Webcare excuses over. Je kunt wel thuis, via wifi, je internetfuncties gebruiken.

Het kan altijd erger. Zoals vorig jaar met Delight mobile. Die lag er in alle landen waar ze actief zijn na werkzaamheden zowat een week helemaal uit. (zie hier)

Reageer